fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, סיכום המחזור בליגת העל: סטטוס קוו בצמרת, התחתית בוערת

מכבי תל אביב ניצחה. גם מכבי חיפה. הפער נשאר על 7 נקודות. הפועל תל אביב מסובכת בתחתית ומקדימה רק בהפרש שערים את אשדוד, שנמצאת מתחת לקו האדום. הפועל פתח תקווה בדרך ללאומית
מתקרבים לאליפות צהובה. שחקני מכבי תל אביב חוגגים את הניצחון על הפועל חיפה צילום: אתר מכבי תל אביב

הסטטוס קוו בצמרת הגבוהה נשמר והוא עומד עדיין על 7 נקודות, לאחר שמוליכת הטבלה מכבי תל אביב ניצחה וכך גם השנייה בטבלה, מכבי חיפה.

מכבי תל אביב, ללא הסקורר ערן זהבי שנעדר עקב צבירת כרטיסים צהובים, עשתה את זה די בקלות נגד הפועל חיפה חסרת היומרות, והביסה אותה, 0:4. פיליסיו מילסון כבש שער מהיר כבר בדקה הרביעית אחרי טעות בהגנת חיפה, 0:1. בדקה ה-9 הכשיל דור תורג'מן את היתרון בשער נגיחה, 0:2. בדקה ה-50 חטף גדי קניקובסקי כדור מהגנת חיפה, ואחרי דאבל פס, הרשית בבעיטה מתוך הרחבה את ה-0:3. דור פרץ סגר עניין עם שער רביעי בדקה ה-53.

מאמן מכבי תל אביב רובי קין: "הופעה טובה שלנו, למרות שיש דברים שפחות אהבתי כמו העובדה שיכולנו להבקיע יותר שערים ולא עשינו את זה ועוד כמה פרטים קטנים שנצטרך לשפר. אליפות? כרגע אני מסתכל רק על המשחק הבא ואיך אנחנו מנצחים".

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "אחד המשחקים הגרועים והנרפים שלנו העונה. זו לא היכולת של הפועל חיפה. ניסינו לשחק כדורגל ושילמנו על זה. יכולנו באותה מידה לשחק יותר הגנתי, ואז התוצאה הייתה יכולה אולי להיות אחרת. אני מאוכזב בשביל הקהל הגדול שליווה אותנו למשחק, יש לנו דרבי במחזור הקרוב, וזה המשחק הכי קשה בליגה. נצטרך להרים את עצמנו ולהתכונן אליו כמו שצריך".  

מכבי תל אביב מוליכה בראש הטבלה עם 69 נקודות, בעוד הפועל חיפה נותרה תקועה במקום הרביעי עם 50 נקודות.

מכבי חיפה עשתה את שלה עם ניצחון ביתי מרשים על הפועל באר שבע, 1:4. דין דוד כבש צמד שערים בדקות 25 ו-30 והוריד את קבוצתו להפסקה עם יתרון, 0:2. בדקה ה-63 הגביה ליאור רפאלוב כדור לעומק הרחבה ואור דדיה הבאר שבעי נגח לשערו הוא, 0:3. סוף פודגוראנו כבש את השער הרביעי לזכות קבוצתו בדקה ה-80. עמוק בתוספת הזמן, צימקה באר שבע עם שער אדיר של אולאד אימראן.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "השגנו ניצחון אדיר נגד קבוצה ברמה מאוד גבוהה. כל מה שתרגלנו במהלך השבוע באימונים, נעשה במגרש. למרות שהפער ממכבי תל אביב גדול, ניאבק עד הסוף. נשארו עוד 6 משחקים לסיום העונה ועבורנו זה כמו 6 משחקי גמר. אין מקום לטעויות. ידעתי שאם לא אקח אליפות עם מכבי חיפה, יהיה קשה להמשיך עוד עונה ולא משנה איזו הצלחה הייתה לנו באירופה או כמה שחקנים צעירים אקדם. מכבי חיפה זה מועדון עם לחץ מטורף ואני אוהב אותו. אני זוכר להנהלה את זה שלקחו אותי לתפקיד ומוקיר להם תודה גדולה".

מכבי חיפה במקום השני בטבלה עם 62 נקודות. הפועל באר שבע במקום השלישי עם 55 נקודות.

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "עשינו טעויות פטליות ומול קבוצה כמו מכבי חיפה, אתה משלם. אני לוקח את ההפסד הזה עליי".

במשחק נוסף במסגרת הפלייאוף העליון המשיכה מכבי בני ריינה להפגין יכולות טובות, כשגברה על בני סכנין, 0:2, משערים מאורחים של קייס גאנם בדקה ה-80 ושער עצמי של מארון גנטוס בדקה ה-90.

מאמן סכנין, סלובודן דרפיץ': "אני לא מרוצה, לא מהיכולת שהצגנו במשחק שלנו ולא מהתוצאה. כמו שנראינו במשחק הזה, לא הייתי מחתים את עצמי כמאמן לעונה הבאה".

עוזר מאמן בני ריינה, יגאל אנטבי: "באנו בגישה נכונה ואני שמח על הניצחון שמוכיח את יכולתנו גם בפלייאוף העליון. אנחנו רוצים להמשיך ליהנות מהעונה הזאת כמה שיותר".

הניצחון ביסס את בני ריינה במקום החמישי בטבלה עם 43 נקודות. סכנין במקום השישי עם 36 נקודות.

בפלייאוף התחתון השיגה מכבי נתניה ניצחון ביתית חשוב על הפועל ירושלים, 0:1. השער היחיד במשחק הובקע על ידי בר כהן בדקה ה-20.

מאמן מכבי נתניה, מרקו בלבול: "תחושה מצוינת לנצח בבית ולשמח את הקהל הנהדר שעודד ורחף אותנו כל המשחק. אני מרוצה מרוח המלחמה וההקרבה של השחקנים שעשו את העבודה כמו שצריך. השגנו 3 נקודות יקרות מאוד במאבקי הירידה וחשוב שנמשיך להשתפר ולהשיג עוד נקודות שיבטיחו את ההישארות שלנו בליגה, כי מניסיוני אני יודע שזה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

הניצחון הרחיק את מכבי נתניה 5 נקודות מהקו האדום. הפועל ירושלים, שנמצאת בראש הפלייאוף התחתון עם 37 נקודות, יכולה כבר לתכנן את העונה הבאה.

הפועל תל אביב עדיין מחפשת ניצחון ראשון בעידן המאמן יוסי אבוקסיס ובמחזור האחרון הורע מצבה אחרי הפסד חוץ, 4:2, למכבי פתח תקווה.

אלון אזוגי העלה את פתח תקווה ליתרון ראשון בדקה ה-15. ניב יהושע, בשער בכורה בליגת העל, הכפיל את היתרון ל-0:2. בדקה ה-56 שילש מאור לוי את היתרון ל-0:3. בדקה ה-62 ספג אביב סלם מפתח תקווה כרטיס אדום והורחק. הפועל תל אביב ניצלה את היתרון המספרי שלה במגרש כדי לחזור לעניינים. בדקה ה-70 צימק עומרי אלטמן ל-3:1, ובדקה ה-7ל מדויק בדרך ל-3:2. תל אביב המשיכה ללחוץ כדי להשיג שער שוויון והיא אף ייצרה והגיעה למספר מצבי הבקעה טובים. אלא שהיא החמיצה ובדקה ה-90 שילמה על כך כשספגה שער נגדי מרגלי ניב יהושע. בסיום, 4:2.

מאמן הפועל תל אביב, יוסי אבוקסיס: "מתסכל לספוג שער בתוספת הזמן ועוד יותר מתסכל זה לעשות טעויות קשות שלא קשורות לשום שיטת משחק. אחרי ההרחקה של שחקן שלהם, היינו קרובים מאוד להשוות והחמצנו. אלה הימים הכי הקשים שלי בקריירה כמאמן. לא נעים להוביל קבוצה ללא ניצחון בכל כך הרבה משחקים, אבל כמו שידעתי לקבל מחמאות צריך גם לדעת לספוג ביקורת. נצטרך להרים את עצמנו ולהתכונן למשחק הבא".

מאמן מכבי פתח תקווה, רן קוז'וק: "לא היינו בלחץ, אבל כן הגענו למשחק בתחושת אחריות מאוד גדולה כדי לנצח ולהבטיח את ההישארות בליגה. ההרחקה של השחקן שלנו קצת שיבשה לנו את המשחק, אבל השחקנים הראו אופי ואני גאה בהם מאוד".

הניצחון שיפר את מעמדה של מכבי פתח תקווה שעם 33 נקודות בקופה מרוחקת 6 נקודות מהקו האדום. הפועל תל אביב נמצאת בסכנה ממשית של ירידת ליגה כשהיא מדורגת במקום ה-12 ומקדימה רק בהפרש שערים את מ. ס. אשדוד, שנמצאת מתחת לקו האדום.

בית"ר ירושלים עשתה עוד צעד בדרך להבטחת הישארותה בליגה אחרי שרשמה ניצחון חץ על האחרונה בטבלה, וכנראה גם היורדת הראשונה, הפועל פתח תקווה, 0:2. מיירון ג'ורג' (דקה 40) וירדן שועה (דקה 50), כבשו והכריעו את תוצאת המשחק.

מאמן בית"ר ירושלים, ברק יצחקי: "הניצחון הזה נותן לנו קצת אוויר לנשימה, אבל עדיין לא הבטחנו את ההישארות בליגה. אני מאמין בכדורגל התקפי ובעזרת השם אני גם מאמין שבמשחקים הקרובים נשיג את הנקודות שיעזרו לנו לעמוד במשימה".

מאמן הפועל פתח תקווה, בני לם: "אנחנו מגיעים למצבים ופשוט לא כובשים, וזה ההבדל בין קבוצות התחתית. השער הראשון של בית"ר ירושלים הכניס אותנו לפאניקה וביצעתי את כל החילופים האפשריים כדי לשנות דברים. ניסינו, תקפנו ולא הצלחנו להבקיע. זה מתסכל. אני מבטיח שלמרות המצב הקשה בטבלה, ניאבק עד הסוף".

בעקבות הניצחון פתח בית"ר ירושלים פער של 4 נקודות מהקו האדום, בעוד הפועל פתח תקווה נותרה שקועה במקום האחרון כשהיא במרחק 6 נקודות מהקו האדום.

מ. ס. אשדוד החמיצה הזדמנות לטפס מעל לקו האדום, אחרי שפעמיים איבדה יתרון במשחק החוץ שלה נגד הפועל חדרה, שהסתיים בשוויון, 2:2. יחזקאל הנטי העלה את האורחים מאשדוד ליתרון מהיר כבר בדקה השנייה. התגובה של חדרה הייתה מהירה גם היא כשג'יימס אדני איזן בדקה השביעית ל-1:1. רביד אברג'ל החזיר את היתרון לאשדוד עם שער שהבקיע בדקה ה-30. סמי בורארד, בפנדל מדויק בדקה ה-80, קבע שוויון, 2:2.

מאמן אשדוד, אלי לוי: "הגיע לנו לנצח ואני כל כך גאה בבחורים שלא דעכו ולא איבדו את הביטחון גם כשחדרה השוו. אנחנו מחבקים את הנקודה הזאת שבהחלט יכולה לעזור לנו להישאר בליגה".

מאמן חדרה, חיים סילבס: "אני מסופק מהתוצאה. לא היה כדורגל גדול, אבל הצלחנו לחזור למשחק פעמיים ולהשוות וצריך לפרגן לשחקנים".

התיקו השווה את מספר נקודותיה של אשדוד לזה של הפועל תל אביב, כשרק הפרש שערים מפריד בין הקבוצות. הפועל חדרה שומרת על פער 6 הנקודות מהקו האדום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות