fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכר, תהיה קלופ

יש לא מעט דמיון בדרך שהובילה את יורגן קלופ לליברפול ואת ברק בכר למכבי חיפה. אבל האם גם התוצאה תהיה דומה?
מצאו את ההבדלים. יורגן קלופ (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0), ברק בכר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מצאו את ההבדלים. יורגן קלופ (צילום: ויקישיתוף, CC BY-SA 3.0), ברק בכר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כאשר יורגן קלופ מונה למאמן ליברפול הוא אמנם היה אחרי שנה רעה מאוד בבורוסיה דורטמונד, אבל היא לא ממש העיבה על קדנציה פשוט עצומה. קלופ המציא מחדש כדורגל סופר התקפי ולקח מועדון בנחיתות כספית בולטת לשתי אליפויות בגרמניה על הראש של באיירן מינכן. בסופו של דבר ואחרי שאיבד לבאיירן שלושה מהכוכבים הגדולים שלו בדורטמונד, עזב קלופ את הליגה הגרמנית כאחד השמות הגדולים של עולם האימון, אבל גם הוא ידע שכדי להיכנס לדיון של הגדולים באמת הוא צריך להביא תארים במועדון גדול יותר.

קלופ הגיע לליברפול אחרי 26 שנה בלי אליפות, כשהיא במרכז הטבלה ועם לחץ מטורף והרגשה שאם גם הוא, קלופ, לא יצליח להביא אליפות, אז אף אחד כבר לא יצליח. קלופ הצליח בענק כשהחזיר את ליברפול למרכז הבמה העולמית, בנה קבוצה אדירה ולקח את ליגת האלופות והעונה גם אליפות אחרי 30 שנה בפער אדיר מהמקום השני.

מאמן שלקח אליפויות אבל רוצה להיחשב רמה מעבר מגיע למקום לחוץ אחרי הרבה מאוד זמן בלי אליפות ועם נחיתות כלכלית מול היריבה הגדולה? הנה הגענו לברק בכר.

האיש שלא מפחד מאף אחד

לברק בכר יש גביע המדינה עם קרית שמונה ושלוש אליפויות עם הפועל באר שבע. זה כשלעצמו מכניס אותו למועדון מצומצם ומאוד מכובד של מאמנים ישראלים, אבל אם בכר רוצה לעלות יום אחד על המדרגה של שלמה שרף, גיורא שפיגל וחבריהם למועדון המצומצם של גדולי המאמנים הישראלים לדורותיהם, הוא צריך עוד אליפות גם במועדון גדול. אברהם גרנט עשה את בתחילת שנות האלפיים במכבי חיפה, ועכשיו תורו של בכר.

היתרון הגדול הראשון שבכר מביא איתו לחיפה הוא חוסר הפחד שלו ממכבי תל אביב. משהו קורה לשחקני מכבי חיפה בשנים האחרונות בכל פעם כשהם פוגשים את הקבוצה בצהוב. בכר הסתכל למכבי תל אביב בלבן של העיניים ולקח מולם אליפויות במאבק צמוד, גם כשערן זהבי בשיא כושרו לבש את המדים הצהובים.

במכבי מקווים שזה הדבר הראשון שיחלחל לשחקנים. בנוסף, אי אפשר לקחת מבכר את היתרונות שהוא מביא איתו. הוא מנהל משחק טוב מבלבול ומגיב מהר מאוד לשינויים במגרש. הוא גם לא דבק רק בשיטה אחת אלא יכול לשחק כמה ורסיות של 3-5-2 וכמה של 4-3-3. מכבי חיפה תשחק התקפי זה ברור, אבל גם בתוך המערך יש אפשרות לשחק בסגנון קצת אחר, ובכר כבר הראה בבאר שבע שלפעמים הוא שולח ללחוץ קדימה את הקשרים במרכז ומשאיר לפני הכדור שניים ושלושה שחקנים, מה שמאוד עוזר בהתקפות מעבר מהירות כשהקבוצה שלו מחלצת כדורים גבוה. לא אתפלא גם לראות את מכבי עם שלושה בלמים ואת מאבוקה ומנחם או המגן השמאלי האחר, אם יגיע, משחקים ממש כמו קיצונים ליד החלוצים.

צריך גם לזכור שבכר הגיע לבאר שבע שכבר סיימה במקום השני אחרי שאלישע לוי בנה שם קבוצה טובה מאוד. מזכיר קצת את מה שקורה במכבי חיפה עם הקבוצה שבלבול בנה, וכולנו מקווים שבכר יעשה בדיוק את מה שעשה בבאר שבע. בכר לא צריך לעשות מהפכה בסגל, אלא בעיקר לשמור על הקיים ולהביא שלושה ארבעה שחקנים. פשוט זה בטח לא יהיה, אבל בהחלט אפשרי.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות