fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר מקול הלב

כשיניב מדר מקרית אתא סיים את לימודיו בישיבה, הוא ידע שמכאן והלאה מקומו על הבמה. הוא שר לכולם, בלי הבדלי דת, גזע ומגדר, והכי חשוב לו ששיריו ייכנסו ללב שלכם
"בורא עולם פתח לי את הדרך מחדש". יניב מדר | צילום: דורון גולן
"בורא עולם פתח לי את הדרך מחדש". יניב מדר | צילום: דורון גולן

יניב מדר, 35, מקרית אתא שר כל ימי חייו. זקני בית הכנסת בעכו, העיר בה גדל, רק חיכו ליום בו יגיע למצוות ויהפוך לחזן בבית הכנסת. בימים אלה הוא עובד על אלבום ראשון ורוצה להגיע לכל בית בישראל. עם הרבה אמונה ורצון לחבר בין לבבות, יניב מדר פוסע בצעדי ענק לעבר החלום שלו, להופיע בפני כולם, חילוניים ודתיים.

הוא גדל בבית חרדי. לדבריו, המוזיקה תמיד הייתה חלק מרכזי מחייו. "מאז שהייתי קטן המוזיקה בערה בי. כשהייתי קטן הייתי מפייט בבתי כנסיות, והיו שואלים את אבא שלי מתי אני מגיע לגיל בר מצווה על מנת שאוכל לחזן. את הפעם הראשונה שעליתי לבמה אני לא אשכח. הייתי בהופעה של בני אלבז ועליתי לשיר איתו על הבמה, ומאז לא רציתי להפסיק. התחלתי להופיע בהופעות קטנות ומיד אחרי הלימודים בישיבה, הפכתי את זה למקצוע".

היומן שלו מלא. כבר 10 שנים שהוא בתעשייה, חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה, ומוזמן להופעות ואירועים בחו"ל. "לפני 10 שנים הוצאתי אלבום סליחות שכולו פיוטים ותפילה, שזכה להצלחה גדולה. מיד התחלתי להופיע עם תזמורת נגנים בחתונות ואירועים. אני שר את כל סגנונות המוזיקה – חסידית, מזרחית, יוונית, טורקית, הכל. שנים אני עושה מוזיקה מתוך אהבה אמיתית, זה זורם אצלי בדם".

"כולנו בני אדם, כולנו עם אחד". יניב מדר | צילום: דורון גולן
"כולנו בני אדם, כולנו עם אחד". יניב מדר | צילום: דורון גולן

אבא במשרה מלאה
מדר נשוי באושר לחגית ולהם ארבעה ילדים, הקטנה שבהם בת ארבעה חודשים בלבד. חייו של אמן הם בהחלט עמוסים, ורוב העבודה היא דווקא בשעות המקלחות של הילדים.

מדר: "זה לא פשוט, אני נעלם המון בלילות. ודווקא בגלל זה אני משתדל להיות כמה שיותר בבית ולעזור. אני מלביש את הילדים, מכין להם לאכול, לוקח אותם לבית הספר, מכין להם ארוחת צהריים, אבא במשרה מלאה. זה לא קל, אבל חייב להיות איזון ביני ובין אשתי אחרת אפשר בקלות ללכת לאיבוד".

"לפני שלושה חודשים הגעתי להופעה, והקהל הכיר שיר שלי בעל פה. זה ריגש אותי כל כך, לשמוע את כולם שרים יחד. זה כל מה שאני רוצה, להגיע לבמות הגדולות ולהרגיש איך המוזיקה מחברת אותנו"

לפני שנה וחצי החל לעבוד על אלבום מקורי, עם שירים שכל אחד יכול למצוא בהם את עצמו. "שירה יכולה להגיע עד כיסא הכבוד, יש לה כוח. הייחודיות של המוזיקה שהיא לא מבדילה בין אנשים, אלא מחברת ביניהם, בלי הבדלי דת, גזע ומין. מה שאתה לא יכול להגיד במילים, אתה מביע בשירה, וזה מה שחשוב לי, להתחבר למילים ולגעת בקהל. אני לא סוגר את עצמי בסגנון מסוים, אני רוצה שהמוזיקה שלי תדבר לכולם, שכל אחד יוכל להתחבר לשיר מהמקום שלו.

"בסינגל שהוצאתי בשם 'לאן', מתוך האלבום החדש, מדובר על פרשת דרכים ותהייה לאן ללכת כשהדרך מסתבכת. אלו מילים שחוצות גבולות ומגזרים, כל אחד יכול להתחבר לזה. כל אחד מאיתנו חווה קונפליקט פנימי בדרך זו או אחרת, וכל אחד יכול למצוא בשירים האלה את מה שהוא מחפש".

יניב מדר בהופעה | צילום: עצמי
יניב מדר בהופעה | צילום: עצמי

בלי קיצורי דרך
מדר הוציא לאור שישה סינגלים מתוך אלבומו החדש, שזכו לאהבה גדולה של הקהל. הוא כבר חושב על ההמשך ומרגיש שחלומו מתחיל להתגשם. "אני מרגיש שהחלום קורם עור וגידים. יש שני שירים חדשים שייצאו בקרוב. האחד הוא שיר חופה המיועד לחתן וכלה, המדבר על בניית בית חדש בישראל. השני הוא על השבת. לכל אחד מאיתנו יש את השבת שלו, כך שכל אחד יוכל להתחבר לשיר. אני עובד עם המשוררים והמלחינים הטובים ביותר בתעשייה ומצפה לשיתופי פעולה עם זמרים מוכרים. יש כבר כמה תוכניות על השולחן".

מאחורי כל אחד משיריו של מדר, שעות רבות של מחשבה ועבודה, אבל בעיקר המון אמונה ותקווה. הוא עצמו מתרגש מכל שיר, ומקווה שכך גם הקהל. "פעם מפתחת הקול שלי אמרה לי שביום שאפסיק להתרגש, אפסיק גם לשיר. בן אדם שיש לו קול טוב, חייב שיהיה לו גם לב טוב, כי בגיל 70 הקול כבר לא יהיה אותו הדבר. כשהמוזיקה באה מהנשמה מרגישים את זה. שירה נוגעת במקומות הכי עמוקים שיש בלב. כשאני מצליח לרגש אנשים ומקבל תגובות חמות, אני יודע שעשיתי את שלי".

מדר לא מוריד את הרגל מהגז, ולאט-לאט כובש את דרכו לפסגה. "אני מופיע מדי ערב, מתראיין לטלוויזיה ועובד על חומרים מקוריים. בורא עולם פתח לי את הדרך מחדש, זאת הייתה ההוכחה שאני צריך להיות כל-כולי במוזיקה. אני מאמין בדרך הקשה. הרבה אמרו לי ללכת לתוכניות ריאליטי, אבל אני לא רוצה קיצורי דרך. היום אני מופיע בחופות וחתונות, הפקות בארץ ובחו"ל, ובתוך כל הטירוף הזה חשוב לי לדבר בגובה העיניים. אני מתפלל שאגיע לרמות הכי גבוהות אבל שלא אאבד את עצמי בדרך. אני מאמין שהפשטות מנצחת".

"לפני ארבע שנים פגשתי מפיק שהציע לי לעבוד איתו בתור זמר חסידי, בתנאי שאחליף את שם המשפחה שלי… את הפרנסה שלי אקבל בזכות הקדוש ברוך הוא, ולא אחליף את שם משפחתי"

האירוע של הרב פירר
ודווקא האיש שרוצה לחבר, חווה על בשרו פילוג וגזענות, כשאחד מהמפיקים בתעשייה הציע לו עבודה, בתנאי שישנה את שם משפחתו. "אני ממוצא ספרדי, אבל בהופעות אני שר גם ביידיש. לפני ארבע שנים פגשתי מפיק שהציע לי לעבוד איתו בתור זמר חסידי, בתנאי שאחליף את שם המשפחה שלי. כשבני ישראל יצאו ממצרים שיבחו אותם על שלושה דברים – על שלא שינו את שמם, מלבושם ולשונם. את הפרנסה שלי אקבל בזכות הקדוש ברוך הוא, ולא אחליף את שם משפחתי. התשובה שלי לאותו המפיק הגיעה כשיצא השיר 'לילה של שמחות',  בשורה 'היום שומעים ברחובות את המוזיקה שלנו'".

הוא מהלך בין הטיפות, רוצה לשמח את כולם וחלילה לא לפגוע. מי כמוהו יודע שלא חסרות סיבות שמפלגות בינינו, ואולי זו הסיבה בגללה הוא רוצה לאחד. רק לאחרונה עלה לכותרות אירוע ההתרמה של הרב פירר, שבוטל בסופו של דבר, שאליו לא הוזמנו לשיר נשים, ולמדר יש מה להגיד בנושא. "אני מאמין ב'איש איש באמונתו יחיה'. לא רוצה להתערב לאף אחד ולא רוצה לכפות על אף אחד. אני יכול להישאר עם האמונה שלי ועדיין לכבד כל אדם באשר הוא, והרב פירר מייצג בדיוק את ההיפך מפילוג.

"אמי חלתה לפני 13 שנים בסרטן, וכששמעתי את זה נפלתי. הייתי עולה לשיר עם מחנק בגרון כל ערב. כשפנינו לרב פירר הבנו את גדולתו, הדאגה שלו והעזרה שלו היא לכולם, בלי הבדלים. כולנו בני אדם, כולנו עם אחד, אנחנו שוחרי שלום ומתפללים לשלום, גם בתוכנו".

מדר מקווה שתפתחו את האוזניים ואת הלב לשירים המרגשים שלו. בימים כאלה, שקולות של הסתה ופילוג נשמעים לא מעט, חשוב לשמוע קול אחר, שמזכיר שכוחנו באחדותנו. והדרך הטובה ביותר להתאחד, היא המוזיקה. "לפני שלושה חודשים הגעתי להופעה, והקהל הכיר שיר שלי בעל פה. זה ריגש אותי כל כך, לשמוע את כולם שרים יחד. זה כל מה שאני רוצה, להגיע לבמות הגדולות ולהרגיש איך המוזיקה מחברת אותנו. יותר מזה אני לא צריך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות