fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצחון הספורט: איגוד ההוקי קרח הבינלאומי ביטל את החלטתו להרחיק את ישראל מאליפות העולם

שבוע לפני פתיחת אליפות העולם, הודיע האיגוד הבינלאומי להוקי קרח כי החליט, בשל נסיבות ביטחוניות, להרחיק את ישראל מהטורניר. הוועד האולימפי של ישראל התגייס למערכה ורגע לפני פתיחת הדיון המשפטי בבית הדין לבוררות ספורט, האיגוד הבינלאומי חזר בו מההחלטה המקוממת. יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "ניצחון גדול לספורט הישראלי ולעם ישראל"
רוח הספורט ניצחה. נבחרת ישראל בהוקי קרח צילום: איגוד ההוקי קרח הישראלי

הוועד האולימפי הישראלי הודיע, כי הצליח למנוע את החלטת איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, להרחיק את ישראל מכל פעילות בינלאומית.

לפיכך, נבחרת ישראל תוכל להשתתף באליפות העולם הקרובה שתיערך בבולגריה.

כזכור, לפני מספר ימים הצהיר איגוד ההוקי קרח הבינלאומי כי קיבל החלטה להרחיק את ישראל מכל התחרויות הבינלאומיות על רקע מלחמת חרבות ברזל. באיגוד העולמי טענו כי הסיבה לכך התקבלה מטעמים ביטחוניים.

"החלטנו להרחיק את ישראל מכל פעילות בזירה הבינלאומית עד שנוכל להבטיח את שלומם של הספורטאים מהנבחרות והקבוצות היריבות", נמסר בהודעת איגוד ההוקי קרח הבינלאומי, "ההחלטה התקבלה לאחר לבטים רבים ואחרי שבוצעה הערכת סיכונים".

באיגוד ההוקי קרח הישראלי, החליטו לא לוותר ובאמצעות עו"ד דליה בושינסקי ובגיבוי מלא של הוועד האולימפי בישראל, פנו לבית הדין לבוררות ספורט כנגד איגוד ההוקי הבינלאומי, בתביעה לשנות את ההחלטה ולהחזיר את ישראל למסלול התחרויות הבינלאומיות.

באיגוד ההוקי קרח הישראלי אף האשימו כי מדובר בהחלטה אנטישמית שמעניקה גיבוי לטרור ואינה עומדת בסטנדרט הבינלאומי הספורטיבי ואף עומדת בסתירה מוחלטת לערכים האולימפיים.
יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, גילתה כי היא וגילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, היו מעורבים בשיחות בנושא עם האיגוד הבינלאומי להוקי קרח לצד האיגוד הישראלי. "אנו נילחם נגד ההחלטה ולא נאפשר להדרה הזאת לקרות", הבטיחה ארד.

שעות ספורות לפני הדיון המשפטי בבית הדין הבינלאומי, התקבל בוועד האולימפי ובאיגוד ההוקי קרח הישראלי, מכתב רשמי שבו צוין שההחלטה על הרחקת ישראל, נדחתה.

ארד: "אנו מתרגשים מאוד מהודעת האיגוד הבינלאומי להוקי קרח על כך שהוא חוזר בו מהחלטתו להדיר את ישראל מפעילות בינלאומית, ומזמין את נבחרת ישראל להשתתף בטורניר בבולגריה. במהלך הבלימה השתתפו אנשים טובים מכל העולם ובהם שגריר ישראל בבולגריה, יוסי לוי ספרי, סמנכ"ל הדיפלומטיה הציבורית במשרד החוץ עמנואל נחשון, שגרירות ישראל בצרפת, הליגה נגד השמצה ועו"ד דליה בושינסקי, שהובילה את התביעה יחד עם היועץ המשפטי של הוועד האולימפי עו"ד גיל עטר, וכמובן כל צוות הוועד האולימפי ששקד ימים ולילות כדי למנוע את ההדרה הזאת. הבשורה המשמחת היא ניצחון לא רק לספורט הישראלי אלא לכל עם ישראל".

מי שעוד הצטרף למברכים היה שר הספורט מיקי זוהר, שאמר: "ברכות לנבחרת ההוקי קרח של ישראל על ביטול ההחלטה להדיח אותה מאליפות העולם. נמשיך לפעול כנגד כל מי שינסה להדיר את ישראל ולמנוע מספורטאים ישראליים להשתתף בתחרויות בינלאומיות. לא נאפשר לעבור על אמנת הספורט הבינלאומית המחייבת את כולם. רוח הספורט והצדק גברו על האנטישמיות וחוסר הספורטיביות".

כעת, נבחרת הגברים של ישראל עד גיל 20 תוכל להשתתף באליפות העולם שתיערך בבולגריה ובבוסניה בסוף החודש, בעוד נבחרת הנשים תוכל להשתתף באליפות העולם שתיערך באסטוניה בסוף חודש מרץ.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות