fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאונות הדרכים: מה הם החודשים המסוכנים ביותר?

עמותת אור ירוק: בחמש השנים האחרונות נפגעו בחודש יוני 6456 בני אדם בתאונות דרכים בערים בארץ. ומה בקריות?
תאונה בשדרות ירושלים בקרית ים | צילום ארכיון: תיעוד מבצעי מד"א

בחודשי הקיץ יותר אנשים מבלים בחופשה, מחוץ למסגרות, השגרה נשברת, החום הכבד מגביר את העייפות וקשה יותר להתרכז. על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בבחינה של חמש השנים האחרונות (2018-2014), עולה, כי החודש בו המסוכנות הגבוהה ביותר להיפגע בתאונת דרכים בתחום העירוני הוא חודש יוני.

בפילוח לפי קריות: בקרית אתא נמצא, כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא אוגוסט, במהלכו נפגעו 93 בני אדם בין השנים 2018-2014; הבא אחריו במסוכנות הוא דצמבר, במהלכו נפגעו 77 בני אדם בחמש השנים האחרונות; בקרית ביאליק נמצא כי החודשים המסוכנים ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הם פברואר ואוקטובר, במהלך כל אחד מהם נפגעו 31 בני אדם בין השנים בחמש שנים אלה; בקרית ים נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא אוגוסט, במהלכו נפגעו 71 בני אדם בין השנים 2018-2014, הבאים אחריו במסוכנות הם יוני ומרס, שבמהלך כל אחד מהם נפגעו 62 בני אדם בחמש השנים האחרונות; בקרית מוצקין נמצא כי החודש המסוכן ביותר להיפגעות בתאונות דרכים הוא ינואר, במהלכו נפגעו 32 בני אדם בין השנים 2018-2014, הבא אחריו במסוכנות הוא יולי, במהלכו נפגעו 30 בני אדם בחמש השנים האחרונות.

בחמש השנים האחרונות נפגעו בחודש יוני 6456 בני אדם בתאונות דרכים בערים וביישובים; החודש הבא אחריו במסוכנות הוא מרץ שבמהלכו נפגעו 6312 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 6232 בני אדם בתאונות ואחריהם אוגוסט ויולי בהפרשים קטנים: 6211 נפגעים באוגוסט ו-6206 נפגעים ביולי. החודש בו המסוכנות היא הנמוכה ביותר הוא החודש החורפי דצמבר, כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 5182 בני אדם.

באור ירוק מזכירים, כי החום הגדול כבר הגיע ואנו עוברים ימים של שרב וחמסין, הרכב לוהט והעייפות גוברת. כל אלה מכבידים על הנהיגה ופוגמים בערנות שלנו. חשוב להיכנס לכלי הרכב לאחר מנוחה והתרעננות, להקפיד לשתות משקאות קלים לפני הנסיעה ולנסוע ברכב ממוזג ומאוורר. אם חשים עייפות במהלך הנהיגה, יש לעצור להתרעננות במקומות המיועדים לעצירה, לאכול משהו קל ולשתות משקה צונן ורק לאחר שמתאוששים ניתן להמשיך בנסיעה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות