fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף נשים: הפועל עירוני קרית אתא החלה בבניית הסגל לעונה הבאה

השחקנית הוותיקה אדווה שהם זינובר הודיעה שהיא לוקחת שנת הפסקה ממשחק ותהיה העוזרת של המאמן גיא שמאי בצוות האימון. החלו אימוני טרום עונה
יחייכו גם בעונה הבאה? גיא שמאי ושחקניות פועל עירוני קרית אתא | צילום: אדוה שהם זינובר
יחייכו גם בעונה הבאה? גיא שמאי ושחקניות פועל עירוני קרית אתא | צילום: אדוה שהם זינובר

קבוצת הנשים של הפועל עירוני קרית אתא החלה בהכנות לקראת העונה הבאה. כפי שפרסמנו כאן לפני כחודשיים, המאמן גיא שמאי קיבל את האמון מההנהלה וינסה להמשיך את ההצלחה מהעונה הקודמת גם בעונה הקרובה. מי שהצטרפה לצוות המקצועי היא השחקנית הוותיקה אדווה שהם זינובר, שהודיעה שהיא לוקחת שנת הפסקה ממשחק ותהיה העוזרת של שמאי בצוות האימון. בנוסף, בשבועיים האחרונים שמאי כבר הספיק לחזק את סגל הקבוצה בסאטסוקי מינאמי אוסוקין, דנה דמאיו גורדון ויאל בנימין.

אוסוקין, שמשחקת בתפקיד המוסרת כבר הספיקה לשחק בארץ במדי הפועל כפר סבא ומכבי חיפה תחת הדרכתו של שמאי בקדנציה שלו בחיפה. אוסוקין היפנית נשואה לאלכס אוסוקין, ישראלי, שחקן כדורעף וקפטן מטה אשר. אוסוקין לא תיחשב לשחקנית זרה, כך שזה חיזוק מרשים מאוד לאתא.

המאמן גיא שמאי: "אני מאוד שמח על ההצטרפות של סאטסוקי לקבוצה. היא מביאה איתה המון ניסיון ויכולת. אין לי ספק שהיא תוביל את הקבוצה למקומות שאנו שואפים אליהם. מעבר ליכולות שלה על המגרש, סאטסוקי חברה טובה לקבוצה ובעלת מוטיבציה גבוהה".

דמאיו גורדון שהגיעה ממכבי רעננה תשחק בתפקיד הליברו. היא שחקנית ותיקה ומנוסה, ששיחקה בעברה בקולג' בארה"ב ובמכבי חיפה.

גיא שמאי: "דנה נכנסת לנעליים מאוד גדולות, אבל היא שחקנית עם המון ניסיון ואני בטוח שהיא תעמוד באתגר. אנחנו משנים לה את התפקיד מקבלנית לליברו. אני חושב שעם הניסיון והיכולת שלה היא יכולה להצעיד את הקבוצה למקומות טובים".

יאל בנימין שהגיעה גם כן ממכבי רעננה תשחק בתפקיד הקבלנית. בנימין היא שחקנית צעירה שגדלה במכבי חדרה ושיחקה בקולג' בארה"ב.

שמאי: "יאל היא שחקנית צעירה, שלפי דעתי נמצאת לפני הקפיצה המשמעותית שלה בקריירה. אני מאוד-מאוד מקווה ומאמין שהיא תעשה אותה ביחד איתנו. לאחרונה היא הוזמנה לנבחרת ישראל. אנחנו משנים לה תפקיד – מתפקיד המצליבה לקבלנית, אותו היא עשתה אותו בקולג' בארה"ב. אני שמח שבעקבות השינוי אצלנו, גם מאמן הנבחרת החליט לשנות לה את התפקיד לקבלנית".

הזרות שממשיכות

מי שממשיכות בקרית אתא לעונה נוספת הן שתי הזרות הנפלאות – הברזילאית ליה קסטרו, שנבחרה לשחקנית המצטיינת של הליגה, והאוקראינית סווטלנה שבאנסקה. השתיים חתמו לעונה נוספת.

בקרית אתא שמחים מאוד מהישארותן של השתיים, שכן לטענתם הדבר יוצר המשכיות במועדון ומדובר בשתי שחקניות שעשו עונה טובה ובחרו להישאר בקרית אתא. אין ספק שההישארות של הזרות מעידה על כך שהדברים נעשים נכון ברמה המקצועית והניהולית בקרית אתא, כי לרוב שחקניות זרות שמצטיינות בארץ מתקדמות בעונה לאחר מכן לליגות גדולות יותר באירופה. יצוין, כי התקן הוא לשלוש שחקניות זרות, ובאתא כבר עובדים במרץ על צירוף של זרה נוספת שתהיה שחקנית אמצע. בינתיים, האופציות נבחנות בפינצטה. המאמן שמאי כבר ראה סרטונים של עשרות זרות אופציונליות, אבל עד שהוא לא יהיה בטוח בבחירה, לא תיעשה פנייה רשמית.

מי שקיים לגביה סיכוי שתשחק בעונה הקרובה באתא היא נסטיה קוגן, מולה מתנהלים מולה מגעים. באתא מאוד ישמחו לראות אותה מחזקת את הקבוצה, אך מסרו שעוד מוקדם לדעת אם המשא ומתן יבשיל לכדי חתימה.

נפרדים

באתא נפרדו במהלך הקיץ מרון פונטי, זוהר שושן והזרה ג'וסרה סילבה.

פונטי שהודיעה על פרישה התחילה לימודי וטרינריה. פונטי, בעברה קפטנית נבחרת ישראל, תרמה רבות להצלחתה של אתא. שושן עברה למכבי חיפה, אחרי שקיבלה הצעה כספית טובה יותר. הזרה סילבה, למרות עונה טובה יחסית ורצון של אתא שהיא תמשיך, לא הגיעה עם המועדון להבנות לגבי העונה הבאה.

התקציב של קרית אתא יישאר כמו התקציב של העונה שעברה, שהוא ביחס לליגה תקציב נמוך. באתא גם נמנעים מלצאת בהצהרות על המטרות, בטרם סיימו את בניית הסגל, אולם ברור כי ינסו לשחזר את העונה הקודמת שהיא הייתה טובה באופן יוצא דופן – מקום שני והעפלה לשלבים הסופיים בגביע המדינה. באתא יקוו להתמודד גם העונה בצמרת, שכן הדנ"א של המועדון הוא צמרת.

הפועל עירוני קרית אתא חזרה להתאמן בשבוע שעבר באופן לא רשמי. למרות שמדובר באימוני טרום עונה, שהם זכות ולא חובה, כל שחקניות הסגל הגיעו לאימון כולל השחקניות ממרכז הארץ. המאמן שמאי הדגיש שזה לא מובן מאליו מבחינתו ושהוא שמח על הרצינות והמקצוענות שמגלות השחקניות.

בתחילת ספטמבר יחלו האימונים הרשמיים של הקבוצה. המחזור הראשון בליגה יתקיים ב-16 באוקטובר.

חדשות ספורט נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות