fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת ישראל שוב כשלה ברגע האמת

נבחרת ישראל כשלה בניסיונה להעפיל אוטומטית לאליפות אירופה אחרי הפסד לנבחרת רומניה, 2:1. פתיחה חלומית עם שער כבר בדקה השנייה לא הספיקו. המאמן אלון חזן: "אכזבה עצומה". איך בכל זאת ניתן יהיה להעפיל לאליפות אירופה?
מחכים לפלייאוף. נבחרת ישראל צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל הפסידה לנבחרת רומניה, 2:1, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה ואיבדה כל סיכוי להעפיל אוטומטית על ידי תפיסת אחד משני המקומות הראשונים בבית.

אכזבה? לא אם מסתכלים על 50 השנים האחרונות של נבחרת ישראל, שלא הצליחה להעפיל לשום טורניר חשוב וכשלה שוב ושוב ושוב בכל משימה. גם הפעם, ראשי הנבחרת דיברו בפאתוס גדול על חשיבות המשחק, הרבה מעבר לכדורגל. דיברו על גאווה לאומית. הם כנראה שכחו שכדי להצליח, צריך גם לנצח ואם נקודה אחת משלושה משחקים, אי אפשר להגיע לשום דבר. הנחמה היחידה שעוד נותרה לנבחרת הישראלית, היא ההזדמנות האחרונה בהחלט לזכות בכרטיס ההשתתפות לאליפות אירופה דרך משחקי הפלייאוף שיערכו בחודש מרץ 2024.

נבחרת ישראל התייצבה למפגש נגד רומניה כשהיא יודעת שרק ניצחון ישאיר לה פתח של תקווה לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים. האכזבה גדולה עוד יותר עם היוודע המעידה של נבחרת שוויץ, שסיימה בתיקו ביתי נגד נבחרת קוסובו (1:1). הפתיחה הישראלית הייתה מרשימה וכבר בדקה השנייה היא עלתה ליתרון. אוסקר גלוך הגביה כדור קרן, מיגל ויטור התרומם מעל הגנת רומניה ונגח לאחור וערן זהבי, הגיח מאחור ומול רשת חשופה המשיך בנגיחה פנימה, 0:1. בדקה העשירית איבד גלוך כדור במחצית המגרש של רומניה, שיצאה למתפרצת בסיומה כבשה את שער השוויון, 1:1. בדקה ה-62 השלימה רומניה את המהפך עם שער שני ועלתה ל-1:2. בדקה ה-84 נותרו הרומנים בעשרה שחקנים אחרי ששחקן רומני ביצע עבירה גסה על שחקן ישראלי והורחק בכרטיס אדום. גם זה לא עזר לישראל.

המאמן אלון חזן: "אכזבה עצומה. כדי לנצח משחקים קריטיים כאלה צריך להיות מרוכזים ואחראים ולמרות שרצינו והשתדלנו, זה לא קרה. עשינו טעויות קטנות וברגע שאתה מאבד ריכוז ברגע, אתה סופג. אין תירוצים, לא המלחמה ולא המשחקים מחוץ לישראל. היו פה ביציעים משפחות רבות עם ילדים שבאו לחזק ולתמוך בנו ולא הצלחנו לשמח אותם. יש לנו עוד הזדמנות במסגרת הפלייאוף בחודש מרץ וננסה להעפיל לאליפות אירופה דרך שם".

כוכב הנבחרת ערן זהבי: "הכל הלך לפי החלומות שלנו עם פתיחה מטורפת ושער יתרון מהיר. יכולנו להבקיע שער שני, אבל פתאום ספגנו גול ויצאנו מפוקוס. ניסינו לתת הכל, וקשה להסביר את ההפסד. אני לא אוהב לתרץ, אבל הרבה שחקנים פה לא שיחקו תקופה ארוכה באופן קבוע וגם לא שיחקנו בבית וכנראה שבכל זאת יש לדברים האלה השפעה. בכל מקרה, לא נוותר על הסיכוי שעוד נותר לנו ואני מאמין שנעשה את זה דרך הפלייאוף ונעלה לאליפות אירופה".

ביום שלישי הקרוב (21/11) יסתיימו משחקי שלב הבתים כשנבחרת ישראל תפגוש את האחרונה בטבלה, נבחרת אנדורה.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות