fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה פברואר 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
שירת הענן | מאת ליבנת מינאי

מהו הסוד האפל?

"שירת הענן" מאת ליבנת מינאי הוא ספר מתח מרתק מומלץ, תעלומת רצח מצמררת ומותחת, ארוטיקה ופיתוי שהובילו לתוצאה הרת גורל, עלילה מפותלת וסודות לא צפויים שמובילים את הקורא בדרכים עקלקלות של חקירת רצח, אל תוך נבכי נפש האדם. אישה כבת חמישים ותינוק כבן שנתיים נמצאו מתבוססים בדמם, זה לצד זה. המשטרה תיאלץ לגייס את מיטב המוחות כדי להתחקות אחר האירועים שקדמו ושהובילו לרצח, ובעיקר בגלל שהחשודה המרכזית מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית. הגיבורה של הספר היא ארינה, בחורה צעירה בת 24. היא בת יחידה ואביה נטש אותה. היא חשודה מרכזית ברצח אימה ובנה, לאחר שנמצאה בזירת הרצח כשהיא אוחזת בסכין מגואלת בדם. בגין החשדות האלה היא מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית סגורה. היא לא מגיבה לסביבה. יש לחץ מהתקשורת ומהסביבה להוציא ממנה מידע על הרצח, אבל היא לא מגיבה לאיש. מנהלת המחלקה, ד"ר אלה מונסון, שהיא גם המטפלת האישית שלה, נלחמת כדי להשיג לה אישור להיפנוזה בעזרתה היא מקווה לדלות ממנה מידע לגבי מה שקרה בזירת הרצח. במקביל לניסיונות של המחלקה הסגורה לדלות מידע ובמסגרת חקירת המשטרה מתגלים לקורא רמזים על אירוע שהתרחש 24 שנה קודם לרצח, סוד אפל שנקבר בבטן של ילדה בת 9. (הוצאת ספרי ניב, 285 עמודים)

שירת הענן | מאת ליבנת מינאי

האמת שמאחורי האירועים

"אל תבטח באיש" מאת גרג הורביץ (מחבר סדרת "פרוייקט X" הנפלאה) הוא מותחן פוליטי מרתק שכולו רשת תככים מורכבת ומפתיעה. לילה אחד פורץ כוח מיוחד של סוכנים חשאיים אל דירתו של ניק הוריגן וגורר אותו משם אל מסוק שממתין בחוץ. טרוריסט הצליח לחדור לתוך תחנת כוח גרעינית ומאיים לפוצץ אותה, והאדם היחיד שהוא מוכן לדבר איתו הוא ניק. כשהם ניצבים פנים מול פנים, מבטיח האיש לספר לניק את האמת שמאחורי האירועים, שניפצו את עולמו של ניק לפני עשרים שנה. ניק מגלה שחייו – וחייהם של כל האנשים שהוא אוהב – נמצאים בסכנה, והדבר היחיד שמדריך אותו ברחבי המבוך הקטלני הזה הוא המשפט האחרון של אביו החורג: אל תבטח באיש. (מאנגלית: דפנה לוי, הוצאת דני ספרים, 400 עמ')

אל תבטח באיש | מאת גרג הורביץ

בלב חקירת רצח

"פינלי דונובן מחסלת" מאת אל קוזימנו הוא הראשון בסדרה, ספר מצחיק ושנון להפליא, המתאר באהבה ובחמלה גדולה את התסכולים והמאבקים שחווה כל אמא, בשגרת יום-יום שמאפילה על כל תרחיש רצח אפל.  החיים של פינלי בכאוס – גרושה טרייה, אמא לשניים, היא נאלצה לשלוח את בת הארבע לגן עם שיער מודבק לראש במסקינג טייפ (אחרי תקרית מספריים מצערת); בעלה לשעבר בדיוק פיטר את המטפלת (בלי שטרח לעדכן אותה בזה); ואם היא רק הייתה מצליחה להתקדם בכתיבת ספר המתח שהתחייבה עליו חוזית, היה לה אולי כסף לשלם את חשבון החשמל ולשכור עו"ד ראוי לענייני גירושים… כשעוברת אורח שומעת דיון בין פינלי לסוכנת שלה על פרטי הספר הבא, היא טועה לחשוב שפינלי היא רוצחת שכירה. לפינלי לא ברור איך, אבל עד מהרה היא מוצאת את עצמה שקועה בחוזה חיסול של בעל בעייתי. אמנם מדובר בעבודה ששכר נאה בצידה, אבל היא מגלה שהפשע בחיים האמיתיים הוא הרבה יותר מסובך ומלוכלך מהמומחיות שפיתחה עד היום על הנייר. כך מוצאת את עצמה פינלי בלב חקירת רצח, ובתווך בין ברמן שובה לב לבין שוטר חד אבחנה ועז מבט.  (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 318 עמודים)

פינלי דונובן מחסלת | מאת אל קוזימנו

הדרך אל האושר אינה עוברת בקו ישר

"כבו את הירח" מאת קריסטן היגינס הוא סיפור אהבה יפהפה, סיפור על אהבת אמת. הם נהגו להתבדח על זה. ג'וש, מדען מבריק, התקשה לפעמים לזכור דברים שצריך לעשות בעולם ה"אמיתי", כמו לקנות מצרכים, לאכול כשצריך או לדבר עם אנשים. אבל אשתו האהובה לורן הזכירה לו. עד שכבר לא. להיות אלמן זה לא משהו שג'וש אי־פעם ציפה לו. אין לו מושג איך להתנהל בשלב החדש הזה של החיים, וללא אהבת חייו. אלא שללורן הייתה תוכנית בשבילו. היא השאירה 12 מכתבים, בהם פירטה עבורו משימה לכל חודש בשנה שלאחר מותה. תוכנית שמובילה אותו ביד אוהבת למסע דרך האבל, הכעס וההכחשה. במהלך המסע הזה, ג'וש האלמן ינסה למשל להכין ארוחת ערב מרובת משתתפים, יפגוש במגדת עתידות וגם בחבר חדש בתא המדידה של חנות לבגדי גברים. בעוד היגון שלו מפַנה מקום לחברות ולחוויות חדשות, הוא יבין את המסר היקר ביותר שלורן ביקשה להשאיר לו: הדרך אל האושר אינה עוברת בקו ישר. ולעיתים שמחות החיים הגדולות ביותר סמויות מהעין. (מאנגלית: שרון פרמינגר, הוצאת כנרת זמורה, 416 עמודים)

כבו את הירח | מאת קריסטין היגינס

הגבולות בין אהבה ולרכושנות

"מפעל הבובות" מאת אליזבת מקניל הוא רומן היסטורי מלא חיים, מתאר את המאבק של אישה צעירה להשתחרר מכבליה. הוא גם סיפור מתח החוקר בדיוק כירורגי את הגבולות בין אהבה לתשוקה ולרכושנות. השנה היא 1850, לונדון, התערוכה הגדולה בהייד פארק תפתח בקרוב את שעריה, והמונים נוהרים אל המקום כדי לחזות בפלא. שני זרים נפגשים בדרך מקרה בין מוצגי התערוכה. עבור אייריס, אומנית שאפתנית ומושכת עין, מדובר בפגישה רגעית וחולפת. עבור סילאס, אספן ומפחלץ הלהוט אחר כל דבר בעל ייחוד, אותה פגישה מקרית מסמנת התחלה של אובססיה חדשה ואפלה, המתעצמת מיום ליום.  כשאייריס מוזמנת לדגמן עבור הצייר הנודע לואי פרוסט, היא מסכימה לכך בתנאי שילמד אותה לצייר. עולמה מתרחב לפתע, מתמלא צבעים וטעמים, והופך למקום של אומנות ואהבה. היא כלל לא מודעת למתרחש מחוץ לדלת ביתה. לא רחוק משם נמצא סילאס, אורב בין הצללים, נטרף במחשבותיו. (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כנרת זמורה, 352 עמודים)

מפעל הבובות | מאת אליזבת מקניל

אומץ ועוצמות נפש

יש אנשים שעוברים מכה קשה בחיים ובעקבותיה עושים חשבון נפש. יעל דבורה בת-נוי חזרה בתשובה לפני 27 שנים, בזכות היותה מסורבת גט 7 שנים. לפני 21 שנים, יעל עברה  בליל שבת אונס אכזרי שחתך אותה ואת חייה לחתיכות. על שני האירועים ועל התובנות שהגיעה אליהן, על האומץ ועוצמות הנפש שהיא מגלה לאורך כל ההתמודדות הארוכה והקשה, על כך ועוד בספר השירים "פאזל". הספר מספר על פאזל של אירועים מאוד משמעותיים שחוותה, ובאיזה אופן בדיוק הם השפיעו עליה רגשית, רוחנית, פיזית, ועל המציאות בחייה. היא מתארת בספר מערכות יחסים שלה עם עצמה, עם אנשים קרובים, עם חברות, משפחה, עם הבורא, עם השבת ועם הדת. היא מדברת בספר על תהליך החזרה בתשובה, מספרת בצניעות על האונס שעברה, על החיים בכלל. סדר השירים בספר מכוון, ומתאר תהליכים שעברה בעקבות האירועים המטלטלים שחוותה, כמו גם את התובנות שקיבלה. מתוך השיר "נֶשֶׁף מַסֵּכוֹת": וּבָרֹאשׁ / מַרְגִּישָׁה חוּט-תַּיִל / דּוֹחֵף / לוֹחֵץ לִי עַל הָאַף, / עַל הַלְּחָיַיִם, / מֻפְרָע / וְהַמָּוֶת חַי, / וְהַהִתְעַלְּמוּת אַלִּימָה / / וְהַפֶּצַע עוֹשֶׂה סְטְרֶפְטִיז /  וְהָרֵיחַ כָּל כָּךְ מְזֻיָּף /  נִדְבַּק לְקִירוֹת, /  וְהַקִּירוֹת לֹא עוֹנִים. (הוצאת מעין נובע, 230 עמודים)

פאזל | מאת יעל דבורה בת-נוי

להאמין בשינוי

"לא לעצום עיניים" מאת עידו תלם הוא רומן מרגש שייקח אתכם אל מחוזות של אתגרים, יכולת להשתנות, רפואה וריפוי. עידו, איש באמצע החיים, רופא בהכשרתו, יוצא לחפש את אחותו עידית שנעלמה בוקר אחד. הספר מספר את המסע של עידו ונטע אחותו, בעקבות עידית שחווה התקף פסיכוטי, את הדרך אל הטיפול בה ובמהלכו. במקביל נטווה סיפורו של אורי, חברו של עידו, ההתמודדות של אורי עם המשבר שלו בחיי הנישואים, מלימודי בודהיזם ועד המפגש עם מי שהיה המאהב של אשתו. בין שני הסיפורים אנו מתוודעים לחייו של עידו בבית ובבית החולים, המטופלים היקרים שלו, ואנשים נוספים שהוא פוגש בדרך. סיפור העלילה מבוסס על אירועים שהתרחשו בחיי עידו ובחיי אנשים שפגש. "אחותי אכן נעלמה לנו בוקר אחד, יצאנו לחפש אותה בלי קצה חוט, ועברו עלינו ימים ולילות ארוכים של חוסר וודאות. הספר מספר את ההתמודדות הזו שאתגרה אותנו מאוד, ועובר להתמודדויות אחרות בזוגיות, בצבא ובכלל במלאכת החיים" .הספר מיועד לכל אדם שרוצה למצוא זווית נוספת להתבונן במציאות, למצוא דרכים להתמודד עם משברים, ולהאמין בשינוי. (הוצאת ספרי ניב, 160 עמודים)

לא לעצום עיניים | מאת עידו תלם

האם יצליחו לפתוח דף חדש?

"שלושה בצל העבר" מאת שולמית חרמש הוא רומן מרתק ומרגש שעוסק בין היתר בחוויות החינוך המשותף בקיבוץ. מודעת אבל על מותה של אשת ראש מחלקה בבית חולים מפגישה שלושה גברים לאחר עשרות שנים שלא התראו. מחדשים קשר לאחר עשורים רבים של נתק. שלושתם בשנות השבעים המאוחרות, לחייהם,  אלמנים ושלושתם חווים את משבר החיים ללא בנות זוג. הם חיו בקיבוץ בילדותם – שניים מהם כבני הקיבוץ ואת השלישי הבריחו ארצה מלבנון בגפו הישר לקיבוץ לפני קום המדינה. הוא שהה בקיבוץ כמה שנים. שלושתם התנסו בחוויית החינוך המשותף בקיבוצם. שני בני הקיבוץ העבירו את ימיהם מיום לידתם בבתי ילדים ונפגשו עם הוריהם בכל יום לשעתיים-שלוש. השלישי זכה למשפחה מאמצת ולהשתייכות בחברת הילדים. בשנות ילדותם התנסו הילדים בחוויות רבות – חלקן חיוביות וחלקן שליליות. השלושה נפגשו באופן סדיר, אך משקעי העבר הטילו עליהם את צילם. שלושתם החליטו להצטרף יחד לדיור מוגן. האם יצליחו לפתוח דף חדש? האם יוכלו לקיים חברות לאורך זמן לנוכח משקעי העבר מימי ילדותם? ולבסוף, חוזרת לתמונה גם דמות רביעית – חברת ילדות שבסיועה מסתיים הסיפור במילים "חזרנו למקום בו התחלנו". (הוצאת אוריון, 264 עמודים)

שלושה בצל העבר | מאת שולמית חרמש

פילוסופיה חתולית לחיים

"קפה נקֹו" מאת אנה סוליום הוא ספר מקסים, רומנטי ואופטימי שירחיב את לבבותיהם של אוהבי חתולים, וגם את ליבו של כל מי שזקוק לשיעור קצר בפילוסופיה חתולית לחיים. כשנגורה חוזרת לספרד, היא כמעט בת ארבעים, בלי עבודה, בלי כסף ובלי בן זוג, ואם זה לא מספיק, היא לא מצליחה לישון בלילות כי חבורה של חתולים מייללת מתחת לחלון חדרה כל לילה. כשחברה מסדרת לה עבודה בבית קפה חדש היא חושבת לרגע שהמזל התחיל להאיר לה פנים, עד שהיא מגלה פרט אחד קטן שהוסתר ממנה: זהו לא סתם בית קפה, זהו בית קפה של חתולים, חיה שהיא סולדת ממנה מאז ילדותה. בלית ברירה נגורה מתחילה לעבוד ולומדת להכיר את בעלת בית הקפה היפנית, את הלקוחות הקבועים, וגם את החתולים, שלא מוטרדים ממנה אלא מהשאלה מתי יתמלאו הקערות באוכל, באיזו תנוחה להתנמנם, ואיך לתפוס את הזבוב שנכנס כרגע. עם הזמן נגורה מבינה שאפשר ללמוד מהחתולים לא מעט: על טיפוח המראה החיצוני כשיש לך חצי שפם, על התגמשות בלי לוותר על ערכים, ועל שנת צהריים כדרך להתמודדות עם אי-ודאות. היא עדיין לא יודעת שהעבודה בבית הקפה לחתולים עתידה לשנות את חייה בדרך שלא חשבה שתיתכן. (מספרדית: פרידה פרס-דניאלי, הוצאת כתר, 174 עמודים)

קפה נקו | מאת אנה סוליום

אהובתו של רמברנדט

"אהובת הצייר" מאת סימונה ואן דר פלוכט (מחברת "כחול הירח") הוא רומן היסטורי מרתק על אהובתו של רמברנדט. ביום חם ביולי 1650 מוצאת עצמה חירטיה דריקס מיטלטלת בכרכרה דוהרת בדרך עפר. אזוקה, סמרטוט דחוף בפיה, היא נלקחת על ידי קציני בית משפט אל מתקן כליאה.  האחראי לכך הוא אהובה לשעבר, הצייר רמברנדט ואן ריין. אין מקום לערעור או למשפט צדק. באשמה של חיי חטא היא נכלאת לשתים-עשרה שנה ב'בית התיקון' בחאודה, מוסד מעורר פלצות, מנותקת מהעולם. חירטיה מביטה לאחור על מסלול חייה, על הדלות שברחה ממנה, על האיש שאהבה והים לקח ממנה לנצח, וחוזרת אל נקודת המפנה – היום שבו החלה לעבוד כמטפלת בביתו של רמברנדט: עם מותה של ססקיה אשתו, חירטיה נשארת לטפל בבנם הצעיר כמו גם באב הגלמוד. במשך שנים חיים השניים כזוג נשוי, עד ליום שרמברנדט מואס בה. המאבק של חירטיה – אישה בודדה, נחושה, אמיצה – על כבודה ומעמדה אל מול אהובה לשעבר, משפחתה ומוסדות החוק, מתחיל באותו היום. (מהולנדית: אירית באומן, הוצאת כנרת זמורה, 222 עמודים)

אהובת הצייר | מאת סימונה ואן דר פלוכט

מאת: זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות