fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלוש רשויות בקריות מבקשות העלאה חריגה בארנונה

קרית אתא, קרית ביאליק וקרית ים הגישו למשרד הפנים בקשות להעלאה חריגה. ההעלאה החריגה מתייחסת בעיקר לתעשייה ומסחר
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

שלוש רשויות מקומיות בקריות – קרית אתא, קרית ביאליק וקרית ים – הגישו למשרד הפנים בקשה להעלאה חריגה בתשלום צו הארנונה לשנת התקציב 2020. העלאות החריגות מתייחסות בעיקר למבנים המשמשים לעסקים, מסחר ותעשייה.

על פי צו הארנונה שהוציא משרד הפנים, הארנונה בשנת 2020 תתייקר בשיעור של 2.58 אחוזים, כאשר שיעור ההעלאה נקבע על פי נוסחה קבועה בחוק המורכבת מהסכום של מחצית השינוי השנתי במדד המחירים ובמדד השכר הציבורי. הרשות המקומית היא זו שאמורה לאשר או לדחות את העלאת תשלום הארנונה והיא זו אשר אחראית על הגבייה. עם זאת, הרשות המקומית יכולה לבקש ממשרד הפנים אישור להעלאה חריגה בתשלום הארנונה, לאחר אישור צו הארנונה על ידי מועצת העיר. עד כה אישרו כל הרשויות המקומיות את צו הארנונה.

עם זאת, לקראת שנת 2020 הגישו עיריית קרית אתא, קרית ביאליק וקרית ים, בקשה למשרד הפנים לאשר עבורן העלאה חריגה, מעבר להעלאה שנקבעה על ידי משרד הפנים. בעוד קרית ביאליק וקרית ים מבקשות את ההעלאה החריגה עבור מבנים המשמשים לעסקים, מסחר ותעשייה, בקרית אתא מבקשים העלאה עבור סיווגים הקשורים לחניוני אוטובוסים ומרכזים לוגיסטיים.

מהבקשות שהוגשו למשרד הפנים ניתן ללמוד עוד, כי קרית אתא רוצה לשנות סיווג של קרקע חקלאית לקרקע למגורים עבור שכונה שעתידה להיבנות בעוד מספר שנים, כך שכרגע אין לכך כל השפעה על התושב. עוד מבקשת עיריית קרית אתא לעשות שינויים בסיווגים של מבני מסחר, כדי לתקן סיווג באזור, שהתעריף בו נמוך בצורה משמעותית מהמקובל במשק. בארנונה למגורים בקרית אתא לא יחול כל שינוי.

מעיריית קרית אתא נמסר: "זה מספר שנים מנסה העירייה לתקן מול משרד הפנים מספר סיווגים שתעריפי החיוב בהם נמוכים בצורה משמעותית מהמקובל במשק. מדובר בסיווגים הקשורים לחניוני אוטובוסים ומרכזים לוגיסטיים. מקורות ההכנסה המרכזיים של הרשות, באמצעותם ניתנים רוב השירותים לתושבים, הם מיסי הארנונה ואין סיבה שעיוותים היסטוריים יפגעו בשירות לתושב. מעבר לכך אין כל בקשה לשנות את תעריפי הארנונה בענפי המסחר, התעשייה והמגורים הקיימים כיום ולא תחול כל העלאה בתעריפים המשולמים. תעריפי הארנונה למגורים בקרית אתא הם מהנמוכים ביותר באזור בהשוואה לערים השכנות".

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ביאליק מבקשת ממשרד הפנים לאשר העלאה חריגה של 7.5 אחוזים בשיעור הארנונה לעסקים בתחום המסחר, בהם גם עסקים הנמצאים בקריון. מועצת העיר כבר אישרה לפני כמה חודשים את הבקשה להעלאה החריגה בארנונה, ובבקשתה טוענת העירייה, כי באמצעות הארנונה היא מבקשת להרחיק מהעיר מפעלים מזהמים, למשוך תעשייה חדשה ועסקים שיפעלו בבניינים רבי קומות. במקביל מבקשת עיריית קרית ביאליק הנחה עבור נכסים שאינם משמשים למגורים, אך בסמוך אליהם מתבצעות עבודות פיתוח נרחבות שמקשות על התנהלותם.

עיריית קרית ים | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ים מבקשת אישור ממשרד הפנים לשנות את סעיפי הסיווג של עסקים ולאשר העלאה חריגה של 7.3 אחוזים בתשלום הארנונה לעסקים. העירייה מבקשת גם אישור לסיווגים חדשים של בתי מלון, שעדיין לא קיימים בעיר, אלא נמצאים בתכנון ארוך טווח. את גובה תשלום הארנונה למתקנים של תקשורת סלולרית מבקשת העירייה להפחית בשיעור של כמעט 25 אחוזים.

איגוד לשכות המסחר פתח בקמפיין הקורא למשרד הפנים לא לאשר העלאה חריגה בתשלום הארנונה לעסקים שמתווספות לשיעור ההעלאה השנתי. "אל תיתן ידך לעושק מס הארנונה", קורא איגוד לשכות המסחר לשר הפנים, "ראה מול עיניך עשרות אלפי עסקים קטנים הנסגרים, גם משום שמס הארנונה ממשיך לעלות מדי שנה. האחריות האישית מוטלת עליך".

יצוין, כי העלאת הארנונה היא רק צעד אחד מתוך שורה של העלאות צפויות בתשלום מיסים, חשמל ומים הצפויות במהלך שנת 2020.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות