fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף נשים: סיום עונה חמוץ מתוק לקרית אתא

חמוץ, כי העונה הסתיימה בטרם עת בגלל משבר הקורונה, דווקא כשהקבוצה הייתה בשיאה ויכלה לסיים עם תואר. מתוק, כי זו הייתה עונה כמעט מושלמת * ראיון עם גיא שמאי, מאמן קבוצת כדורעף הנשים של הפועל קרית אתא
"לסיים במקום השני – זה בהחלט מעל הציפיות של כולנו". גיא שמאי והשחקניות | צילום: איגוד הכדורעף
"לסיים במקום השני – זה בהחלט מעל הציפיות של כולנו". גיא שמאי והשחקניות | צילום: איגוד הכדורעף

גיא שמאי, מאמן קבוצת כדורעף נשים של הפועל קרית אתא, עשה עונה מפתיעה מאוד ביחד עם השחקניות שלו, וזאת לאחר שהגיע בקיץ שעבר לקבוצה בלי מטרות מיוחדות או ציפיות גבוהות. ממשחק למשחק היה ברור שהשחקניות שלו יכולות להיאבק על תארים העונה.

אחרי שהפועל קרית אתא סיימה את העונה הסדירה במקום השני, התכוננה למשחקי הפלייאוף האליפות והעפילה לחצי גמר גביע המדינה, הגיע משבר הקורונה וטרף את הקלפים. איגוד הכדורעף הודיע על סיום העונה. אבל גיא שמאי לגמרי אופטימי ומשתדל להסתכל על חצי הכוס המלאה. בעונה הבאה, הוא מקווה, להמשיך את התהליך שהוא התחיל העונה, גם בפיתוח התשתיות וגם בגילאי הילדים.

תחושות מעורבות

גיא שמאי, איך היו התחושות שלך כשאיגוד כדורעף הודיע על סיום העונה?
"תחושות מעורבות. מצד אחד, הופתעתי, כי איגוד הכדורעף הודיע על סיום הליגה בשלב יחסית מוקדם של הקורונה. בדיעבד אני חושב שאיגוד הכדורעף נהג באחריות כלפי כל העוסקים בענף ובהחלט קיבל את ההחלטה הנכונה, מה גם שאנו רואים שבשלב כזה או אחר, כל ליגות הכדורעף בעולם נסגרו.

"מצד שני, מבחינה מקצועית, כמובן שאני מאוכזב מאוד. עשינו עונה חלומית, לא פחות. התמודדנו עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה עם קשיים אמיתיים, הן מבחינה תקציבית והן בגיוס שחקניות. לשמחתי, פגענו בול בכל הבחירות (ישראליות וזרות) והצלחנו לבנות תלכיד שהלך והשתפר עם הזמן.

"לדעתי, הגענו לשלבים המשמעותיים בליגה ביכולת גבוהה, ועם זאת שיפרנו את יכולות המשחק שלנו לאורך כל הדרך, ומכאן האכזבה העצומה מסיום הליגה באופן כל כך מפתיע ולא על מגרש הכדורעף. בהחלט הרגשנו שהשיא עוד לפנינו".

קבוצה מיוחדת

מהו הרגע הכי זכור לך מהעונה?
"רגע אחד מסוים, שאני באופן אישי הרגשתי שהפועל קרית אתא היא קבוצה מיוחדת, היה במשחק החוץ בסיבוב הראשון נגד אשדוד (קבוצה שהצהירה על מאבק אליפות). שיחקנו משחק בינוני מבחינת היכולת, אבל שם ראיתי את החוסן המנטאלי של הקבוצהץ יצאנו מסיטואציה קשה לניצחון 3:2 ענק.

"לשמחתי, היכולת המקצועית והמנטאלית המשיכה לכל אורך השנה. אני יכול לציין את כל המשחקים נגד מכבי חיפה, אלופת המדינה, כמשחקים ביכולת גבוהה, שהסתיימו בצורה מותחת וצמודה ובכולם ניצחנו.

"וכמובן שהיו עוד נקודות אור משמחות מבחינתנו במשחקים רבים. סיימנו את העונה רק עם שלושה הפסדים בכל המסגרות – גביע וליגה. בהחלט לא מובן מאליו, מבחינתנו".

"יש להניח שאני אהיה בקרית אתא בעונה הבאה". גיא שמאי והשחקניות
"יש להניח שאני אהיה בקרית אתא בעונה הבאה". גיא שמאי והשחקניות

עונה נהדרת

איך היית מסכם את העונה?
"מבחינתי זו הייתה עונה נהדרת. לסיים במקום השני – זה בהחלט מעל הציפיות של כולנו, ועם זאת תחושת החמצה גדולה מאוד, כי הרגשנו שיכולנו לעשות יותר ואולי לסיים עם תואר".

איך אתה מתמודד  עם משבר הקורונה?
"אני, כמו כל אזרחי ישראל – כך אני רוצה להאמין – נשמע להנחיות ונשאר בבית. מבחינתי, זה זמן איכות לבלות בקן המשפחתי , כך שבהחלט אין תלונות והזמן ברובו עובר בכיף. עם זאת כמובן שארצה לחזור לשגרה במהרה".

איך אתה שומר על קשר עם השחקניות וההנהלה?
"הקשר עם השחקניות וההנהלה מתבצע בטלפון או במחשב. אנו שומרים על קשר למרות המצב הלא פשוט וחוסר הוודאות שהוא יוצר, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית".

תוכניות להמשך

מה התוכניות לעונה הבאה? אתה ממשיך בקרית אתא?
"לגבי העונה הבאה, נכון לעכשיו קשה מאוד להגדיר מטרות ולתכנן תוכניות. יש המון משתנים לא ברורים עדיין, כמו התקציב של הקבוצה, התקנות של איגוד הכדורעף – האם לאפשר בעת משבר הקורונה החתמת זרות או לשחק עונה אחת רק עם ישראליות). משבר הקורונה יוצר חוסר ודאות בהרבה נושאים.

"בכל אופן יש להניח שאני אהיה בקרית אתא. אחת ההצלחות הגדולות שלנו השנה היא העובדה שכ-140 ילדים בבתי ספר יסודיים משחקים כדורעף בכמה מוקדים ברחבי העיר. כמובן שגם פעילות זו הופסקה עם פרוץ המגפה, ואנו כבר מחכים לחזור ולקיים את חוגי הכדורעף לילדים המקסימים".

ידיעות ספורט נוספות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות