fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: התחלה מעודדת

ברק בכר פתח את הקדנציה שלו במכבי חיפה ברגל ימין, אבל יצטרך לחשוב ברצינות על שחקן קדמי אחד נוסף, אלא אם כן הוא חושב שהוא יצליח לגרום לירדן שועה לרוץ קצת יותר
התחלה טובה. עוואד | צילום: אדריאן הרבשטיין
התחלה טובה. עוואד | צילום: אדריאן הרבשטיין

כדי להבין מדוע המשכיות היא דבר חשוב מאוד בקבוצת כדורגל, אפשר היה פשוט לצפות ב-25 הדקות הראשונות של מכבי חיפה בפתיחת עונת הכדורגל 2020/21. בתנאים לא ממש אופטימליים בגלל הקורונה, מכבי עלתה למשחק הרשמי הראשון העונה בקרית שמונה כשההרכב הראשון כולו המשיך מהעונה שעברה, פרט למוחמד אבו פאני שחזר מהשאלה.

למעשה שלושת השחקנים היחידים שלא היו בסגל בעונה שעברה היו מושאלים שחזרו, ובכר עלה במערך של 4-4-2 במקום ה-4-3-3 המוכר של בלבול.

ברגל ימין. ברק בכר | צילום: אדריאן הרבשטיין
ברגל ימין. ברק בכר | צילום: אדריאן הרבשטיין

 

מהרגע הראשון מכבי פשוט התפוצצה על קרית שמונה. שער מהיר, משקוף של עוואד, קורה של עוואד ועוד שלוש החמצות גדולות של התקפת מכבי יכלו לסיים את המשחק הזה בתוצאה כפולה ומכופלת. בכל פעם שמכבי חטפה כדור במרכז השדה, היא יצאה מהר מאוד קדימה בעזרתם של רוקאביצה ועוואד, ואמנם בסופו של דבר נחלשה והמשחק הפך להיות שקול יותר, אבל למשחק הראשון זה מעודד מאוד, בעיקר כששרי לא פתח אלא שותף כמחליף. אבו פאני, אגב, שהיה מצוין במחצית הראשונה, הוסיף הרבה מאוד כוח במרכז השדה ודחף את ההתקפה מהר מאוד, ובהחלט הראה שיש לו מקום על הספסל של מכבי.

יחד עם זאת, מרכז ההגנה של עופרי ארד ועיאד חבשי עדיין לא מספיק לקבוצה שרוצה לרוץ לאליפות, ומכבי צריכה למצוא בלם ברמה גבוהה שינהיג את ההגנה. אפשר להסתדר אולי עם סאן מנחם ויהב גרפונקל כגיבוי בשמאל, אבל ללא בלם איכותי מכבי תתקשה מאוד מול קבוצות איכותיות יותר מקרית שמונה.

מראה נכונות. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
מראה נכונות. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

דרוש עומק

אבו פאני כאמור הראה שהוא יכול בהחלט להתאים כגיבוי למרכז השדה, ולמשחקים שבכר ירצה לעלות עם שלושה קשרים במרכז, אבל מכבי עדיין צריכה שחקן נוסף למרכז השדה.

למעשה אם ננסה לעשות הרכב למערך 4-3-2-1, שבכר נוהג לשחק מדי פעם, בהנחה ששרי וחזיזה ישחקו כשני השחקנים מתחת לחלוץ, מכבי צריכה שלושה קשרים לפניהם. לביא ואשכנזי כמובן יהיו בפנים, אבל מכבי עדיין לא יכולה להסתמך על אבו פאני כשחקן הרכב וחייבת להביא שחקן נוסף, מכיוון שגם אבו פאני וגם סאקי לא שחקני 6 מטבעם, ומכבי עדיין מחזיקה רק בקשר אחורי טבעי אחד בסגל.

בנוסף, מכבי תצטרך לחשוב ברצינות על שחקן קדמי אחד נוסף, אלא אם בכר חושב שהוא יצליח לגרום לירדן שועה לרוץ קצת יותר ולשנות תפקוד. שועה, אגב, ברגעים ששיחק הראה הרבה יותר נכונות לרוץ אחורה אחרי איבודי כדור, מה שמאוד מעודד בהקשר שלו, כי פוטנציאל גדול הרי תמיד היה לו.

הרכש הראשון

אחרי עמרי גלזר שעוזב להשאלה, מקסים פלקושצ'נקו שכבר הושאל לחדרה, וסינטיהו סולליך שעזב את מכבי וחתם בהפועל באר שבע כשחקן חופשי, מכבי רכשה מבית"ר תל אביב את איהאב אל עביד. שחקן הכנף הצעיר חתם במכבי לחמש עונות וכרגע הוא הגיבוי הראשון לחזיזה וויילדסחוט באגפים. בעונה שעברה הוא הבקיע 12 שערים במדי בית"ר תל אביב, ויהיה מעניין לראות האם המהירות שלו תעזור לו להשתלב גם בליגת העל. אל עביד הוא פוטנציאל גדול לעתיד, והחתמה לא רעה בכלל, אבל זה עדיין כמובן לא מספיק, כדי לרוץ לאליפות, וכולנו מחכים לראות מי יגיע בהמשך.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות