fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ספורטאי איראני לחץ יד לספורטאי ישראלי והושעה לצמיתות

מרסים סבירסקי התחרה באליפות העולם לוותיקים בהרמת משקולות. הוא סיים במקום השלישי ועלה לפודיום עם ספורטאי איראני שהגיע למקום השני. השניים לחצו יד ובתגובה הודיעו שלטונות איראן על השעייתו של מרים המשקולות האיראני לצמיתות. במקרה אחר, טניסאי מירדן סירב ללחוץ יד לטניסאי הישראלי דניאל צוקרמן בסיום המפגש ביניהם
מקסים סבירסקי (מימין) עם הנציג מאיראן (משמאל) על הפודיום צילום: טוויטר

לחיצת יד נימוסית שמבטאת את רוח הספורט, גרמה להשעייתו לצמיתות של מרים משקולות איראני, שכל "חטאו" הסתכם במגע יד עם ספורטאי ישראלי. האירוע, שזכה להדים גדולים באיראן, קרה במהלך אליפות העולם לוותיקים בהרמת משקולות שהתקיימה בווייליצ'קה שבפולין.

מרים המשקולות הישראלי מקסים סבירסקי (39) מאשדוד סיים במקום השלישי בקטגורית משקל עד 109 ק"ג וזכה במדליית ארד. במקום השני סיים מרים המשקולות מוסטפא רג'אי מאיראן, ובסיום התחרות הוזמנו שניהם לעלות על הפודיום. סבירסקי משחזר: "האמת, אני בהלם. התחרות הייתה טובה והאווירה בין כל הספורטאים הייתה נעימה. לא תיארתי לעצמי שלחיצת יד תגרום לו לעונש כזה. זה פשוט טמטום שמערבים פוליטיקה בספורט. נקראתי לעלות לפודיום לקבל את המדליה והוא עמד לידי, שמח על ההישג שלו. מה, אתעלם ממנו? הדבר הכי בסיסי בספורט זה ללחוץ יד ליריב בסיום התחרות. אמרתי לו באנגלית כל הכבוד על ההישג, חייכנו אחד לשני, לחצנו ידיים וזהו.

יחד עם הספורטאי האיראני הושעה גם ראש המשלחת האיראנית לאליפות.

יש לציין ששליט איראן האייתוללה עלי חמינאי הנחה לפני מספר שנים את הספורטאים שמייצגים את איראן ומשתתפים בתחרויות בינלאומיות, שלא ליצור שום מגע עם ספורטאים מישראל. במהלך השנים אף היו ספורטאים איראנים שכדי להימנע ממפגש עם ספורטאים ישראלים בזירה הספורטיבית פשוט ביימו פציעות או מחלות.

במפגש ספורטיבי נוסף שהתרחש במהלך טורניר טניס בינלאומי שנערך במיורקה, ספרד, קרה משהו הפוך, כשספורטאי מירדן סירב ללחוץ יד לטניסאי מישראל. דניאל צוקרמן (28) השתתף במשחק זוגות עם הבריטי ג'וש פריס נגד הזוג דניאל רינקון מספרד ועבדאללה שלביה מירדן. בסיום המשחק, בו ניצח הזוג הישראלי-בריטי (2:6, 5:7) התקרבו השחקנים לרשת ללחיצת יד. הנציג מספרד לחץ ידיים לשני יריביו בעוד הנציג מירדן, שלביה, החליק ידיים רק עם הטניסאי הבריטי והתעלם מצוקרמן.

"זאת פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה", גילה צוקרמן, "מעולם לא נתקלתי ביריב ספורטיבי שמתעלם ממני בגלל עניין פוליטי. זה מפתיע ומאכזב, כי לפני התחרות דווקא דיברנו והכל היה בסדר. כשהוא התקרב לרשת הוא אמר לי שהוא פלסטיני והסיבה שהוא לא לוחץ לי את היד היא פוליטית. אני חושב שזה לא מכבד אותו, ומבחינתי זה כבר עבר ואני עם הפנים קדימה".

  

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות