fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלובים באהבה

מה מביא 40 איש, בעלי מקצועות חופשיים שונים, גברים ונשים, צעירים וגמלאים, לעשות מוזיקה ביחד? סיפורה המופלא של תזמורת "כלים שלובים"
עמותה ללא כוונת רווח. תזמורת "כלים שלובים" | צילום: יח"צ
עמותה ללא כוונת רווח. תזמורת "כלים שלובים" | צילום: יח"צ

מה מביא 40 איש, בעלי מקצועות שונים, גברים ונשים, צעירים וגמלאים, שכנראה לא היו נפגשים האחד עם השני בנסיבות אחרות, לעשות מוזיקה ביחד? ולא רק לנגן ביחד, אלא להשקיע בנגינה את כל הלב והנשמה ולהתמיד להגיע לחזרה השבועית? התשובה לשאלה היא אחת: האהבה למוזיקה.

תזמורת כלי הנשיפה "כלים שלובים", הפועלת בבית נגלר בקרית חיים כעמותה ללא כוונת רווח, היא אולי היחידה מסוגה בארץ (ואם לא היחידה, אז יש רק מעטות כמותה) שריכזה לשורותיה בעלי מקצועות חופשיים – עורכי דין, רופאים, מהנדסים, רואי חשבון, אנשי ביטוח, מנכ"לים של חברות – שהמשותף לכולם הוא התשוקה למוזיקה.

התזמורת החלה את פעילותה בשנת 2003 ומנגנים בה כ-40 נגנים בכל כלי הנשיפה: חליל צד, קלרינטים, סקסופונים מכל הסוגים, חצוצרות, טרומבונים, בריטונים, טובות ותופים. כל ההכנסות מהקונצרטים מיועדות לקידום המוזיקה בקהילה כשהמופעים נמכרים במחירים מוזלים, כדי לקדם את מטרותיה הציבוריות של העמותה.

במשכנה בבית נגלר מקיימת התזמורת סדרת קונצרטים למינויים ולקהל הרחב, שבהם היא מארחת את מיטב האמנים הישראליים. לקראת כל קונצרט היא מקיימת חזרות מושקעות עם האמן האורח במשך מספר חודשים, כדי שהתוצאה הסופית תהיה חדשנית, ייחודית, הרמונית ומושלמת. ברזומה של התזמורת הופעות עם אמנים כמו אריק דוידוב, טילדה רג'ואן, אבי טולדנו, רבקה זוהר והרשימה עוד ארוכה. בתחילת החודש הבא תארח התזמורת את דורון מזר לערב מרגש של שירי סאן רמו, "מאיטליה באהבה". מובטחת חגיגה שמחה וסוחפת, מלהיבה ומרגשת באירוע בלתי נשכח.

סיפורה של תזמורת "כלים שלובים" החל בכלל בקבוצה של הורים וילדים שניגנו ביחד בתזמורת הנוער של קרית ביאליק עם המנצח האגדי רוני כס-אל. יום אחד החליט כס-אל להקים תזמורת על טהרת ההורים. הרעיון נשא פרי, והורים רבים התלהבו והצטרפו. כשכס-אל פרש, לקח לידיו את השרביט המנצח מנחם גרוזינסקי, מי שעומד בראש "כלים שלובים" עד היום. "תפקיד המנצח", אומר גרוזינסקי, "עוד קודם למוזיקה, הוא להנהיג, לגבש את הקבוצה, לרתום את חבריה להצליח במשימה. רק אחר כך מגיעה המוזיקה".

על השאלה מהו סוד ההצלחה של תזמורת, משיב גרוזינסקי: "בחירת הרפרטואר וההתאמה שלו לרמת הנגנים, כלומר: אילו יצירות הם יוציאו על הצד הטוב ביותר".

סיפורו של ד"ר דניאל לשם, המנגן בתזמורת על חליל צד, הוא אולי סיפורה של התזמורת כולה. לשם, גמלאי של רפאל, החליט בגיל 30 להגשים חלום ילדות ולנגן על חליל צד. לפני כן, הוא לא ניגן מעולם. הוא מספר: "בגיל 30 קניתי לראשונה חליל ופניתי למורה לנגינה. 'אתה קצת מבוגר', היא אמרה לי, אבל היא הסכימה ללמד אותי והייתי חניך מצטיין. אחרי שלוש שנים היא הפנתה אותי למורה שלה, אורי שהם, שהוא החליל הראשי בפילהרמונית, ומאז הכל היסטוריה".

וסיפורים כמו של לשם יש רבים בתזמורת "כלים שלובים". ד"ר משה נחמד מנגן בתזמורת על סקסופון, והוא בכלל רופא משפחה. גם הוא, לדבריו, התחיל לנגן מאוחר. חגי מגיאל, שמנגן על חצוצרה, הוא מהנדס חשמל, מנהל בכיר בחברת החשמל ומרצה במכללת אורט קרית ביאליק, ורמי פלומין, מנהל תיכון קרית חיים לשעבר, גמלאי בן 78, מנגן על בס – קלרינט.

החזון של חברי התזמורת הוא אחד – לזכות בהכרה תקציבית גבוהה מעיריית חיפה, כדי שיוכלו להמשיך ולעשות את מה שהם הכי אוהבים – מוזיקה – וכדי שיוכלו לשלב בהופעותיהם אמנים מהשורה הראשונה, להנאת הקהל.

[box type="shadow" align="aligncenter" class="" width="920"]תזמורת "כלים שלובים" בערב שירי סאן רמו עם דורון מזר | בית נגלר קרית חיים, 7.12.19, 20:30 | מחיר כרטיס למופע בודד: 85 שקלים, מחיר מינוי לשלושה מופעים: 220 שקלים | כרטיסים באתר: kso.co.il/ticket-sale[/box]

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות