fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכה לחלום: נבחרת הנוער של ישראל העפילה לחצי גמר המונדיאליטו

תשפשפו עיניים ותקראו את המשפט הבלתי נתפס הבא: נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל, בין ארבע הנבחרות הטובות בעולם. כן, זאת לא טעות דפוס. חניכיו של המאמן אופיר חיים השיגו ניצחון דרמטי על נבחרת ברזיל, 2:3, והעפילו לחצי גמר המונדיאליטו
המאמן אופיר חיים רגע אחרי השריקה לסיום המפגש נגד נבחרת ברזיל צילום: מסך, ערוץ 11

בלתי נתפס? מסע קסם? היסטוריה? כלו כל הסופרלטיבים לנבחרת הנוער של ישראל בכדורגל. כן, דווקא הענף הכי מושמץ בישראל – הכדורגל, הוא הענף שמביא לנו בימים אלה את ההישג הכי גדול ואולי הכי משמעותי של נבחרת לאומית במסגרת תחרות יוקרתית כמו המונדיאליטו – המונדיאל לנבחרות נוער.

אחרי שצלחה בשלום את שלב הבתים עם ניצחון (1:2 על נבחרת יפן), תיקו (1:1 מול סנגל), והפסד (2:1 לנבחרת קולומביה) וניצחון דרמטי על נבחרת קזחסטן בשלב שמינית הגמר (0:1), רשמה נבחרת הנוער של ישראל סנסציה עולמית כשגברה על נבחרת ברזיל, ארץ הכדורגל, 2:3, אחרי מהפך מדהים.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, הגבירה ברזיל את הלחץ במחצית השנייה ובדקה ה-57 עלתה ליתרון, 0:1. 3 דקות בלבד חלפו וישראל חזרה לעניינים. אל ים קנצפולסקי הגביה כדור משמאל וענאן חלאילי, התרומם גבוה מעל הגנת ברזיל ונגח כדור מדויק לפינה ופנימה, 1:1. לאחר שהשוויון נשמר עד לסיום 90 הדקות, המשיכו הנבחרות להכרעה בהארכה. 20 שניות מפתיחת ההארכה, ברזיל החזירה לעצמה את היתרון ועלתה ל-1:2. ישראל נשברה? הפוך. שתי דקות בלבד עברו, וישראל שוב כבשה והשוותה. עילי פיינגולד שלח כדור רוחב מאגף ימין וחמזה שיבלי, שנכנס כמחליף, דחק מקרוב לרשת, 2:2. בדקה ה-105 השלימה ישראל את המהפך, כשדור תורג'מן תעתע בהגנת ברזיל ומתוך הרחבה בעט כדור חזק פנימה, 2:3. בדקה ה-113 ניתנה לישראל הזדמנות מצוינת להשיג הכרעה כשזכתה בבעיטת עונשין מ-11 מ'. קפטן הנבחרת עילי מדמון בעט רע והשוער הברזיאלי הדף. אלא שבמהלך הזה הוא גם הכשיל שחקן ישראלי ברחבה והנבחרת זכתה לפנדל שני. גם הפעם היא לא ניצלה את ההזדמנות כשאחמד סלמן בעט רע החוצה. למרות הכל, הצליחה הנבחרת לשמור על יתרונה השברירי עד לסיום ולחגוג העפלה היסטורית לחצי גמר המונדיאליטו. וואו, איזה הישג ענק!

מאמן הנבחרת אופיר חיים: "קודם כל אני משתתף בצער המשפחות של חיילי צה"ל שנהרגו בתקרית על גבול מצרים. הניצחון הזה הוא בשביל כל המדינה. איחדנו את המדינה מאחורי הנבחרת באליפות אירופה ועכשיו אנחנו עושים את זה שוב במונדיאליטו. אני חושב שהגיע לנו לנצח. הכל הלך קשה וגם החמצנו שני פנדלים בדקות מכריעות. אחרי ההחמצה השנייה של הפנדל רציתי למות, אבל עדיין האמנתי בשחקנים ובנחישות שלהם. יש פה צוות אדיר עם שחקנים בעלי אופי חזק, משמעת טקטית, איכות, כישרון ולב ענק. השאיפה עכשיו היא להתמקד בחצי הגמר ולעשות את הכל כדי להמשיך הלאה, לגמר".

המפגש הבא של הנבחרת הישראלית יהיה ביום חמישי (8 ביוני) בשעה 20:30 (שידור ישיר בערוץ כאן 11), מול המנצחת במפגש בין ארה"ב לאורוגוואי.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות