fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד הישג ענק לספורט הישראלי: נבחרת העתודה העפילה לגמר אליפות אירופה

חמישה ימים בלבד אחרי שהובסה על ידי נבחרת בלגיה בשלב הבתים, נבחרת העתודה של ישראל גברה על אותה נבחרת בלגית, 46:67, בדרך לגמר אליפות אירופה. המאמן אלעד חסין: "עשינו פה משהו בלתי ייאמן". ביום ראשון (16/7) תפגוש הנבחרת הישראלית את צרפת. וגם: לא תאמינו מי התקשר לברך על ההישג
קרובים לתואר. נבחרת העתודה של ישראל עד גיל 20 צילום: אתר אליפות אירופה

נבחרת העתודה של ישראל עד גיל 20 העפילה בפעם השישית בתולדותיה לגמר אליפות אירופה, אחרי ניצחון ענק בשלב חצי הגמר על נבחרת בלגיה, 46:67. כן, זו אותה נבחרת בלגיה שלפני 5 ימים בלבד, בשלב הבתים, הביסה את נבחרת ישראל ב-16 הפרש.

החששות של ישראל מפני הנבחרת הבלגית החזקה התנפצו די מהר ובניגוד לכל הציפיות לחצי גמר צמוד, היתרון הישראלי נשמר מפתיחת המשחק ועד סיומו. פתיחת המשחק עוד הייתה שקולה, עם יתרון ישראלי קל, 8:10 בדקה החמישית. עד לסיום הרבע הראשון הגדילה ישראל את יתרונה וסיימה אותו ביתרון, 14:19. הפער נשמר גם ברבע השני וישראל ירדה להפסקה כשהיא ביתרון, 25:31.

הבליץ' הישראלי החל עם פתיחת המחצית השנייה. ישראל פתחה חזק ואט אט הגדילה את יתרונה עד שבסיום הרבע השלישי הציג לוח התוצאות יתרון ישראלי מבטיח, 33:54. המומנטום הישראלי המשיך גם בתחילת הרבע האחרון ובדקה ה-33 רשמה ישראל יתרון שיא, 33:62. מדהים. מפה, הנבחרת הבלגית כבר לא חזרה והדקות שנותרו לסיום היו בעיקר לפרוטוקול.

לישראל קלעו: דניאל וולף – 17 נק' (18 כדורים חוזרים), נועם יעקב – 11 נק' (6 כדורים חוזרים ו-6 אסיסטים), רון ציפר ויובל לוין – 10 נק' כ"א, עידו הראל – 6 נק', יואב ברמן – 5 נק', דניאל גואטה – 4 נק' (6 כדורים חוזרים), אריאל אייזיק ונבו זומרפלד – 2 נק' כ"א.

המאמן אלעד חסין: "תחושה מדהימה. אף אחד לא האמין שנגיע לגמר. מעבר לקרדיט לכל השחקנים ולצוות, אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחה שלי. השחקנים עשו בדיוק את הפעולות שעבדנו עליהם באימונים ועשו את זה בהמון תשוקה והקרבה ורצון להצליח. זה האקס פקטור שלנו. ההכנה הטובה שעשינו ביחד עם הגישה הנכונה גרמו לנו לעשות פה משהו בלתי ייאמן. אנחנו רוצים להמשיך לחלום ונשאר לנו עוד משחק אחד כדי לעשות את זה. אחרי התוצאות הלא טובות בשלב הבתים, ביצענו את ההתאמות הטקטיות הנכונות, עבדנו חזק על הצד המנטלי, הביטחון חזר והכל פתאום התחבר. השחקנים משחקים אחד בשביל השני וגם עבור הדגל וכשיש מחויבות כזאת העבודה קלה יותר".

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שהובהל במהלך השבת לבית החולים לאחר שחש ברע, היה בין המברכים הרבים את הנבחרת הישראלית על ההישג. בשיחת טלפון למאמן אלעד חסין אמר ראש הממשלה: "קודם כל ברכות על ההישג. עשיתם דבר יוצא מן הכלל. ההצלחה שלכם ממלאת את כולנו בגאווה וגם בתקווה לקחת את הגביע. אתם כפסע מתואר אלופי אירופה. מבחינתי, אתם כבר אלופים, ולא משנה התוצאה שתהיה בגמר. אנחנו בונים עליכם, מברכים אתכם ומחזקים אתכם. שתהיה לכם הצלחה גדולה".

נבחרת העתודה של ישראל עד גיל 20, כבר זכתה בעבר פעמיים באליפות אירופה, בשנים 2018 ו-2019 וכעת היא רחוקה משחק אחד בלבד מעוד הישג היסטורי.

משחק הגמר, נגד נבחרת צרפת, יערך ביום ראשון (16/7) בשעה 21:00 ויועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות