fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיתוח ישראלי: מדפסת תלת ממד חדשנית

אברהם קוטליאר, חבר הנהלת התאחדות המלאכה והתעשייה באזור, פיתח מדפסת תלת ממד המסוגלת להדפיס מוצרי מתכת בשיטה ייחודית ובתהליך ידידותי
אברהם קוטליאר והמדפסת שפיתח | צילום: יח"צ
אברהם קוטליאר והמדפסת שפיתח | צילום: יח"צ

אברהם קוטליאר, חבר הנהלת התאחדות המלאכה והתעשייה באזור, פיתח מדפסת תלת ממד המסוגלת להדפיס מוצרי מתכת מורכבים בשיטה ייחודית. מדובר בתהליך ידידותי יותר המוזיל משמעותית את עלויות החומר והעבודה עד פי 10. עתה, קוטליאר כבר חושב על הקמת מפעל לייצור מדפסות תלת ממד במתכת ואומר: "אין לי ספק שבתוך כמה שנים בכל מפעל תהיה מדפסת תלת ממד במתכת".

עולם מדפסות תלת הממד הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות במגוון תחומים כולל התחום הרפואי. אברהם קוטליאר, חבר הנהלת התאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון, לקח את הנושא צעד אחד נוסף קדימה עם פיתוח ייחודי משלו שעשוי לחולל מהפיכה בתעשייה היצרנית – מדפסת תלת ממד חדשנית שמסוגלת להדפיס מוצרי מתכת מורכבים באמצעות קרן לייזר וחוט מתכת.

קוטליאר, מהנדס מכונות בוגר הטכניון בהצטיינות והבעלים של חברת "א. קוטליאר – שירותי הנדסה" במפרץ חיפה מתמחה כבר עשרות שנים בבניית מכונות לתעשייה לפי הזמנה אישית בתחומים שונים: אוטומציה, רובוטיקה ומערכות מורכבות בין היתר לריתוכי לייזר. בין הלקוחות שלו טכנולוגיית להבים ואינדיגו. בשנתיים האחרונות הוא החל להתעניין בתחום של מדפסות התלת ממד עד שהגיעה פריצת הדרך: הדפסות מתכת באמצעות קרן לייזר.

קוטליאר: "המטרה שלנו להכניס לכל מפעל בתחום העיבוד השבבי מכונה כזו. מדובר בחיסכון ניכר של זמן וחומר גלם שיכול להגיע עד פי 10, החלקים קלים יותר ויעילים יותר. כיום עיקר השימוש במדפסות הוא באבקת מתכת שהיא מאוד יקרה והתהליך מורכב. אנחנו משתמשים בחוט מתכת סטנדרטי, והתהליך יותר ידידותי ויותר נקי. תכונות החומר טובות ואין בעיה של אישור תקנים לחומר".

על פי הערכות, 2 אחוזים בלבד מהתעשייה עושה שימוש במדפסות תלת ממד באמצעות חוט מתכת, אבל אף לא אחת מהן בשיטת הלייזר שפיתח קוטליאר.

"העתיד נמצא בהדפסות התלת ממד במתכת, ובתוך מספר שנים אני מעריך שבכל מפעל בתעשייה תהיה מכונת תלת ממד מהסוג שפיתחתי. כל מי ששמע על הרעיון הזה מאוד התלהב. הכוונה להקים מפעל לייצור מכונות", אומר קוטליאר. יצוין, כי קוטליאר גם שותף לפרויקט בשיתוף עם הרשות לחדשנות של משרד המדע (המדען הראשי לשעבר) של הדפסת מכל לחץ במכונת תלת ממד.

קוטליאר: "אז איך אף אחד עוד לא חשב על זה? גם אני שואל את עצמי".

יו"ר התאחדות המלאכה והתעשייה בחיפה והצפון, חנוך לבנון, בעצמו בעלים של מפעל לעיבוד שבבי במפרץ חיפה והמנכ"ל יוסי אשכנזי ברכו את קוטליאר על הפיתוח המרשים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות