fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החזרי נסיעות לעובדים

צילום: PEXELS

אחד מהדברים הכי קשים בלהיות מבוגר זה לגלות שברוב המקרים, המסגרת שבה תבלה את רוב שעות היום שלך (קרי – עבודה) היא כבר לא במרחק 200 מטר הליכה מהבית שלך.

טוב, אולי זה לא אחד מהדברים הכי קשים, אבל תודו שזה כן מבאס. להבדיל מהימים שבהם קמנו ב-7:56 והספקנו לשיעור הראשון ב-8:05 בתיכון, מרבית האנשים הבוגרים עובדים במרחק משמעותי ממקום המגורים שלהם ולכן צריכים להגיע אליו בתחבורה ציבורית (רכבת / רכבת קלה / אוטובוס) או באופן עצמאי ברכב. בדיוק מהסיבה הזאת המדינה חוקקה את חוק החזרי הנסיעה לעובדים.

מה זה חוק החזרי נסיעות לעובדים?

חוק החזרי נסיעות לעובדים קובע שכל עובד שנדרש לנסוע בתחבורה כלשהי על מנת להגיע למקום העבודה שלו, ואינו מקבל שירותי הסעות מהמעסיק שלו, צריך לקבל החזרי נסיעה עבור כל יום עבודה.

איך קובעים את גובה החזר הנסיעות?

על מנת לקבוע את גובה החזר הנסיעות, העובד צריך לפרוט בפני המעסיק שלו את דרך ההגעה שלו לעבודה. הסכום שאותו יקבל הוא הסכום המינימלי שנדרש לנסיעה הזו, ולא יותר מ-22.6 ש"ח ביום עבודה אחד.

"הסכום המינימלי" נקבע על פי הדרך הזולה ביותר שמאפשרת לכם להגיע מהבית לעבודה וחזרה. כך למשל אם בחרתם לנסוע לעבודה ברכבת – החוק מתיר למעסיק לשלם לכם את תעריף האוטובוס המקביל אם הוא זול יותר מהרכבת.

האם צריך להוכיח את עלות הנסיעה?

אין דרישה חוקית להגיש הוכחות לעלות הנסיעה, אךישנם מעסיקים שמבקשים מהעובדים שלהם להראות להם חשבונית מס קבלה על הנסיעות שלהם.

מה אם אני נוסע ברכב או במוניות?

חוק החזר הנסיעות לא מאפשר החזר מוגדל עבור שימוש במוניות או החזרי דלק עבור נסיעה ברכב. זה אומר שאם אתם נוסעים ברכב או במונית – עדיין תקבלו החזרי נסיעה בגובה עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית. כמובן שבמקומות רבים, הסכם העבודה מגדיר אחרת (אבל זה כבר ביניכם ובין המעסיק שלכם).

מה קורה אם אין לי תחבורה ציבורית לעבודה?

במקרה שאין לכם תחבורה ציבורית מביתכם למקום העבודה שלכם, המעסיק שלכם עדיין מחויב לשלם לכם התעריף היומי הקבוע בחוק להחזרי הנסיעה.

מקווים שעזרנו לכם להבין קצת את נושא החזרי הנסיעות בעבודה. שיהיה בהצלחה וללא פקקים! :)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות