fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוהב וענבל ביבי – "צללים"

ענבל ביבי ואוהב גבעתי בדואט חדש מתוך אלבום 'שקוף' פרויקט מיוחד שכעת רלוונטי מתמיד – פרויקט אלבום שקוף שמסייע ללוחמים שמתמודדים עם פוסט טראומה להתחיל תהליכי שיקום
עטיפת הסינגל | צילום מורן מורדי
עטיפת הסינגל | צילום מורן מורדי

השיר "צללים" הוא הסינגל השני באלבום שקוף, שמתאר את ההתמודדות בין בני הזוג, לאחר חזרתו של בן הזוג משדה הקרב. השיר אותו מבצעים אוהב וענבל ביבי יצא לפני כ8 חודשים אבל כיום מקבל משמעות אחרת – עם ההבנה שאלפי משפחות נוספות בישראל יתמודדו עם הטראומה בביתם.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, פרויקט אלבום שקוף שמסייע ללוחמים שמתמודדים עם פוסט טראומה להתחיל תהליכי שיקום, עולה לכותרות מחדש וכעת הוא רלוונטי מתמיד.

הפרויקט מסייע ללוחמים באמצעות אלבום מוזיקלי שמייצר שיח על טראומה ופציעות שקופות, ופלטפורמה שמנגישה מעל 100 תהליכי שיקום ומאפשרת הרשמה אליהם באופן נוח וללא בירוקרטיה.

 

בתקופה זו, כאשר המלחמה הפכה לסוג של שגרה בה לוחמים בשירות סדיר יצאים להפוגות ומילואימניקים חוזרים הביתה, אנחנו מאמינים שאין תזמון מתאים יותר לתת במה למוזיקה שמספרת את מצבם, שמציפה את הכאב, ובעיקר – מראה להם שהם לא לבד.

מבחינתנו זה צו השעה, ועל כן אנחנו מפיצים מחדש את השיר לתחנות הרדיו – כדי שיגיע לכמה שיותר אנשים שזקוקים לעזרה בדיוק בתקופה זו.

אוהב וענבל ביבי על השיר:

אוהב: "פציעה שקופה היא לא פחות מורכבת מפציעה פיזית, אך כולנו נמנעים מלדבר על הפצעים הבלתי נראים שאנחנו מתמודדים איתם. בגלל זה אלבום שקוף נוצר – דרך המוזיקה נציף את הקושי, נייצר שיח, ונשנה את המציאות".

ענבל: "בעבר שלי יצא לי להיות חלק מהתמודדות שכזו.. זה היה בלילות בשעות הכי מאוחרות, להקשיב שעות, אחר כך לבכות שעות, להתחנן שהתחושות של האדם שמולי יילקחו ברצינות ויטופלו. אבל לצערי אנחנו בעולם שבו לגברים אסור לבכות, אסור להרגיש, אסור לפחד אז כל מה שקורה, קורה מתחת לפני השטח".

רקע לשיר: השיר צללים מציג את בת הזוג של הלוחם ומספר את הסיפור מנקודת מבטה.

הקליפ מתחיל כאשר בת הזוג יוצאת מחדר השינה, ומבינה שבן זוגה רואה את הלוחמים שנפלו לידו. משם, העלילה תסופר מנקודת מבטה – הריבים הבלתי פוסקים בלילות, הניסיונות לעזור ולהביא אותו לטיפול, החתונה, החיפושים אחריו כשהוא נעלם, לצד רגעי השמחה והאהבה.
מערכת היחסים בין בני הזוג מאופיינת ברכבת הרים רגשית – משמחה לעצב, מחיבה לכעס, מצחוק לצרחות. בסיום הקליפ היא מצליחה סוף סוף לשכנע אותו לדרוש הכרה בפציעתו ולטפל בעצמו.
מה שבטוח, אחרי הצפייה בקליפ כולנו מבינים – הפציעה השקופה לא פוגעת רק בלוחם, אלא גם בכל מי שסביבו.

בחודשים האחרונים מדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה, בה מאות אלפי לוחמים ולוחמות מתמודדים עם חוויות מורכבות: אובדן חברים, דריכות מבצעית, פחד, סטרס. הקליפ מבטא את הקושי של הלוחם להתאקלם בחזרה מהקרב אל השגרה והחיים לצד אשתו.

חשוב להדגיש, הקליפ יצא לפני המלחמה, צבר חשיפה של מיליוני צפיות והשפיע על אלפי לוחמים\ות, בני ובנות הזוג. מספר ימים לפני פריצת המלחמה, השיר נכנס לפלייליסט גלגל"צ.
לצערנו, המלחמה רק מגבירה את הצורך בחשיפה של שירותי "אלבום שקוף", ואנחנו מחויבים להמשיך בהפצה של הפרויקט ובסיוע למאות אלפי לוחמים.

"גוססת רגש

מפני שאת היית לי גן עדן

מדבר זה כלא

לנפש שדורשת את הגשם"

 

לרכילויות נוספות בקים קונקשנ'ס לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות