fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה יהיה עם ה-VAR?

בניגוד לשני משחקי הפלייאוף הקודמים, הפעם מכבי הייתה הרבה יותר טובה, אבל פנדל אומלל שלא היה ולא נברא והחלטה אומללה של השופט מנעו ממנה עוד שתי נקודות
האם השופט באמת היה משוכנע שזה פנדל? חילופי דברים עם מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין
האם השופט באמת היה משוכנע שזה פנדל? חילופי דברים עם מאבוקה | צילום: אדריאן הרבשטיין

מרקו בלבול עשה מהפך תודעתי של מאה שמונים מעלות אחרי המשחק מול הפועל תל אביב, ובניגוד למערך שעלה בפעם הקודמת, כשמכבי שיחקה בבית, שכלל ארבעה בלמים, הפעם בדרבי – ולמרות שמכבי הגיעה אחרי שני הפסדים – בלבול החליט לפתוח בהרכב התקפי ביותר.

מרקו בלבול עשה מהפך תודעתי | צילום: אדריאן הרבשטיין
מרקו בלבול עשה מהפך תודעתי | צילום: אדריאן הרבשטיין

פלקושצ'נקו ושרי שיחקו במרכז, כשחזיזה ווילדסחוט שיחקו באגפים. ירדן שועה בהופעה נדירה בהרכב הראשון שיחק לפני רוקאביצה. בדקות הראשונות, ההגנה של מכבי קצת התקשתה במערך ההתקפי הזה, אבל אחרי 10 דקות בערך, דולב חזיזה הוכיח שוב שהוא אחד השחקנים הטובים היום בליגה שלנו, כשסחף את מכבי לצאת קדימה ולהתחיל לתקוף. חזיזה גם בישל לרוקאביצה את השער הראשון, והיה השחקן הבולט בירוק, אך דווקא איבוד כדור שלו הביא לשוויון.

שועה שלח את רוקאביצה שבעט לקורה, מכבי המשיכה להחמיץ, עד שבלבול העלה מהספסל של סוף פודגוראנו הצעיר. פודגוראנו הראה בדיוק מדוע רומא האיטלקית מוזכרת בתקשורת כאחת הקבוצות שמתעניינות בו, ובאחת הנגיעות הראשונות שלו השלים מהלך קבוצתי בבישול נהדר למוחמד עוואד, מה שהיה אמור להיות שער הניצחון אלמלא טעות קשה של השופט איתן שמואלביץ'.

זה פנדל זה?

בדקה ה-92, במאבק על כדור ברחבה נפל מאבוקה קדימה וליטף בקלות את רגלו של אופיר מזרחי, שזרק את עצמו קדימה וקיבל משמואלביץ' שריקה לבעיטת עונשין. בהילוכים החוזרים אפשר היה לראות שמזרחי נופל קודם עם הרגל השנייה, ורק לאחר מכן נופל על הרגל שמאבוקה נגע בה כביכול, וגם שופט ה-VAR חשב שלא היה כלום, וסימן לשמואלביץ' ללכת ולבדוק, והשופט אכן הלך לבדוק, ולקח לו ארבע דקות, כדי להחליט הפוך לחלוטין ממה שהיה מאוד ברור לכל מי שראה את המשחק בטלוויזיה.

מה הוא ראה שם שכולם לא ראו? שמואלביץ ניגש ל-VAR | צילום: אדריאן הרבשטיין
מה הוא ראה שם שכולם לא ראו? שמואלביץ ניגש ל-VAR | צילום: אדריאן הרבשטיין

שתי החלטות קשות מאוד ברציפות שהלכו נגד מכבי חיפה בוודאי לא תרמו למאזן העגום של נקודה מתשע ראשונות בפלייאוף, אבל למכבי ומרקו בלבול אין ממש ברירות, והשחקנים שלו חייבים להתעשת לקראת ההמשך

טעויות קורות, ויקרו גם במסגרת ה-VAR, אבל הדבר הראשון שחייבים לעשות באיגוד השופטים הוא לשנות את התקנה ששינוי החלטה באמצעות הטלוויזיה מורידה ציון לשופט המשחק.

האם זה מה שגרם לשמואלביץ' להסס ולא להפוך את החלטתו או שהוא באמת היה משוכנע שהיה פנדל? את זה לא נדע לעולם, כנראה, אבל באיגוד השופטים כבר הספיקו להוציא הודעה שמכבי חיפה קופחה ולא היה פנדל. אגב, לפי איגוד השופטים גם ההרחקה של נטע לביא במשחק מול מכבי תל אביב לא הייתה מוצדקת, מה שאומר שלביא היה צריך להיות במגרש בדרבי. שתי החלטות קשות מאוד ברציפות שהלכו נגד מכבי חיפה בוודאי לא תרמו למאזן העגום של נקודה מתשע ראשונות בפלייאוף, אבל למכבי ובלבול אין ממש ברירות, והשחקנים שלו חייבים להתעשת לקראת ההמשך.

חזיזה בישל לרוקאביצה את השער הראשון והיה השחקן הבולט בירוק | צילום: אדריאן הרבשטיין
חזיזה בישל לרוקאביצה את השער הראשון והיה השחקן הבולט בירוק | צילום: אדריאן הרבשטיין

בלבול, מה עם הנוער?

מרקו בלבול קיבל בטור הזה מחמאות רבות, ואני עדיין חושב שהוא חייב לקבל הזדמנות להשלים את המהפך שעברה מכבי מימי התחתית בתקופת לוזון וההולנדים לקבוצת צמרת בליגה שלנו. בלבול גם החליט ללכת עם השחקנים שהביאו אותו למצב של ריצה ראש בראש מול מכבי תל אביב עד למחזור ה-26, וגם את זה אפשר להבין, אבל בלבול צריך להתחיל ולשקול במצבים כמו הדרבי או המשחק מול הפועל תל אביב להעלות מהנוער שחקן לעמדה שחסרה לו. האלתורים האלה לא ממש תורמים להגנה, ויכול מאוד להיות שקשר מהנוער בעמדה טבעית ליד מקסים ושרי מקדימה, במקום הרגיל שלו, היו מביאים למכבי שלוש נקודות.

צריך לזכור, שלפעמים מחוסר ברירה יוצאים גם דברים טובים, ככה בדיוק עלה לבוגרים נטע לביא, כשרוני לוי זרק אותו למים מול הפועל חיפה. לביא נתן משחק יוצא מהכלל וקנה מקום בהרכב ואף היה חלק חשוב בקבוצה שזכתה בגביע.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות