fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: רכש חדש-ישן

האם ג'ורג' מנדזק יכול להצליח במכבי יותר משהצליח בקדנציה הקודמת? וגם: השבוע פורסם לוח המשחקים לעונה הקרובה ואפשר בהחלט להגיד שמכבי קיבלה הגרלה אכזרית
ג'ורג' מנדזק | צילום: ויקישיתוף

ג'ורג' מנדזק

לפי פרסומים שונים, ג'ורג' מנדזק הקמרוני, ששיחק בעונה הקודמת במכבי בדרך שוב ללבוש את המדים הירוקים. מנדזק, שבסך הכל הותיר רושם חיובי בעונה שעברה, הוא שחקן שיכול לשחק הן כקשר אחורי מספר 6 והן כקשר מספר 8 לצידו של קשר אחורי, כך שהמבחינה הזו הוא עדיף על מקסים פלקושצ'נקו כקשר מספר 3 בהיררכיה במרכז השדה.

ג'ורג' מנדזק הראה בעונה שעברה יכולת הצטרפות לחלק הקדמי, אמנם פחות איכותית מזו שנתן להתקפה של מכבי העונה יובל אשכנזי, אבל עדיין חמישה שערי ליגה מעמדה אחורית – ובעונה בה ההתקפה של מכבי הייתה פחות דורסנית – זה בהחלט יבול נאה לקשר. שרי, חזיזה ושאר שחקני ההתקפה של מכבי יהפכו את מנדזק לאיום גדול יותר מהעונה שעברה והוא יוסיף גם איום במצבים נייחים, מה שקצת חסר למכבי.

מצד שני, מנדזק הוא שחקן של מצבי רוח. כשהוא קם על צד ימין, כמו למשל מול נתניה ועלי מוחמד, הוא אחד הקשרים הטובים ביותר בליגה שלנו. אך קורה לא מעט שהוא נעלם לפרקים ארוכים מהמשחק, וחוסר יציבות בעמדה כל כך קריטית היא לא דבר שמכבי יכול להרשות לעצמה.

גם שאלת הציוות עם נטע לביא חשובה לא פחות. בעונה שעברה מנדזק ולביא לא ממש הפגינו את אותה הכימיה שהפגינו העונה לביא ואשכנזי, אבל מסביב שיחקה קבוצה הרבה פחות מוכשרת.

השורה התחתונה היא שאם מנדזק יגיע, מכבי בסופו של דבר תתחזק בעמדה, בעיקר באפשרות של בכר לשחק עם לביא, מנדזק ואשכנזי יחד. אבל תמיד נשארת התהייה, אם מנדזק הוא באמת שחקן טוב ומוערך, מדוע הוא לא המשיך העונה?

הספקתם לנוח?

בגלל פגרת הקורונה הכפויה, הליגה הסתיימה רק לפני כששלושה שבועות, אבל ההצגה חייבת להימשך, עם קהל או בלעדיו, ובמקום כשלושה וחצי חודשים של פגרה, קיבלנו הפעם פחות מחודשיים בין משחק הליגה האחרון למשחק הראשון בעונה הבאה.

השבוע, פורסם לוח המשחקים לעונה הקרובה ואפשר בהחלט להגיד שמכבי קיבלה הגרלה אכזרית. מתוך חמישה משחקים מושכי קהל, מכבי תארח ארבעה כבר בסיבוב הראשון. למעשה, חוץ מהדרבי מול הפועל, שבו מכבי תתארח, היא תארח בסמי עופר את מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע והפועל תל אביב.

כמובן שבסופו של דבר משחקים מול כל הקבוצות פעמיים, ככה שהכל מתאזן, אבל כרגע יש ספק גדול שתתאפשר כניסת קהל למגרשים לפחות בסיבוב הראשון, ובמכבי מאוד לא מרוצים מאובדן ההכנסה הצפוי. למעשה, יש כאן פגיעה כפולה. גם למכבי לא יהיה יתרון ביתי, וגם, כשיחזור סוף סוף הקהל, מכבי תצא לסדרת משחקי חוץ קשה מאוד. כל זה כמובן תלוי בשאלה אם בכלל תהיה ליגה, בכפוף למצב הבריאותי בישראל.

גביע הטוטו יתחיל בעוד שבועיים, ומכבי תפגוש את הפועל חיפה בדרבי, ואמנם זה לא רע למי שמתגעגע לכדורגל, אבל קשה מאוד להיכנס לכושר בצורה הזו, ואני חושב שלפחות בחודשיים הראשונים של העונה אנחנו עלולים לחזות בכדורגל בינוני אפילו יותר מהסטנדרט של הליגה ובלא מעט פצועים.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות