fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגיב כהן מגיע מהמרחקים לצפון

כהן: "הרי לא מובן מאליו שאני קם בבוקר ועושה את מה שאני אוהב כל כך הרבה שנים, ומפרנס מזה חמישה ילדים ותודה לאל כולנו בריאים."
סגיב כהן | צילום משה נחומוביץ׳
סגיב כהן | צילום משה נחומוביץ׳

הזמר והיוצר סגיב כהן,"מהמרחקים" (עם גלי עטרי), "חכי עוד רגע", "בדרך אליך", "ישקף" ועוד ועוד..
שירים מצליחים אשר כולנו מכירים ואוהבים, כולם של סגיב – סינגר/סונגרייטר אמיתי בכל רמ"ח אבריו.

 

אחרי שנים של שיתופי פעולה מבורכים, סגיב מתכנס שוב אל היצירה האישית שלו ומשחרר אי.פי חדש ״שני אנשים״ הכולל חמישה שירים פרי עטו ומסכם תקופה מורכבת ומטלטלת של פרידה לא פשוטה אותה מיטיב לתאר בדרכו המיוחדת והנוגעת.

 

נאמן לסגנונו שלו, סגיב לא מנסה ליישר קו עם העולם המהיר והדיגיטלי של ימינו וממשיך לעשות את מה שעשה כל חייו עם ששת מיתריו, וכנותו הבלתי מתפשרת. הוא מקפיד על המילה הכתובה, על הלחן הבנוי כהלכה, על מהלכים הרמוניים מרגשים, ועל שירה המגיעה עמוק מהבטן.

כהן, למה מיני אלבום?

"יש לי המון חומרים שנשארו במגירה. כתבתי המון גם בתקופת הקורונה, אבל היה לי חשוב להוציא אלבום קונספט והרגשתי שחמשת הנבחרים מהווים שלם הגדול מסכום חלקיו ומבטאים קונפליקט שידבר להרבה אנשים"

ומה הקונספט?

"אני מכיר לא מעט אנשים שלכאורה ביחד, רק כי הם לא מוצאים את הדרך לומר שלום ומצד שני לא הם גם לא מוצאים את הדרך להגיע אחד לשני. האלבום הוא מעין סיכום תקופה, סוג של ריפוי, התבוננות מבחוץ על חיי אחורנית, דברים שעברתי ופתאום יש לי יכולת להתבונן עליהם פנימה, לבדוק את עצמי, להיכנס לנעליים של הצד השני, כמו שקרה לי כשנפרדתי מאשתי הראשונה ששאלתי את עצמי מה עובר עליה עכשיו ואילו כוחות היא צריכה לגייס כדי להתעצם ולעבור את המשבר וכך נולד לו השיר ״מהמרחקים״ שביצעתי עם גלי עטרי ונכלל באלבום שכתבתי לה ״בין האש ובין המים״.

 

אילו שירים יצאו מתוכו כסינגלים עד כה?

'מי אני' שיר שעוסק באהבה בלי להזכיר את המילה עצמה", הוא אומר. "הרבה מאזינים חשבו שאני מדבר שם על שכינה, קורונה, אבל מדובר באהבה ואיך בין היתר לעיתים אנחנו מבטלים את עצמנו, בשם האהבה. ״

הסינגל השני 'רחוק מידי' מתאר את סדק ראשון בזוגיות שמתרחש בדרך כלל, כשאחד מהצדדים מאבד אחיזה או ביטחון או כשהאמון נסדק ומתחיל כדור שלג שמתגלגל באלבום עד הפרידה. אחריו יצא 'מלך הבריחות', ובשבוע האחרון יצא סינגל נוסף ״לא משחרר״

 

מה עם סיבוב הופעות?

"אני ממש עכשיו נמצא בעיצומו של מופע חדש שכולל עיבודים חדשים ומרעננים לשירים שלי החל מהאלבום הראשון, שגם קיבלו פרשנות אחרת ברוח המיני אלבום". במסגרת הסיבוב הנוכחי אגיע בין היתר גם לזאפה חיפה ב 6.4"

 

כהן הוא אמן מוערך ופורה, שכבר 20 שנה מופיע ברחבי הארץ וכותב למיטב אמניה. בין היתר כתב והלחין לגלי עטרי את האלבום "בין האש ובין המים", כתב והלחין שירים לריטה, מירי מסיקה, איתי לוי, לירז צ'רכי, מרגול, אביבה אבידן, חיים משה ורבים אחרים.

אחרי משבר הקורונה והמשבר האישי, אתה עדיין אופטימי?

"אני תמיד בוחר בחצי הכוס המלאה. ובדרך כלל אני בהודיה, הרי לא מובן מאליו שאני קם בבוקר ועושה את מה שאני אוהב כל כך הרבה שנים, ומפרנס מזה חמישה ילדים ותודה לאל כולנו בריאים. מה עוד צריך חוץ מזה? נכון שהחיים מאתגרים אותנו בכל פעם במשהו אחר, אבל גם בזה אני רואה אימון רגש אישי בהשגחה פרטית, גם זו מתנה"

 

 

 

לרכילויות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות