fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: חנייה חינם לגימלאים בקרית ים

מנכ"ל העירייה נפגש לאחרונה עם בעלי העסקים בעיר והביא לידיעתם את המלצת מועצת העיר להקצות תו חנייה לכל בעל עסק בעיר, הגם אם אינו תושב העיר
חנייה בתשלום בקרית ים | צילום: דורון גולן
חנייה בתשלום בקרית ים | צילום: דורון גולן

בישיבת מועצת העיר קרית ים, שהתקיימה ביום רביעי האחרון, הוחלט להמליץ לוועדת התמרור העירונית, כי הגמלאים, תושבי העיר, שיירשמו לקבלת תו תושב, יקבלו פטור מלא מתשלום חנייה. על פי החוק המקורי שאישר משרד הפנים, חובת התשלום חלה על כולם, ללא יוצא מן הכלל, ואולם התברר כי הוראת חוק אינה הוגנת, משום שגמלאים רבים אינם יודעים כיצד להפעיל את האפליקציות המיועדות לכך. עד כה, יותר מרבע מבעלי כלי הרכב בעיר כבר קיבלו את תו התושב, המעניק להם חנייה בחינם ברחבי העיר וחנייה של שעתיים בחינם במרכז העיר.

חנייה בקרית ים | צילום: דורון גולן

מהעירייה נמסר, כי כבר עתה, בעקבות החוק החדש, ניכר כי במרכז העיר ניתן לאתר מקומות חנייה ביתר קלות, וזאת מאחר שרבים מבעלי הרכב מקפידים שלא לחרוג ממגבלת הזמן המותרת לחנייה בחינם. מנכ"ל העירייה נפגש לאחרונה עם בעלי העסקים בעיר והביא לידיעתם את המלצת מועצת העיר להקצות תו חנייה לכל בעל עסק בעיר, הגם אם אינו תושב העיר.

עוד החליטה מועצת העיר בישיבתה להמליץ כי תיאסר חנייה של עגלות נגררות במקומות המסומנים בכחול לבן, וזאת לאחר שהתברר כי העגלות הנגררות הופכות למחסנים על גלגלים ולאמצעי פרסום, ובדרך זו נמנעת חנייה מבעלי מכוניות.

ועדת התמרור העירונית, המורכבת מאנשי מקצוע, צפויה להתכנס בימים הקרובים כדי לדון בהמלצות וצופים כי תאמץ אותן. לפי שעה, מוסיפה העירייה לאכוף את חוקי החנייה, אך בשלב זה הפקחים מסתפקים בדוחות אזהרה בלבד, זאת עד אשר יושלם הליך ההרשמה לתו תושב על ידי רוב התושבים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות