fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקראת החגים: ספרים מומלצים לילדים ולמבוגרים שאתם חייבים להכיר!

אז הילדים חוזרים למסגרות, החגים בפתח ולכם מה שנותר הוא רק לחשוב עם איזה ספר בא לכם להעביר את החופשה! קבלו את עשרת המומלצים לקראת עונת החגים, גם למבוגרים וגם לילדים.
ספרים מומלצים לילדים ולמבוגרים שאתם חייבים להכיר | צילום: pexels-pixabay

מה תגיד לכם בת למשפחת קצבים על טבעונות?

הספר "וחך, אוכל יטעם לו", מאת יפית סרנגה מזמין את הקורא לדיון פתוח, מוסרי ומעמיק על מקומו של האדם ביחסיו עם בעלי החיים, הכוחות הפועלים עליו בעידן המודרני ואחריותו האישית להשלכות בחירת מזונו. הכותבת בוחנת כיצד בעידן שבו האדם מרוכז בעצמו, במימושו ובצמיחתו האישית, משפיעה אכילת בעלי חיים על התפתחותנו המוסרית, אושרנו ויכולתנו לחיות קיום אנושי מספק. הספר עוסק בשאלות פילוסופיות חשובות ואקטואליות – האם אכילת בעלי חיים היא בחירה אישית ועל כן אין להתערב לאדם בתזונתו? באיזו מידה, אם בכלל, האדם מודע למעורבותו בתעשיית בעלי החיים כצרכן? מה ייחודי לתקופה המודרנית אל מול הטענה כי האדם מאז ומתמיד אכל בעלי חיים? ומהי בסופו של דבר "המידה הטובה" האריסטוטלית המוסרית ביחס לאכילת בעלי חיים בעידן המודרני?

יפית סרנגה, נכדה למשפחת קצבים, בעלת תואר שני בפילוסופיה מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למנהל. ציירת ויוצרת. במקצועה מכהנת כסמנכ"לית שיווק בחברת ההייטק קומטל ישראל ופעילה למען שחרור בעלי חיים. (הוצאת "ספרי צמרת", 262 עמ')

"וחך, אוכל יטעם לו" | מאת יפית סרנגה

קבלו לבמה במחיאות כפיים סוערות את- שרלוק הולמס!

לכל אוהבי התיאטרון, ולכל מי שחיכה עד היום לעוד קצת מידע- אמנון קבצ'ניק, מחבר הספר "שרלוק הולמס על הבמה" הביא לנו עושר של חומר על אחת הדמויות הספרותיות הידועות ביותר בעולם, שרלוק הולמס, שהופיעה לראשונה ב-1887 וכיכבה בארבע נובלות וב-56 סיפורים קצרים, שנכתבו על ידי הבורא שלו, סר ארתור קונן דויל. תוך שנים אחדות הולמס נמצא על הבמה, לראשונה בכמה הצגות לא ידועות, ולאחר מכן במחזה פופולרי מאת ויליאם ג'ילט, שגם שיחק את התפקיד הראשי. מהמאה העשרים ועד היום, הבלש הגדול הופיע בעשרות הצגות, תוכניות רדיו וטלוויזיה וסרטים.

הספר בנוי משלושה חלקים – מחזות שנכתבו או שנכתבו-במשותף על ידי קונן דויל; מחזות בכיכובו של שרלוק הולמס שנכתבו בידי אחרים; ומחזות בני מערכה אחת. המחזות מוצגים באופן כרונולוגי וכוללים סיכום של הפעולה, פרטים על ההצגות, סקטשים ביוגרפיים של המחזאים השונים ופרטים על שחקנים שהשאירו רושם חזק בתפקיד הבלש הגדול. הספר גם כולל נספחים המתרכזים בהצגות יוצאות דופן, וריאציות על הדמות של הולמס, ורשימה של מהדורות משחק.

המחבר, פרופ׳ אמנון קבצ'ניק, אמריטוס פרופסור לדרמה בכמה אוניברסיטאות ידועות בארצות הברית, ביים הצגות בתיאטרון הבימה, בניו יורק וברחבי ארצות הברית. (הוצאת ספרי צמרת, 274 עמ')

שרלוק הולמס על הבמה | מאת פרופ׳ אמנון קבצ'ניק

והימים הרי גורל; זה עתה הסתיימה מלחמת העולם השנייה באירופה

הספר "הנכדה של השויחטקה", מאת אבינעם קליין, מתאר מציאות בה מאות אלפי פליטים יהודים – עקורים ממקום מושבם – גודשים את שביליה במטרה לחדש את חייהם.
היישוב העברי בפלשתינה – ארץ ישראל – מנסה לעכל את הידיעות על השואה שהתרגשה על יהדות אירופה, ונאבק בכל כוחו למען עליית שארית הפליטה ולמען הקמת מדינה עברית.
במרכז תל אביב – העיר העברית הגדולה בארץ ישראל – ברחוב הראשי, הרי הוא רחוב אלנבי, וברחובות הסמוכים, חיים ופועלים גיבורי הסיפור: נערה יהודייה עולה חדשה מארה"ב; נער בן ארבע עשרה, צבר; בחור אנגלי, עובד ממשלת המנדט; חברי ה'ארגונים' – המחתרות שפעלו נגד שלטון המנדט הבריטי, וסביבם אנשים פשוטים המנסים לחיות את חייהם בתוך מערבולת העיתים. (הוצאת "ספרי צמרת", 510 עמ')

"הנכדה של השויחטקה" | מאת אבינעם קליין

במקום לנסות ו"לתקן" את הילד, הגיע הזמן להתמקד דווקא בהורה, ובאופן הקשר שלו ויחסיו האינטימיים עם ילדיו.

"הורות אינטימית", מאת ציפורה שכטמן מקבץ עדויות של הורים ומטפלים אודות חוויית העבודה בקבוצה, בשילוב תובנות מקצועיות ומחקריות על יחסי הורים-ילדים. בעקבות התנסות זו, הורים ילמדו לראות את ילדם באור שונה ומטפלים ילמדו גישה יעילה לעבודה עם הורים. זהו ספרה הרביעי של פרופ' שכטמן, המצטרף לספריה הקודמים שפורסמו גם בחו"ל. ספרה "ייעוץ וטיפול קבוצתי עם ילדים ומתבגרים" (2010) היה לרב מכר.

פרופ' ציפורה שכטמן היא חוקרת ומומחית בינלאומית בייעוץ/טיפול קבוצתי. בעבודתה, פרופ' שכטמן משלבת הנחיה והדרכה של הורים וילדים, עם מחקר רב ממדים בתחום הקבוצות. הספר מציע תובנות ועצות ליצירת הורות המבוססת על יחסים אינטימיים. הורות כזו מתחילה בהעצמת ההורה, המשכה בהבנת ההורה את עולמו הרגשי ותוצאותיה, בהתייחסות אמפתית, מעצימה ואוהבת של הילד.
הספר מיועד להורים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע טיפוליים כיועצים חינוכיים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמנויות ופסיכולוגים. (הוצאת ספרי צמרת, 206 עמ')

"הורות אינטימית" | מאת ציפורה שכטמן

רופאים, חולים, סטאז'רים וכנראה כל מי שביקר פעם בבית חולים בישראל, בוודאי ימצא עניין בספר החדש "טראבלמייקר", מאת לירן נבט גולן, המפנה זרקור אל מאחורי הקלעים של מערכת הבריאות הישראלית החולה והחסרה.

לירן, מחבר הספר, סיים את הסטאז' שלו כרופא צעיר וחסר ניסיון. מימיו בבית הספר לרפואה הוא זוכר סיפור שעבר מפה לאוזן, על מסלול כמעט-סודי, שבאמצעותו ניתן להגשים את החלום הגדול ביותר של סטאז'ר: תקן להתמחות בכל מחלקה שיבחר. אולם זכייה בפרס הנוצץ כרוכה במחיר גבוה: עבודה של שנתיים וחצי בחדר המיון התובעני בבית חולים באילת, עיר התיירות על חוף הים האדום, אשר תושביה קשי היום אינם זוכים תמיד לטיפול רפואי ראוי וסובלים ממחלות קשות והזנחה. הימים ימי חוסר הוודאות בתחילת מגפת הקורונה. לירן מחליט לעבור לעיר המדברית, כדי להגשים את חלומו להתקבל להתמחות. במהרה המציאות טופחת על פניו. הוא מגלה שהידע הרפואי שצבר בלימודיו הלך ונשכח ושכעת עליו להתמודד עם פעולות רפואיות שאיש לא לימד אותו לבצע.

הבוס, גאון רפואי הדורש שלמות מרופאיו, חסר סבלנות לקשיי ההסתגלות של הרופא הצעיר, ולא בוחל באמצעים כדי להביאו לרמה הנדרשת. תוך זמן קצר מבין לירן שעליו להשתנות, אחרת ייאלץ להתעורר מן החלום. לתמיד. זהו סיפור על תורנויות ארוכות ומתישות של עשרים ושש שעות, על חרדת ביצוע, על דיכאון, על התמודדות, על כישלון והצלחה ועל בדידות. הוא מפנה זרקור אל מאחורי הקלעים של מערכת הבריאות הישראלית החולה והחסרה. כל רופא, כל מי שחי בפריפריה וכל ישראלי שביקר אי פעם בבית חולים, ימצא בו עניין רב.

נכתב בהשראת הספרים "זיכרונות של רופא צעיר" (מיכאיל בולגקוב), "זה הולך לכאוב" (אדם קיי) ו"בית האלוהים" (סמיואל שם). (הוצאת ספרי צמרת, 244 עמ')

"טראבלמייקר" | מאת לירן נבט גולן

החיים לא ממש חייכו לקרוליין, אף על פי שתמיד היא חייכה…

"כמיהה לאור", מאת מלי ליבר, זהו סיפור אמיתי על נערה בת ארבע־עשרה מכפר קטן, על חייה המתגלגלים כעלה נידף ברוח, בין המלחמות הפרטיות למלחמות הצבאיות. היו לה חלומות גדולים עם אהבתה הראשונה, עד שהוא נשלח לחזית ב־1973. זהו סיפור עם המון כאב, צער, אובדן, עד שהיא נפגשה באהבה שנייה שהאמינה שזוהי הזדמנות להמשך אהבתה הראשונה. היא השתדלה לגדל את ילדיה על הצד הטוב ביותר למרות הבדידות, הקשיים הרגשיים והנפשיים, ולקות הראייה שהייתה לה. כל כמיהתה ותקוותה הייתה קצת אור.
ספר שמזמן לקורא הזדהות גדולה עם כאב החיים, הקשיים, האופטימיות והתקווה. (הוצאת ספרי צמרת, 190 עמ')

"כמיהה לאור" | מאת מלי ליבר

איך אפשר להפוך דבר כל כך בנאלי ומשעמם, לחוויה שמחה ובלתי נשכחת לדור הצעיר?

"הגיהוץ של אבא", מאת סמדר פרלמן, הוא סיפור ילדים מלא קסם על רגע יום-יומי שבו אבא מגהץ- ובתו מתבוננת במלאכתו. מבעד לעיני הילדה, עבודה שגרתית ואפורה הופכת לחוויה קסומה שמקימה מהומה בכל הבית. עבודת הגיהוץ המקורית והיצירתית של האב היא רק דוגמה לעולמות המופלאים שאפשר לברוא עבור הילדים בתוך הבית פנימה. עם מעט מחשבה והומור.
אז קדימה- לכו לגהץ! (אייר: עוזי בנימין, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

"הגיהוץ של אבא" | מאת סמדר פרלמן

כוכבים לילדים? בהחלט! ואם תוסיפו לזה גם חללית, טלסקופ וקצת סקרנות- תקבלו ספר ילדים מדהים!

"יוני הארנב מבקר כוכב", מאת נצר מוריה, מספר את סיפורו של הארנב יוני, היוצא לחצר בערב קיץ נעים ורואה מעליו כוכב. הוא מחליט לחקור את הכוכב בעזרת טלסקופ שקיבל מדודו כמתנת יומולדת. מבעד לטלסקופ יוני רואה את הכוכבים ואת הירח הזורח בשמיים, ומחליט לצאת למסע בחלל ולחפש לו חברים שם. לשם כך הוא בונה לו חללית וטס גבוה לעננים. הסיפור ההומוריסטי והמחורז להפליא מעשיר את הקוראים הצעירים במושגים הקשורים לחלל ואף מציף שאלות מעניינות.

במרכזו מובלטות תכונות כמו חריצות, התמדה, יוזמה וסקרנות- שבזכותן גם השמיים אינם הגבול. (איירה: רות אריאל, הוצאת ספרי צמרת, 12 עמ')

"יוני הארנב מבקר כוכב" | מאת נצר מוריה

“אירית, את שלומית?"
“יש ביניכן טלפתיה?"
“הבעלים מבדילים ביניכן?"

מי לא הסתקרן על עולמם המרתק של תאומים/ות זהים/ות?-

הספר "מעבר לכל דמיון", מאת אירית ושלומית, אחיות תאומות זהות, מתאר את הקשר הייחודי ויוצא הדופן שידע הטבע.
צעירים ומבוגרים מבקשים לשמוע דוגמאות מחוויותיהן, ופעם אחר פעם הן מקבלות תגובות נלהבות. כשהבינו עד כמה הנושא מרתק את השומעים, הן החליטו להעלות חלק מהחוויות על הכתב.
בדרכן הייחודית והסוחפת מתארות התאומות בספרן מקרים מעניינים, משעשעים ולעיתים תמוהים, שהפתיעו אף אותן. המקרים מאפשרים לקוראים להתוודע לעולמן המסקרן של התאומות אירית ושלומית, ומוכיחים שלא פעם הדמיון ביניהן יוצר מציאות שעולה על כל דמיון. (הוצאת ספרי צמרת, 116 עמ')

"מעבר לכל דמיון" | מאת אירית ושלומית

"למה אין לך אבא?" צעקו החברים של בתי מעבר לשער הגן. הגננת נותרה במבוכה, ואני המתנתי בציפייה לתגובת בתי.

הילדה רצה אליהם בדילוגים ואמרה "כי ככה זה אצלנו, יש לי רק אמא". אחר כך נפרדה מהם לשלום וחזרה לאמה, שהתמלאה באושר וגאווה על הקלילות שבה בתה ענתה.
"משפחה אוהבת" ספר חדש מאת מלכי דניאל, שעונה על מציאות לא תמיד פשוטה, איתה מתמודדים ילדים למשפחות שונות. שאלות נוספות שהם שומעים הן: מי מבינכם זה אבא שלך? איך זה שיש לך שתי אימהות או איפה אמא שלך? והן מדגישות את החשיבות שבהיכרות עם תאי משפחות מסוגים שונים, לא רק עבור הילדים עצמם אלא גם עבור חבריהם. הספר מתאר סוגי משפחות שונים מנקודת מבטם של הילדים המסבירים את הרכב המשפחה האוהבת שלהם: משפחה מסורתית של אבא ואמא, משפחות חד-הוריות, משפחות חד-מיניות/גאות, הורות משותפת, הורים שהתאלמנו והורים יחידניים- המשותף לכל המשפחות הוא שכל משפחה אוהבת ומיוחדת בדרכה שלה. מטרת הספר היא לאפשר לילדים להתגאות במשפחתם ויחד עם זאת להכיל ולקבל סוגי משפחות שונים משלהם. כמו כן, ביכולתו להעניק להורים כלי שבאמצעותו יוכלו לשוחח עם ילדיהם על סוגים שונים של משפחות.
המחברת היא אם יחידנית לשלוש בנות. לאחר שנים רבות בחו"ל וקריירה משגשגת בתחום ההיי-טק, החליטה לעזוב הכל ולהקים משפחה. לגדל ילדים זה מאתגר, על אחת כמה וכמה כאם יחידנית, כמו כל משפחה שבחרה בדרכה שלה בהבאת ילדים לעולם, אך האושר שהם מביאים איתם ללא ספק שווה את הבחירות שעשינו. (אייר: אבי כץ, הוצאת ספרי צמרת, 24 עמ')

"משפחה אוהבת" | מאת מלכי דניאל

פעם היה פעם | חיים פרנץ

בגיל שלוש-עשרה החליט יאנוש החלטה חשובה: הוא יהיה מצלם. עשר שנים לאחר מכן, כשהייתה גם היא בת שלוש-עשרה, החליטה מלווין החלטה חשובה: היא תברח מהבית.
"פעם היה פעם", מאת חיים פרנץ, מספר על מפגש מקרי של צלם אווירי, צעיר יהודי בחיל האוויר הרומני, עם שתי ילדות בבגדים בלויים שחיפשו אוכל בערמות אשפה ליד העיר דמצ'ר בהונגריה, בזמן המלחמה הלא-מדוברת בינה לבין רומניה בשנת 1919, מתחבר עם מפגש מקרי נוסף בירושלים בתקופת המנדט הבריטי. הספר הוא רומן היסטורי רחב יריעה המתאר את חייהן של שתי משפחות. הוא מתחיל בהגירת נוצרים לותרניים מדרום גרמניה לדרום הונגריה באמצע המאה השמונה-עשרה, ונוגע בחיי היהודים בטרנסילבניה ובמזרח הונגריה, בשתי מלחמות העולם, בשואה ובהקמת מדינת ישראל מנקודת ראותם של אנשים פשוטים, שחיו חיים פשוטים מלאי אהבות, אכזבות ותקוות. זה ספר הביכורים של מהנדס שלאחר חמישים שנות עבודה בתעשייה החליט להמיר את המספרים באותיות. הספר נכתב לאחר כשלוש שנים של מחקר וחיפוש בארכיונים ובשיחות עם בני משפחה בארץ, ברומניה ובהונגריה. (הוצאת ספרי צמרת, 622 עמ')

פעם היה פעם | מאת חיים פרנץ

ניתן לרכוש את כל הספרים דרך אתר נטבוק- netbook.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות