fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סינדרלה: קבוצת הנשים בכדורסל שזכתה בתואר 3 שנים אחרי שהוקמה

קבוצת הנשים של הפועל לב ירושלים הוקמה רק לפני 3 שנים וכבר רשמה הישג היסטורי כשזכתה בתואר מחזיקת גביע המדינה אחרי ניצחון על קבוצה שעד למפגש הזה הייתה בלתי מנוצחת. המאמנת לימור פלג: "נראה לי כמו חלום. הוכחנו שהכל אפשרי"
היסטוריה. שחקניות הפועל לב ירושלים חוגגות את הזכייה בגביע המדינה צילום: איגוד הכדורסל

קבוצת הנשים של הפועל לב ירושלים היא הגרסה המעודכנת לסינדרלה של ספורט הנשים בישראל. שלוש שנים בלבד אחרי שהוקמה, כבר זכתה הקבוצה בתואר הרשמי הראשון שלה: מחזיקת גביע המדינה!

הפועל לב ירושלים עלתה לגמר, שם פגשה את אחת הקבוצות הטובות, האיכותיות וההישגיות בכדורסל הנשים בישראל: אליצור רמלה, שהגיעה לגמר עם רצף מרשים של 15 ניצחונות רצופים מפתיחת העונה בכל המסגרות וללא אף הפסד. הפועל לב ירושלים באה עם לב ענק וכישרון ופשוט שברה את הסטטיסטיקה בדרך לניצחון גדול, 74:87.

האדומות מעיר הבירה פתחו מצוין ובסיום הרבע הראשון הובילו, 17:25. ברבע השני התנהל על הפרקט משחק שקול עם יתרון קל לרמלה, שהצליחה לצמצם מעט את ההפרש ולרדת להפסקה בפיגור קל, 42:39. עם פתיחת המחצית השנייה המשיכה רמלה במומנטום חיובי ועד לסיום הרבע השלישי הצליחה לחולל מהפך ולהוביל, 58:61. הרבע הרביעי והאחרון היה בשליטה ירושלמית, שאט אט סגרה את הפער, מחקה את היתרון של רמלה ואף החזירה לעצמה את ההובלה. בדקות הסיום נדמה היה שלרמלה נגמר הכוח ברדיפה אחרי היריבה הנחושה וירושלים המשיכה לקלוע מכל עבר בדרך להבטחת הניצחון.

להפועל לב ירושלים קלעו: שיר תירוש – 23 נק' (9 אסיסטים), אליסה בארון – 17 נק', סטאשה קארי – 17 נק' (12 כדורים חוזרים), בריאנה ריצ'רדסון – 14 נק', הודיה קבדה – 11 נק', נור כיוף – 5 נק'.

לאליצור רמלה קלעו: עדן רוטברג – 27 נק', ג'ני סימס – 22 נק' (10 כדורים חוזרים ו-8 אסיסטים), ג'סיקה ג'קסון וימייה מוריס – 8 נק' כ"א, צליל וטורי – 6 נק', אופיר לביא – 3 נק'.

מאמנת הפועל לב ירושלים, לימור פלג: "אני עדיין לא קולטת את ההישג שעשינו. אמרתי לשחקניות במשחק הראשון שלנו העונה, שזה תלוי בהן איך תיראה העונה ההיסטורית הראשונה שלנו בליגת העל. גביע המדינה, בשונה מהליגה, זה משחק אחד שבו אם אתה מתעלה ומנצח, אתה משיג את המטרה. בליגה אני צופה שלזכות בתואר אליפות יהיה יותר קשה כי מדובר בסדרת משחקים, אבל אחרי שהוכחנו את עצמנו עד עכשיו, בגדול הכל אפשרי. כל העונה הזאת נראית לי כמו חלום. זה שבכלל קיבלתי הזדמנות לאמן קבוצה בליגת העל, זה הישג. תודה ענקית לכל הצוות הניהולי והמקצועי על התמיכה והלוואי ונביא עוד הישגים למועדון".

במהלך הערב ערך איגוד הכדורסל טקס הוקרה לאורנה אוסטפלד, אחת הכדורסלניות הטובות בתולדות כדורסל הנשים בישראל. אוסטפלד חתומה על שיא קליעות במשחק אחד – 108 נקודות.

אוסטפלד הקימה את קבוצת הכדורסל נשים א. ס. רמת השרון וזכתה עמה ב-4 אליפויות ו-4 זכיות בגביע המדינה וכן העפלה היסטורית לגמר גביע רונקטי באירופה. יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי ויו"ר ועדת הנשים באיגוד הכדורסל אורנית שוורץ, העניקו לאוסטפלד את מגן ההוקרה על פעילותה רבת השנים לקידום כדורסל הנשים בישראל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות