fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: הקבוצה שניצחה לראשונה אחרי 12 משחקים והבעירה את התחתית

משחקי הפלייאוף העליון והתחתון יצאו לדרך. מכבי חיפה הזיעה קשות מול אשדוד ובעשרה שחקנים הפכה פיגור לניצחון ושמרה על הפער בצמרת. האחרונה בטבלה, סקציה נס ציונה, שברה רצף של 12 משחקים ללא ניצחון, גברה על הפעול חדרה ופתחה מחדש את המאבק נגד הירידה
ותודה לבורא עולם. מאמן נס ציונה שלומי דורה שובר בצורת ומנצח לראשונה העונה צילום: מסך, ערוץ 5

מכבי חיפה שמרה על פער 4 הנקודות מהמקום השני אחרי ניצחון ביתי קשה במיוחד על מ. ס. אשדוד, 1:2, באחד המשחקים המשוגעים של העונה. אשדוד פתחה מצוין וכבר בדקה העשירית היממה את הצופים באצטדיון סמי עומר כשעלתה ליתרון מפנדל מוצלח של אלטון אקולסטה, 0:1. קודם לכן, נותרה חיפה בעשרה שחקנים לאחר שדילן בטובינסקה הורחק בכרטיס אדום.

בדקה ה-19 יכלה אשדוד להכפיל את יתרונה לאחר שזכתה בפנדל נוסף. הפעם היה זה חמודי כנעאן שנטל על עצמו לבעוט, אלא שהשוער החיפאי ג/וש כהן הדף. מהצד השני, היה זה עומר אצילי שהראה לאורחים איך בועטים נכון בעיטות עונשין מ-11 מ'. בדקה ה-26 זכתה חיפה בפנדל ואצילי דייק, 1:1. בדקה ה-32 נפסק פנדל רביעי במשחק, ושוב פעם לטובת הירוקים מעיר הכרמל. גם הפעם היה זה אצילי שבעט ודייק, 1:2. עד לסיום, הגיעה אשדוד לאינספור הזדמנויות כיבוש, אך אלה הוחמצו או נבלמו על ידי ההגנה או השוער המצוין ג'וש כהן.

הפועל באר שבע עשתה את שלה כשניצחה בביתה את הפועל ירושלים, 0:1, משער יחיד שכבש יוג'ין אנסה בדקה ה-45, ממש על סף סיום המחצית הראשונה.

מכבי תל אביב חזרה מעט לעצמה אחרי שגברה בביתה על מכבי נתניה, 0:2. דן ביטון כבש את השער הראשון בדקה ה-32, וערן זהבי הבקיע את השער השני בדקה ה-38. נתניה סיימה את המשחק בעשרה שחקנים לאחר שרז שלמה ספג בדקה ה-45 כרטיס אדום והורחק.

הפלייאוף התחתון נפתח בניצחון חוץ של סקציה נס ציונה על הפועל חדרה, 1:2, שפתח מחדש את המאבק נגד הירידה.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, העלה עילאי טרוסט את נס ציונה ליתרון ראשון בדקה ה-49. ג'ונתן סיסה מחדרה איזן ל-1:1 בדקה ה-57. יוני סטויאנוב החזיר את היתרון לנס ציונה עם שער שכבש בדקה ה-68. היתרון השברירי של נס ציונה נשמר עד לסיום והעניק למאמן שלומי דורה ניצחון בכורה מאז התמנה לתפקיד. למרות הניצחון נותרה נס ציונה במקום האחרון בטבלה.

בית"ר ירושלים, שפספסה את העלייה לפלייאוף העליון במחזור האחרון של הליגה הסדירה, פתחה את משחקיה במסגרת הפלייאוף התחתון בניצחון יוקרתי על הפועל תל אביב, 1:2.

דווקא האדומים מתל אביב היו אלה שעלו ראשונים על לוח התוצאות בזכות שער עצמי של עמית כהן הבית"רי בדקה ה-48. בדקה ה-62 היה גרגורי מורוזוב שהשווה ל-1:1. תמיר עדי השלים את המהפך עם שער בדקה ה-83.

הבית"רים, כך נראה, הבטיחו לעצמם את ההישארות בליגה בעוד הפועל תל אביב נותרה מסובכת בתחתית כשהיא רחוקה 6 נקודות בלבד מהקו האדום. וזה עוד לפני שקריית שמונה, שמדורגת במקום ה-13, שיחקה.

ביום ראשון (19 במרץ) יתקיימו שני משחקים במסגרת הפלייאוף התחתון. במשחק הראשון תארח בני סכנין את בני ריינה (שעה 19:00), ובהמשך הערב תארח הפועל חיפה את עירוני קריית שמונה (שעה 20:15).

 

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות