fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: מכבי חיפה הפסידה והפער בפסגה שוב גדל

הפועל באר שבע הלוהטת גברה על מכבי חיפה, 1:2, וסייעה למכבי תל אביב (1:2 על הפועל ירושלים) להגדיל את הפער בצמרת ל-4 נקודות. משחק משוגע בין הפועל חיפה להפועל תל אביב: 7 שערים, 2 מורחקים, וקבוצות אחת שצמודה לצמרת הגבוהה. ניצחון בכורה למאמן רן קוז'וק עם מכבי פתח תקווה
חזק בצמרת. דין דוד ממכבי חיפה מול בריירו מהפועל באר שבע צילום: אתר מכבי חיפה

הריצה של מכבי חיפה במאבק האליפות נבלמה באצטדיון טרנר בבאר שבע לאחר הפסד לקבוצה המקומית, הפועל באר שבע, 2:1.

בעקבות ההפסד ולאחר שכבר כמעט מחקה פער של 10 נקודות, הפער בין מכבי חיפה, שמדורגת במקום השני בטבלה לבין המקום הראשון, שם נמצאת מכבי תל אביב, גדל כעת שוב, הפעם ב-4 נקודות.

הפועל באר שבע פתחה מצוין את המשחק ושלטה במגרש. בדקה ה-23 היא קיבלה עזרה לאחר שחלוץ מכבי חיפה פרנדזי פיירו, ביצע עבירה, ספג צהוב, מחא כפיים בהתרסה לעבר השופט ומיד ספג כרטיס אדום והורחק. כשהיא בעשרה שחקנים ועדיין בהלם מהפתיחה המוחצת של באר שבע, הצליחה מכבי חיפה לסגור את המחצית הראשונה ללא ספיגה.

בדקה ה-50 השער החיפאי נפרץ כשאנטוני ספר כבש את השער הראשון לזכות באר שבע, 0:1. בדקה ה-70 היה זה הלדר לופס, שבנגיחה מקו השער ממש כבש את השער השני, 0:2. בדקה ה-89 הבקיע תומר חמד, ששוחרר לאחרונה מבאר שבע וחזר לקבוצת נעוריו מכבי חיפה, את השער המצמק לזכות קבוצתו החדשה-ישנה, 2:1. עד לסיום, כל הניסיונות של מכבי חיפה להשיג שוויון דרמטי נתקלו בחומת הגנה בצורה.

מאמן הפועל באר שבע, אליניב ברדה: "זה הניצחון הכי גדול שלנו העונה. אנחנו כל הזמן עובדים איך לשמר את היכולה הטובה שאנחנו נמצאים בה ואיך להיראות טוב יותר. אנחנו לא מסתכלים אחורה, אלא קדימה ויש לנו עוד נקודות שאנחנו צריכים להשלים אחרי שאיבדנו לא מעט בסיבוב הראשון. נשמח לרענן את הסגל בחיזוק ועד שזה יקרה נמשיך להוציא מהסגל הקיים את המקסימום".

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו: "אני מאוד מאוכזב, זה ברור. באנו בגישה טובה, אבל פתיחת המשחק לא הייתה טובה. באר שבע שלטה במגרש והגיעה למצבים. אני לעולם לא בא בטענות לשופטים, והכעס שלי על ההרחקה כוונה לשחקן שלנו, פיירו. החיסרון שלו מאוד הקשה עלינו ולדעתי זה גם מה שהכריע את התוצאה. יש פה שחקנים שאני סומך עליהם ושביחד נדע לחזור למסלול הניצחונות".

מכבי תל אביב שמרה על מקומה בפסגה ואף הגדילה את הפער מהמקום השני ל-4 נקודות לאחר ניצחון ביתי קשה על הפועל ירושלים, 1:2.

יילה דוין מהפועל ירושלים הימם את בלומפילד עם שער יתרון בדקה ה-13. דור תורג'מן הרגיע מעט עם שער שוויון בדקה ה-30. גבי קניקובסקי השלים את המהפך במחצית השנייה עם שער ניצחון שהבקיע בדקה ה-52.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "היינו חייבים להיות מרוכזים מההתחלה, וברגע שאיבדנו את זה לרגע אחד, נענשנו וספגנו. אני מרוצה מהניצחון, אבל פחות מהיכולת".

מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה: "עשינו טעויות ילדותיות בהגנה ולצערי זה תמיד קורה לנו מול הקבוצות הגדולות. היו לנו דקות טובות שהתקרבנו לשוויון, אבל בסוף קרסנו גופנית. אני מתוסכל מהתוצאה, אבל הדרך שלנו מצוינת".

הפועל חיפה והפועל תל אביב, סיפקו לנו את המשחק המשוגע של המחזור. האדומים מחיפה פתחו את המשחק בצורה פנטסטית וכבר סיום המחצית הראשונה הוליכו ביתרון גדול, 0:4, בזכות שערים של מוחמד קמארה (דקה 5), לירן סרדל (דקה 14), תומר יוספי (דקה 32) וגיא מלמד (דקה 42). הכל כמעט התהפך לה במחצית השנייה. אלן אוז'בולט מהפועל תל אביב צימק בדקה ה-53 ל-4:1. בדקה ה-48 ג'ורג' דיבה הבקיע שער עצמי והתוצאה צומצמה ל-4:2. בדקה ה-73 נותרה הפועל תל אביב בעשרה שחקנים לאחר שרן בנימין ספג כרטיס אדום והורחק. בדקה ה-79 גם החיפאים נשארו בעשרה שחקנים בעקבות כרטיס אדום שנשלף לעבר מוחמד קמארה. בתוספת הזמן הבקיע בריאן פסי שער שלישי לזכות הפעול תל אביב. למזלה של הפועל חיפה, השריקה לסיום המשחק הגיעה לפני איזה שוויון דרמטי.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "הובלנו 0:4, הם צמצמו ל-4:3, וזה רק מוכיח שבכדורגל הכל יכול לקרות. המחצית הראשונה שלנו הייתה הכי טובה שאני זוכר מאז שאני מאמן את הפועל חיפה. במחצית השנייה, לצערי, לא הופענו. אמרתי לשחקנים שחשוב להתחיל טוב, אבל שגם תהיה יציבות. לפני המשחק ביקר אותנו חייל שנפצע במלחמה וביקש מאתנו שניתן 4, אז אני מקדיש לו את הניצחון. יש היום אוירה טובה בקבוצה וגם הקהל חזר ליציעים. אני מאמין שאם נמשיך להיראות טוב וננצח, יבוא יותר קהל ותהיה תמיכה יותר גבוהה".

המאמן הזמני של הפועל תל אביב, סלים טועמה: "במחצית הראשונה היינו אומנם פיזית על המגרש, אבל הראש של השחקנים היה עדיין בבית מלון. ספגנו גולים קלים מדי במחצית הראשונה ובמחצית השנייה התעשתנו וחזרנו לעצמנו. חבל שלא היה מספיק זמן לשוויון".

מכבי פתח תקווה עצרה את המומנטום השלילי והשיגה ניצחון ראשון בעידן המאמן רן קוז'וק אחרי שגברה על הפועל חדרה, 0:1, משער של עוביידה חטאב בדקה ה-42.

קוז'וק: "אחרי התיקו נגד סכנין והניצחון בגביע המדינה, היה חשוב לייצר רצף שייתן לנו ביטחון להמשך ואני שמח על זה. זה היה משחק על שש נקודות ועבדנו קשה בשביל לנצח. הניצחון הזה מסמל את מה שאני מצפה לראות בקבוצה, את החדות ואת המחויבות. אנחנו צריכים את הקהל, שנותן אנרגיות לקבוצה".

מאמן הפועל חדרה, חיים סילבס: "בקרב תחתית כזה ברור שלא יהיה כדורגל גדול, וצריך לפעמים לשחק על תוצאה. לצערי הרב, נפלנו בדברים הקטנים וזה עשה את ההבדל. ההרגשה רעה, אבל אנחנו יכולים וחייבים לעשות יותר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות