fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה מרץ 2024: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים.
המלצות קריאה | צילום: pexels

סוד אפל בלב המשטר הסורי

"תחנת דמשק" שכתב דיוויד מקלוסקי (אנליסט סי-איי-איי לשעבר) הוא מותחן מסמר שיער שמשלב בגאונות ריגול, אהבה, נאמנות ובגידה באחד האזורים המסוכנים והבלתי יציבים ביותר בעולם, סוריה, המדינה שסועת המלחמות ורדופת הפחד. סוכן הסי-איי-איי סאם ג'וזף נשלח לפריז על מנת לגייס לשורות הארגון את מרים חדד, פקידה בארמון הנשיאות הסורי. השניים נקלעים לרומן אסור, דבר המסכן את משימת הגיוס, וכאשר סאם ומרים יוצאים ביחד לדמשק כדי לגלות את האדם האחראי להיעלמו של מרגל אמריקאי שנמצא בכיסוי רשמי כקצין בשגרירות ארה"ב, הסכנה רק הולכת ומתעצמת. במהרה מותיר אחריו המרדף אחר הרוצח שביל של גופות, ומוביל לגילוי של סוד אפל בלב המשטר הסורי. השניים מוצאים עצמם תחת עיניהם הבוחנות של אנשי הנשיא אסד – עלי חסן, לוכד מרגלים עתיר ניסיון, ואחיו האכזרי רוסטום, איש משמר הרפובליקה צמא הדם. (מאנגלית: דנית בן קיקי, הוצאת דני ספרים, 512 עמודים)

תחנת דמשק | מאת דיווד מקלוסקי

סיפור על חיים ואהבה

הספר "ארץ אהובה – חשרת עננים עולה באופק" מאת אסתר בן שמחון הוא רומן היסטורי, חלקה הראשון של סאגה מרתקת ומרגשת על אהבה שמנסה לשרוד במולדת השוקעת אל תוך מלחמה רצחנית חובקת עולם. הספר נכתב בהשראת סיפור חייהם של סבה וסבתה – סיפור שמתחיל בתקופת השפל הגדול, ממשיך במלחמה עד לניצחון ולעליית הקומוניזם ומסתיים בעלייה לישראל. זהו סיפור אהבתם הסוער של ליאון ובלנקה קונפורטי במהלך מלחמת העולם השנייה שמבוסס על סיפור אמיתי. בכישרון רב פורשת בפנינו אסתר את החיים בבולגריה – מדינה קטנה בבלקן בה חוקה מתקדמת שמעניקה שוויון זכויות למיעוטים, אך גם חוקים דוגמת "חוקי נירנברג" בעקבותיהם נשלחו יהודי המדינה למחנות עבודה. זוהי מדינה שמחד הפיקה אשרות מעבר לפליטים יהודים ממזרח אירופה לאחר הכיבוש הנאצי, אך מאידך הייתה היחידה באירופה שחתמה על הסכם עם גרמניה הנאצית לגירוש יהודֶיהָ שלה. הייתכן שהמלך האהוב בוריס, שעמד באומץ מול היטלר בסירובו למסור את היהודים ואולי נרצח בשל כך, הוא אותו האיש שמסר את יהודי מקדוניה ותרקיה וחרץ בכך את גורלם לעלות בעשן בטרבלינקה? זהו לא ספר שואה – זה סיפור על חיים ואהבה במלחמה בארץ קטנה שהייתה במרכזו של מאבק איתנים בין המעצמות רוסיה, גרמניה ובריטניה, בין גלישה לקומוניזם לגלישה לפשיזם, נושא שחי ונשם בכל העולם מאז המהפכה ברוסיה (הוצאת ספרי ניב, 675 עמודים)

ארץ אהובה – חשרת עננים עולה באופק | מאת אסתר בן שמחון

יוצרים ונהנים

קייטי סטיל מזמינה בספרה "יוצרים ונהנים – פעילויות יצירה כיפיות שמעוררות את כל החושים!" אתכם, הורים וילדים, ליצור ולהנות ביחד עם ספר היצירה המקסים הזה. היא יצרה במיוחד עבורכם 34 פעילויות משחק ויצירה, שמפעילות את כל החושים. אחדות מהפעילויות יכולים הילדים לבצע לבדם, ובאחרות הם יזדקקו להשגחת מבוגר. חלקן ישאירו אחריהן בלגן, אבל כולן יהיו מהנות לעשייה. רבות מהפעילויות ניתן לעשות בתוך הבית, ויש גם אופציות רבות לצאת אל הטבע. בין הדפים תגלו גם הרבה המלצות של "בואו נריח!", "בואו נקשיב!" או "בואו נמשש!", וכך יזכו הילדים לפתח גם את המיומנויות החושיות שלהם בזמן שהם יוצרים. בין הפעילויות: הכנת זחל מתבנית ביצים, הכנת פעמון רוח טבעי, מרוץ סירות שעם, הכנת קשת של פונפונים, צביעה בתיונים, הכנת תמונה משפחתית משגעת, פעילויות מה בקופסה, הכנת בצק ריחני למשחק תוצרת בית, הכנת קונפטי מהטבע, להכין מערכת תופים מאולתרת עם סירים ומחבתות,  הכנת טלוויזיה מקרטון, בניית מיני אתר בנייה וצביעה באטבים. אז קדימה, בואו תיצרו ביחד יצירות נהדרות ובדרך תאפשרו לילדים לשחק וללמוד בעזרת כל החושים שלהם. מתנה נפלאה לכל אחד ואחת. (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 48 עמודים, מנוקד)

יוצרים ונהנים | מאת קייטי סטיל

אומרים שהפכים נמשכים..

"יוצא מן הכלל" הוא רומן רומנטי נפלא שכתבו קריסטן קאליהן וסמנתה יאנג. פארקר נאלצת לשכור לעצמה בן זוג למפגש של העבודה בערב. למרבה המזל היא מוצאת את המועמד המושלם – בוגר אוניברסיטה כמוה שזקוק לכסף קל ומהיר. אלא שאז נכנס לבר במקומו אחיו הגדול, ריס. מתאגרף לשעבר גבוה ושרירי בעל פה מלוכלך. כדי לשמור על אחיו הצעיר, דין, שלא יידרדר, הוא הולך ל"דייט" במקומו. הוא כבר יעמיד במקומה את הבחורה המיוחסת הזאת עם ההצעה המגונה שלה. עכשיו פארקר תקועה עם הבריון המחוספס הזה מול הבוס הביקורתי שלה. ויש עוד בעיה אחת: מרגע שנפגשו, השניים לא מסוגלים להוריד את הידיים זה מזו. אך איזה עתיד כבר יכול להיות למתאגרף קשוח ומחוספס שפוחד לפתוח את לבו, ולחנונית אליטיסטית שבעקבות שיברון-לב ויתרה על האפשרות למצוא אהבה בחייה? (מאנגלית: אמנון כץ, הוצאת כנרת זמורה, 319 עמודים)

יוצא מן הכלל | מאת קריסטן קאליהן וסמנתה יאנג

כיף לחפש

"כיף לחפש – חיות לילה" הוא ספר נוסף בסדרה הנפלאה לילדים "כיף לחפש". בתוך הספר המקסים הזה מחכות לכם 14 תמונות חיפוש מרהיבות עין. כל התמונות מתרחשות בלילה או לפנות בוקר, והן עמוסות בחיות מגניבות ובכל מיני דברים נוספים שעליכם לגלות. האם תצליחו לגלות עכברון במצנפת לילה על העטיפה הקדמית? מי גולש על סקיטבורד והיכן הארנבון שמנסה להסתתר? מי מכורבל בשק שינה ומי עוטה כפפות לבנות? שעות של הנאה מצפות לכם, הורים וילדים, בין הדפים. מתנה נפלאה. (איורים: גארת לוקאס, כתיבה: קריסטין רובסון, מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת דני ספרים, 32 עמודים)

כיף לחפש – חיות לילה

על קבלת הבלתי צפוי

סוף-סוף הגיע החורף, ואיתו הגשם, השוקו החם והשלג בחרמון. זה הזמן להתכרבל בשמיכה עם ספר שיחמם לנו את הלב. למרבה השמחה מצאנו את הספר המושלם למשימה: ספר הילדים "כן ראיתי ממותה!" מאת אלכס וילמור. הספר עוסק במשלחת מדענים שמגיעה לאנטרקטיקה. כל החוקרים מתעניינים מאוד בפינגווינים, מלבד חוקר אחד, שהגיע כדי לראות… ממותה. החוקר העקשן נחוש להשלים את המשימה שלשמה הגיע ולא ייתן לאף אחד לעצור אותו. הבעיה הגדולה מתחילה כשהוא אכן מוצא ממותה, וכולם מסרבים להאמין לו. זהו סיפור מלא חכמה והומור, על התסכול שכולנו חשים כשלא מאמינים לדברינו. האיורים הנהדרים והדמויות מלאות ההבעה מצטרפים לטקסט השובב, ויחד הם מציעים חווית קריאה משותפת מהנה ומשמחת. יכבוש קוראים צעירים ומבוגרים גם יחד. (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת מודן, מנוקד)

כן ראיתי ממותה | מאת אלכס וילמור

לחשוף את האמת

"קרוב מדי" מאת נטלי דניאלס הוא מותחן מרתק על אישה שמאושפזת בעקבות פשע שהיא לא זוכרת שביצעה ועל פסיכיאטרית שמטפלת בה ושנאבקת לחשוף את האמת. קוני מתעוררת במחלקה פסיכיאטרית. היא מואשמת בפשע מתועב, אבל לטענתה אינה זוכרת דבר. הפסיכיאטרית המשפטית ד"ר אמה רובינסון ממונה לתיק – עליה לקבוע אם קוני כשירה לעמוד לדין. עד מהרה המפגשים בין השתיים הופכים לחתול ועכבר, משחק מסוכן של מניפולציות וניצול. אמה חייבת להתקרב מספיק למטופלת שלה כדי לחשוף את האמת. משהו בקוני מושך אותה בעוצמה. אולי זו היכולת שלה לראות את אֶמה כמו שהיא, לגעת בנקודות החולשה העמוקות ביותר בחייה, בנישואיה ובעברה הטראגי. אט-אט אמה מתחילה להבין, כיצד נישואיה המורכבים של קוני ומערכת היחסים הרעילה שלה עם חברתה נס היו עשויים להוציא את חייה משליטה. אבל כשמתמודדים עם מישהי שעלולה להיות מסוכנת כל כך, כמה קרוב זה קרוב מדי? אמה הולכת ונקשרת לאישה שאין למחול לה… עד לטוויסט מהפֵּך קרביים. קרוב מדי מדלג לסירוגין בין נקודות המבט של שתי הנשים, לפני ואחרי התמוטטותה של קוני. זהו מותחן פסיכולוגי מכשֵף על קרבה נואשת הרת-גורל בין נשים. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 301 עמודים)

קרוב מידי | מאת נטלי דניאלס

לעבר אושר עתידי

"תא הטלפון בקצה העולם" מאת לאורה אימאי מסינה הוא רומן מרגש, סיפור על אבל והישרדות בהשראת תא טלפון אמיתי ביפן, שהוא מקום עלייה לרגל ומקור נחמה מאז הצונאמי בשנת 2011. כדי לרפא את החיים יש צורך באומץ, במזל ובמָקום בטוח, שבו תוכל לחלוק בזהירות את הסיפור שלך.  וכשאיש אינו מצפה לנס, הנס מתרחש. כשיואי מאבדת את אמה ובתה בצונאמי, היא מתחילה לסמן את חלוף הזמן מאותו מועד ואילך: הכול נמדד ביחס ל-11 במרץ 2011, היום שבו הצונאמי קרע את יפן, היום שבו האבל השתלט עליה. יום אחד היא שומעת על אדם שבגינתו מותקן תא טלפון ציבורי ישן. הטלפון שבתוכו אינו מחובר, הקולות נישאים ברוח. מדי שנה מגיעים אליו אלפי אנשים מרחבי יפן שאיבדו מישהו. הם מרימים את השפופרת ומדברים עם הנמצאים בעולם הבא. יואי מגיעה לשם גם היא, אבל אינה מצליחה להביא את עצמה לדבר לתוך האפרכסת. במקום זאת היא מוצאת שם את טאקשי, רופא שגר בטוקיו. יש לו ילדה בת ארבע ששותקת מהיום שבו מתה אמה, והשלושה יוצרים קשר מיוחד. (מאיטלקית: שירלי פינצי לב, הוצאת כנרת זמורה, 208 עמודים)

תא הטלפון בקצה העולם | מאת לאורה אימאי מסינה

על כוחן של האהבה והחברוּת

ר"ג' פלאסיו (מחברת 'פלא' וספרי ההמשך שלו), טווה בספר הילדים "פוני" סיפור התבגרות מצמרר אך יפה להפליא על כוחן של האהבה, החברוּת ומסירות הנפש. היא מציבה את גיבורו מול פחדיו הגדולים ביותר, מול סודות מטלטלים מהעבר ומול מסתוריות החיים והמוות, שאינם נפרדים באמת. סיילס בן ה-12 מתעורר באמצע הלילה ומגלה ששלושה פרשים לקחו איתם את אבא שלו. סיילס המבוהל נשאר לגמרי לבדו, והחבר היחיד שאיתו, מִיטֶנווּל, הוא רוח רפאים… כשפוני לבן מופיע בדלת למוחרת, סיילס מחליט באומץ לעזוב את ביתו ולצאת למסע מסוכן כדי להציל את אבא שלו. הוא יצטרך להיכנס אל היער, לחצות ביצות טובעניות ולדלג מעל צוקים אדירים. איך ידע על מי לסמוך ובמי לבטוח לאורך הדרך? ומה מחכה לו בסופה? (מאנגלית: לי עברון, הוצאת כנרת זמורה, 253 עמודים)

פוני | מאת ר"ג' פלאסיו

מה עובר עליהם ועל העולם

"יקירי המנוול" הוא רומן מבריק מאת וירז'יני דפַּנט, הידועה בשמה הספרותי דפנט, כותבת ויוצרת קולנוע מסחררת, חתרנית וייחודית המיטיבה ללכוד את רוח הזמן. בעיצומו של גל המי-טו, אוסקר, סופר צרפתי מוכר, מעלה בעמוד האינסטגרם שלו פוסט מיזוגיני על השחקנית המהוללת רבּקה: לדבריו, בצעירותה העניקה לנערים רבים את העונג של הפיתוי הנשי הנשגב, ועתה לא די בכך שלטעמו היא נראית כמו צפרדע קמוטה – היא גם מהווה מקור השראה לפמיניסטיות צעירות. רבקה אינה נשארת חייבת, ובמייל תשובה משגרת אותו לאלף עזאזל. כשאוסקר מתנצל ומזכיר לה שהוא האח הקטן של חברת ילדות שלה, רבקה לא מתרצה אבל סקרנותה מתעוררת, והשניים ממשיכים להתכתב. בינתיים זואה, בלוגרית פמיניסטית מרובת עוקבים והיחצנית לשעבר בהוצאה לאור שבה מתפרסמים ספריו של אוסקר, מאשימה אותו בפומבי במסכת של הטרדות מיניות. כשפורצת מגפת הקורונה והם נותרים ספונים במקומם, התכתובת הערה שהם מנהלים משמשת זירה לעיבוד התהליכים שעוברים עליהם ועל העולם, הנוגעים למדיות חברתיות, מגדר, מעמד, סמים, כוח וכסף. החמלה שמפציעה מתוכם והשינויים שמתחוללים אצלם מצליחים להפתיע גם אותם. (מצרפתית: רמה איילון, הוצאת מודן סדרה לספרות יפה, 246 עמודים)

יקירי המנוול | מאת דפנט

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות