fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: מהומה בסיום משחק העונה

מירוץ האליפות נפתח מחדש בזכות שער ניצחון דרמטי שכבשה הפועל באר שבע בניצחונה על מכבי חיפה, 1:2. גם בפלייאוף התחתון הכל פתוח: מלבד סקציה נס ציונה שירדה אחרי עונה אחת בלבד לליגת המשנה, המאבק על היורדת השנייה נפתח מחדש. כל התוצאות, המבקיעים ומה שקרה מאחורי הקלעים
לא מוותרים. שחקני הפועל באר שבע חוגגים את הניצחון על מכבי חיפה צילום: מסך, ערוץ 5

מה שהיה יכול להיות משחק האליפות של מכבי חיפה, הסתיים לא רק בהפסד ליריבתה הגדולה במאבק, הפועל באר שבע, אלא גם במהומה גדולה בסיום המשחק.

מבחינת החיפאים, הערב הזה התחיל טוב עם שער יתרון מוקדם שנכבש בדקה ה-12, משער עצמי של הבלם הבאר שבעי איתן טיבי. ה-0:1 הזה הציב את מכבי חיפה בפער של 10 נקודות מהמקום השני והיה מבטיח לה אליפות כבר עכשיו. אלא שלקבוצה המקומית היו תוכניות משלה. בדקה ה-16 היה זה יוג'ין אנסה שהשווה ל-1:1 והפער בטבלה חזר לעמוד על 7 נקודות. התוצאה הזאת הייתה יכולה להוות נקודת זינוק מצוינת לקראת ההכתרה הצפויה של הנציגה מעיר הכרמל, אבל במהלך האחרון של המשחק, 7 דקות בתוך תוספת הזמן, הגיעה הדרמה הגדולה, כשמריאנו בריירו נגח מקרוב את ה-1:2 ודחה את חגיגות האליפות של מכבי חיפה כשהפער עומד על 4 נקודות בלבד כשלסיום העונה נותרו 3 משחקים.

אבל מה שייזכר מהערב, זה פחות הדרמה הספורטיבית ופתיחת מאבק האליפות אלא התגרה הגדולה שהתפתחה בין השחקנים. אין ספק, שהדי המהומה יעברו לבית הדין המשמעתי ושם יוחלט על הגורמים לכל הבלגן.

אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע: "מעציב אותי לדבר קודם על מה שקרה בסיום המשחק ולא על כדורגל. אלה דברים שחד משמעית לא היו צריכים לקרות. היה פה משחק עונה ברמה טובה, בין שתי קבוצות מצוינות ועל זה צריך לדבר. אני באמת לא יודע איך הכל התחיל ולמה זה בכלל קרה. אני יכול רק להזכיר שכשאנחנו הפסדנו למכבי תל אביב ולמכבי חיפה, לא הייתה כזאת מהומה. לגבי המשחק עצמו, הצלחנו לעצור את המתפרצות של מכבי חיפה ושיחקנו בצורה מסודרת. אמרתי לשחקנים שיילחמו עד הסוף כי במשחקים מהסוג הזה חייבים להמר על דבר אחד וזה ניצחון. במשחקים אחרים קיבלנו מחמאות, אבל לא זכינו בנקודות. הפעם זכינו גם בנקודות וגם ביוקרה ובכבוד. הפער בינינו עומד כרגע על 4 נקודות ויש עוד 9 נקודות בקופה. אני מבטיח שניתן את המקסימום ונעשה את הכל כדי להיות שם עד הרגע האחרון".

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה: "אני מתבייש במה שקרה בסיום המשחק. היה משחק ספורטיבי וחבל מאוד שהוא נגמר בצורה כזאת. מבחינת המועדון, נטפל בצורה חמורה במי שצריך לטפל. הדברים שקרו יצאו לגמרי מפרופורציות ממה ששני המועדונים האלה מייצגים. המקום הזה, באר שבע, מאוד יקר לי. עברתי פה שנים מדהימות ולכן זה כואב לי. מבחינה מקצועית, בשני המשחקים האחרונים היינו פחות טובים וניצחנו. עכשיו זה היה הפוך, היינו טובים והפסדנו. הדברים עדיין תלויים בנו ואני סומך על החוזקה ועל העוצמה של המועדון ושהשחקנים ידעו להרים את עצמם. אין לי ספק שנעשה את העבודה כמו שצריך".

מכבי תל אביב נקלעה לפיגור מוקדם בביתה מול הפתעת העונה, הפועל ירושלים (משער של דון סדריק כבר בדקה השנייה, אבל פרפה גויאגון השווה בדקה ה-22 ל-1:1, וערן זהבי מפנדל מדויק על סף סיום המחצית הראשונה, הפכו את התוצאה בדרך לניצחון, 1:2.

מכבי נתניה קטעה רצף של 7 משחקים ללא ניצחון, אחרי שגברה בביתה על מ. ס. אשדוד, 0:2, מצמד שערים של איגוד זלטאנוביץ' בדקות 45 ו-77. המפגש הזה בליגה היה למעשה הקדמה למפגש נוסף בין הקבוצות, חשוב יותר עבורן, שיקרה בחצי גמר גביע המדינה.

בפלייאוף התחתון – אש! עירוני קריית שמונה גברה במשחק סופר חשוב עבורה על בני ריינה, בחוץ, 1:3, ופתחה מחדש את מאבק ההישרדות.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, הגיעה המחצית השנייה ועמה השערים. סנין סבאי העלה את האורחים מקריית שמונה ליתרון, 0:1 בדקה ה-53. התשובה של ריינה הייתה מהירה וכעבור 3 דקות בלבד השווה שלומי אזולאי ל-1:1. בדקה ה-73 זכתה קריית שמונה לבעיטת עונשין מ-11 מ'. עיאד חבשי, דייק והחזיר לקבוצתו את היתרון, 1:2. בדקה ה-81 כבש איתמר שבירו את השער השלישי לקרייתים מהצפון וקבע את תוצאת המשחק. הניצחון קירב את חניכיו של המאמן סלובודן דרפיץ' למרחק 3 נקודות בלבד מהפועל חדרה שנמצאת מעל לקו האדום.

הפועל חיפה הבטיחה את מקומה בליגת העל אחרי ניצחון חוץ על הפועל חדרה, 1:2, שהסתבכה ופיטרה את מאמנה מנחם קורצקי.

קונסטנטיניוס סוטריו העלה את האדומים מחיפה ליתרון בדקה ה-12. סטיבן אלפרד מחדרה איזן בדקה ה-40 ל-1:1. המשחק הוכרע בדקה ה-78 בזכות פנדל מוצלח של תומר יוספי.

הפועל תל אביב שיפרה את סיכויה לשרוד בליגה אחרי ניצחון חוץ על בני סכנין, משער של הישאם ליוס בדקה ה-18.

בית"ר ירושלים, שמתכוננת לחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב, גברה בחוץ על סקציה נס ציונה, 1:3, וחרצה את גורלה לרדת לליגה הלאומית, שנה אחת בלבד בליגת העל. גם פה, המחצית הראשונה הייתה מאופסת ונטול אירועים מיוחדים וכל ארבעת השערים נכבשו במחצית השנייה. עמית כהן (דקה 69) ובר כהן (דקה 72), כבשו שני שערי בזק והעלו את הבית"רים ל-0:2. אלמוג בוזגלו כבש וצימק בדקה ה-76 ל-2:1, אבל שער שלישי של דנילו אספרייה בדקה ה-82, סגר את הסיפור.

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות