fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: נקבעו העולות לפלייאוף העליון ואלו שיתמודדו בפלייאוף התחתון

בית"ר ירושלים רשמה ניצחון בכורה בעידן המאמן ברק יצחקי. ניצחון חשוב להפועל חדרה על מכבי נתניה שמתקרבת לאזור הסכנה. הפועל פתח תקווה החמיצה פנדל בדקה ה-90 והפסידה להפועל ירושלים. הפועל באר שבע חזרה לנצח. בני סכנין ומכבי בני ריינה, רשמו הישג גדול והבטיחו את מקומן בפלייאוף העליון
ניצחון חשוב. דור מיכה מבית"ר ירושלים צילום: אתר בית"ר ירושלים

הפועל באר שבע המשיכה את המטוטלת במאבק על המקום השלישי ואתמול היא חזרה אליו אחרי ניצחון ביתי על א. ס. אשדוד, 0:1. את השער היחיד במשחק הבקיע אמיר ג'אנח בבעיטה מחוץ לרחבה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "אני מרוצה מהגישה של השחקנים. רוב הזמן שלטנו במשחק והגענו למצבים יוצאים מן הכלל. חבל שלא ניצלנו אותם כדי לכבוש יותר שערים. השוער של אשדוד, אריאל הרוש, תפס יום גדול. לקראת הסיום הלכנו טיפה אחורה וזה טבעי, כי היה חשוב לנו לנצח ולקחת את שלוש הנקודות כדי להגיע לפלייאוף בצורה יותר טובה".

מאמן אשדוד, אלי לוי: "לא מנחם אותי שעשינו משחק טוב כי בשורה התחתונה יצאנו בלי נקודה, למרות שהיינו ראויים לכך. במשחקים האחרונים הקבוצה התחברה ואני מקווה שבמשחקי הפלייאוף התחתון זה יבוא לידי ביטוי בניצחונות. עכשיו הסרט האמיתי שלנו מתחיל. כל משחק הוא מעתה כמו גמר גביע או כל קלישאה שתרצו. כל משחק שעובר הוא כמו שעון חול שהולך ואוזל, לכן אנחנו חייבים להתחיל לייצר ניצחונות ולהביא כמה שיותר נקודות".

בית"ר ירושלים השיגה ניצחון בכורה בעידן המאמן ברק יצחקי כשגברה בחוץ על מכבי פתח תקווה, 0:3.

הבית"רים פתחו בהסתערות על שער הקבוצה המקומית וכבר בדקה ה-15 כבשו. עדי יונה השתלט על כדור במחצית המגרש של פתח תקווה ומסר למיירון ג'ורג', שמתוך הרחבה בעט פנימה, 0:1 לבית"ר ירושלים.

בדקה ה-60 עלתה בית"ר ירושלים ל-0:2. שוב היה זה עדי יונה שחטף כדור מהגנת פתח תקווה ומסר לדור מיכה שמ-16 מ' בעט כדור שטוח ומדויק לקורה ופנימה, 0:2. בדקה ה-87 ביססה בית"ר את ניצחונה, כשדור מיכה בעט מחוץ לרחבה כדור שפגע בבן שהר, שינה כיוון, הטעה את השוער וחדר לרשת, 0:3.

מאמן בית"ר ירושלים ברק יצחקי: "גם בשני המשחקים הקודמים היינו טובים, אבל לא הצלחנו להשיג נקודות, ככה שידעתי שמתישהוא זה יגיע ואני שמח שזה סוף סוף קרה. אנחנו צריכים להמשיך ביכולת הזאת גם בפלייאוף התחתון ולהשיג את הנקודות שישאירו אותנו בליגה. אני מאמין שזה יקרה".

מאמן מכבי פתח תקווה רן קוז'וק: "חבל שבגלל טעויות כאלה שטותיות בהגנה אנחנו מפסידים. אלו דברים שאנחנו עובדים עליהם באימונים ואז מגיע המשחק והכל מתפקשש. אני ממש כועס על חוסר האחריות הזאת".

הפועל חדרה השיגה מעט אוויר לנשימה אחרי ניצחון חוץ על מכבי נתניה, 1:3. המפגש נפתח בסערה חדרתית שכבר בדקה השנייה עלתה ליתרון. ג'יימס אדניי קיבל כדור מגודסווי דוניו, ומתוך הרחבה בעט בסיבוב כדור שהכניע את השוער, 0:1 לחדרה. בדקה ה-22 הכפילה חדרה את יתרונה, כשהפעם היה זה אדניי שהחזיר בישול לדוניו שהיתל בהגנת נתניה ומקרוב בעט פנימה, 0:2. בדקה ה-38 היממה חדרה בשלישית. דוניו מסר לאדניי שחדר לרחבה בצד שמאל ומול השוער בעט כדור מדויק פנימה, 0:3. בדקה ה-57 צימקה נתניה את התוצאה כשבר כהן הוציא כדור רוחב ואיגור זלאטנוביץ' הקדים את הגנת חדרה ומקרוב בעט לפינה ופנימה, 3:1. עד לסיום השכילה חדרה לשמור על יתרונה ולהשיג ניצחון שמקדם אותה למקום העשירי בטבלה ומרחיק אותה 6 נקודות מהקו האדום.

מאמן מכבי נתניה, גיא צרפתי: "הפסד מאכזב מאוד. אין לי הסבר ליכולת החלשה שגילינו, במיוחד במחצית הראשונה. ההגנה שלנו לא תפקדה ואני צריך לראות את הוידאו מהמשחק כדי לנתח ולהבין מה קרה ולתקן את זה במשחקים הבאים".

מאמן הפועל חדרה, חיים סילבס: "אני חושב שזאת הייתה המחצית הראשונה הטובה ביותר שלנו העונה וחבל שהיא לא נמשכה גם במחצית השנייה. אבל אני סולח לשחקנים, כי זה טבעי כשאתה מוביל 0:3, יש איזו מין שאננות כזאת. אני חושב שבחודש וחצי האחרונים רואים הפועל חדרה אחרת, מעזה יותר ואני שמח שזה מתבטא גם בתוצאות".

הפועל ירושלים סיימה את העונה הסדירה עם ניצחון ביתי חשוב על האחרונה בטבלה, הפועל פתח תקווה, 2:3. הניצחון מרחיק את הירושלמים לטווח של 9 נקודות מהקו האדום בעוד מצבה של הפועל פתח תקווה, שנמצאת כאמור במקום האחרון בטבלה עם פער של 3 נקודות מתחת לקו האדום, ממש לא מזהיר.

השער הראשון במשחק נכבש ממש על סף סיום המחצית הראשונה. כדור שהוגבה לרחבת פתח תקווה הורחק בצורה לא טובה על ידי השוער רז כרמי, וכארם זועבי, ניצל את הטעות הקשה כדי להמשיך בבעיטה מקרוב לרשת החשופה, 0:1 לירושלים. השוויון הגיע בדקה ה-56. רז שטיין בישל נהדר לפורצ'ן באסיי שבעט כדור מדויק לפינה השמאלית, 1:1. התגובה הירושלמית הייתה מהירה ותוך שתי דקות היתרון חזר אליהם. אופק ביטון תעתע בהגנת פתח תקווה, פרץ לרחבה באגף ימין והוציא כדור רוחב ליילה דוין, שמקרוב גלגל לרשת, 1:2. בדקה ה-68 יכלה ירושלים להגדיל את יתרונה לאחר שרועי אלימלך מפתח תקווה נגע בידו בכדור ברחבה וירושלים קיבלה פנדל. אופק ביטון בעט, אך השוער כרמי עצר.

הפועל פתח תקווה אמרה תודה ובדקה ה-74 השוותה בשנית, מבעיטה אדירה של רז שטיין מ-15 מ' לבין חיבורי הקורות, 2:2. גם הפעם לא השכילה פתח תקווה להתענג מהשוויון ותוך שלוש דקות ספגה את השער השלישי. אור רויזמן השתלט על כדור בצד שמאל של הרחבה ובעט כדור מדויק לפינה הרחוקה, 2:3. עמוק בתוספת הזמן יכלה הפועל פתח תקווה להראות אופי כשהשוער הירושלמי אדליי הכשיל שחקן של הפועל פתח תקווה בתוך הרחבה והשופט הצביעה לעבר הנקודה הלבנה. רז שטיין בעט את הכדור למשקוף והותיר את התוצאה בעינה. איזה פספוס, איזה תסכול ואיזה ניצחון גדול להפועל ירושלים שעשו עוד צעד בדרך להבטחת הישארותם בליגת העל.

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "לפעמים לא צריך לדבר הרבה והמשחק הזה הוא כמו תמונת מראה של העונה שלנו. אני מרוצה מהרבה דברים חוץ מהתוצאה. במקום לגמור את המשחק בשלב מוקדם, עשינו את זה קשה כשהחזרנו את הפועל פתח תקווה למשחק. אנחנו קרובים למטרה ולהערכתי עוד 2-3 נקודות יספיקו לנו כדי להישאר בליגה".

מאמן הפועל פתח תקווה, בני לם: "לא מגיע לנו לרדת. יש דברים שאנחנו צריכים לתקן, במיוחד את הנאיביות. לא יכול להיות שכל פעם שנבקיע, תוך 2-3 דקות נספוג שוב שער. הגענו להרבה מצבים, הצלחנו להשוות פעמיים והיינו קרובים להשוות בפעם השלישית במשחק, אבל החמצנו פנדל. אלה דברים שקורים בכדורגל".

המפגש בין בני סכנין למכבי בני ריינה הסתיים בתיקו 0:0 משמים. התיקו שירת את שתי הקבוצות שהבטיחו את מקומן בפלייאוף העליון. מאמן סכנין, סלובודן דרפיץ': "בתחילת העונה בכלל לא חשבנו על פלייאוף עליון, ורק רצינו לעשות עונה פיננסית ושנישאר בליגה. לשמחתי, מצאתי פה קבוצה קסומה שעשתה תוצאות טובות והפתיעה לטובה". מאמן ריינה, שרון מימר: "השחקנים שלי הוכיחו לאורך כל השנה שיש להם אופי ומנטליות חזקה לצד כישרון. מגיע לנו להיות בפלייאוף העליון ואני מבטיח שלא נתבטל שם. נמשיך לשחק את הכדורגל שלנו ונבוא לכל משחק במטרה לנצח".

היום (ראשון, 17/3) יושלם במחזור בשני מפגשים מסקרנים: מכבי תל אביב – הפועל חיפה (שעה 20:00) ומכבי חיפה – הפועל תל אביב (שעה 20:30).

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות