fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: מחזור אחד לסיום העונה הסדירה, מכבי חיפה מעדה, מכבי תל אביב ברחה

מכבי תל אביב ניצחה את בית"ר ירושלים, 0:1, וניצלה את הפסדה המפתיע של מכבי חיפה (2:1 לריינה) כדי להגדיל את יתרונה בפסגה ל-5 נקודות. מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "לפעמים, בא לי להקיא על מה שקורה בכדורגל הישראלי". למה הוא התכוון?
מעל כולם. דו קרב אווירי בין שחקני מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים צילום: אתר מכבי תל אביב

מחזור אחד לסיום העונה הסדירה, הבטיחה לעצמה מכבי תל אביב את המקום הראשון אחרי ניצחון חוץ דחוק על בית"ר ירושלים בטדי, 0:1. המשחק הוכרע בדקה ה-45, ממש על סף סיום המחצית הראשונה, אחרי שדור תורג'מן פרץ לתוך הרחבה והוכשל. דן ביטון ביצע בשלמות את הפנדל והבקיע את שער הניצחון היקר.

בעקבות הניצחון והחזרת הנקודה שהורדה לה בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, והפסדה המפתיע של מכבי חיפה לבני ריינה, הגדילה מכבי תל אביב את הפער בפסגה ל-5 נקודות.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "מסכים שלא שיחקנו טוב, אבל לא ספגנו וידענו לנצל את ההזדמנות שניתנה לנו כדי להבקיע, וזאת התוצאה. זה היה ניצחון של אופי".

מאמן בית"ר ירושלים, ברק יצחקי: "שוב אנחנו יוצאים עם מחמאות אבל בלי נקודות וחבל. אבל אני מרגיש שזה יבוא ואני באמת מאמין בזה, כי אנחנו משחקים טוב וחסרה לנו רק הנגיעה האחרונה בהתקפה. יש פה קבוצה עם אופי ושחקנים שמבינים את המצב שהקבוצה נמצאת בה והם באמת עושים את הכל כדי להצליח. אני בטוח שבמשחקים הקרובים נראה גם תוצאות ונשיג את הנקודות שאנחנו חייבים לקחת. ברגע שנבקיע, אני בטוח שנתפוצץ. נמשיך לעבוד קשה, נסתכל קדימה באמונה וניאבק כדי להשאיר את בית"ר ירושלים בליגה".

מי שמעדה היא דווקא האלופה, מכבי חיפה, שאיבדה יתרון במשחקה נגד מכבי בני ריינה, והפסידה לה, 2:1.

הפתיחה הייתה מעודדת כשבדקה ה-16 ליאור רפאלוב הוכשל ברחבה וענאן חלאילי ניצל את הפנדל כדי להבקיע והעלות את קבוצתו ליתרון, 0:1. המהפך המדהים של ריינה הגיע במחצית השנייה והוא היה מהיר. דקה 65: שלומי אזולאי ניצל חוסר ערנות בהגנת חיפה ומזווית קשה בעט כדור מדויק לרשת העליונה, 1:1. דקה 68: קייס גאנם נשלח בכדור עומק, התגבר על הבלם החיפאי לורנצו שימיץ', חדר לרחבה ובעט כדור חד וחזק שחמק בין רגליו של השוער החיפאי שריף כיוף ומשם טס לרשת, 1:2. הניצחון של בני ריינה מבטיח לה כניסה היסטורית לפלייאוף העליון.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "תחושות לא טובות. באנו בגישה טובה, פתחנו טוב והובלנו. אם היינו עושים את ה-0:2, היינו גומרים את המשחק, אבל לצערי לא עשינו את זה ובמחצית השנייה היינו קטסטרופה. אין מה לעשות, אנחנו ממשיכים קדימה וחייבים להאמין בעצמנו. אנחנו קבוצה טובה ואני בטוח שיהיה בסדר. אנחנו נמצאים בלו"ז מטורף של משחקים, אבל זה לא תירוץ להפסד. היינו אנמיים ואפשרנו לריינה לחזור למשחק מכלום".

דגו גם התייחס להחזרת הנקודה למכבי תל אביב על ידי בית הדין כאמר: "רק במדינה שלנו יכולים להחזיר נקודה לקבוצה ביום של משחק, ואני לא מבין למה זה קורה. חכו יום, תנו לקבוצות להתרכז במשחקים ואז תעשו מה שתחליטו. מקרים כאלה גורמים לי לפעמים לרצות להקיא על הכדורגל בישראל וזה חייב להיפסק. תנו לספורט לנצח ושההכרעה תהיה במגרש".

מאמן ריינה, שרון מימר: "מה שריינה עשתה את העונה לא ניתן לתיאור במילים. אנחנו אולי המועדון הכי קטן בליגת העל, אבל יש פה חיבור מדהים בין הבעלים, לצוות, לשחקנים ולקהל שנבנה לאט לאט. כולנו היינו מאוחדים למטרה ועשינו פה משהו גדול. השגנו היום ניצחון חשוב וראוי שבהחלט הגיע לנו. שיחקנו עם לב ואני מצדיע לשחקנים, לא רק על המשחק היום, אלא על העונה כולה. ההישג הזה הוא אחד הדברים המרגשים שיש. אני גם בטוח שלא נתבזה בפלייאוף העליון, אלא נבוא ליהנות ולכבד את הכדורגל ולהוכיח שאנחנו יכולים לעמוד מול כל הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי. בתחילת העונה בריינה רק רצו להישאר בליגה. אף אחד לא הציב לי את הפלייאוף העליון כמטרה, אבל עשינו את זה ובצדק. המועדון אומנם קטן, אבל החיבור פה ענק".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות