fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל, ליגת העל: הדרבי החיפאי של מכבי והמחווה המיוחדת של מכבי תל אביב לזכר נופלי המלחמה

מכבי חיפה הייתה גדולה על הפועל חיפה וגברה עליה בדרבי החיפאי, 0:3. מכבי תל אביב שמרה על מקומה בראש הטבלה אחרי ניצחון לא קל על מכבי נתניה, 1:2
שחקני מכבי תל אביב עם התלבושת החדשה, בעיצוב לזכר האוהדים שנפלו ונרצחו במלחמה צילום: אתר מכבי תל אביב

מכבי חיפה רשמה ניצחון חלק בדרבי הצמרת החיפאי על היריבה העירונית, הפועל חיפה, 0:3 ושמרה על פער 6 הנקודות מהמוליכה, מכבי תל אביב, שגם היא גברה במשחק השלמה על מכבי נתניה, 1:2.

נתחיל עם הדרבי החיפאי. הפועל הגיעה למשחק כשהיא מדורגת מעל מכבי חיפה, במקום השני בטבלה, אבל על המגרש זה לא הגיע לכלל ביטוי. מכבי חיפה שלטה ברוב שלבי המשחק והגיעה לאינספור הזדמנויות. גם הפועל הגיעה למספר מצבים אבל ההתקפה שלה הייתה מפוזרת ולא מדויקת. המכבים היממו עם שער מהיר כבר בדקה השנייה, כשליאור רפאלוב שחרר בעיטת עונשין חופשית מ-18 מ' לרשת העליונה, 0:1. בדקה ה-57 ניצלה מכבי חיפה טעות קשה בהגנת הפועל וליאור רפאלוב הסיט בראשו כדור שהוגבה אליו לתוך הרחבה, 0:2. בתוספת הזמן חתם דין דוד את התוצאה בבעיטה מתוך הרחבה אחרי בישול נפלא של עילאי חג'ג', 0:3.

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו: "המשחק הזה היווה צומת עבורנו ואני שמח שהשגנו ניצחון חשוב ויוקרתי. אני יודע גם כמה זה חשוב לאוהדים וגם לי כדרבי ראשון בקריירה. עבדנו לפי תוכנית משחק שהכנו וזה עבד לנו. לדעתי, זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה".

"ליאור רפאלוב הוא לא עוד שחקן במכבי חיפה, ומבחינתו זה להיות כל רגע על המגרש. יש פה שחקנים שעשו קריירה אדירה, אבל בסופו של דבר אני זה שמקבל את ההחלטות לפי מה שאני חושב שנכון לקבוצה. טוב שיש לנו שחקנים כמוהו שהצעירים יכולים לראות וללמוד".

שוער מכבי חיפה שריף כיוף, עלה למשחק עם אפודת שוער בצבע ורוד ועל הגב התנוסס השם פינק, שהיה כינויה של אוהדת הקבוצה ענבר הימן ז"ל, שנרצחה בשבי החמאס. תמונתה של ענבר גם הונחה על ספסל הקבוצה.

מאמן הפועל חיפה, רוני לוי: "ספגנו שער מהיר ואחרי זה יצאנו קדימה כדי להשוות, ונגד קבוצה איכותית כמו מכבי חיפה קשה מאוד לצאת קדימה ולא לספוג. יש לנו איפה להשתפר".

 

ירוק עולה. ליאור רפאלוב חוגג עם חבריו את הניצחון בדרבי צילום: אתר מכבי חיפה

מכבי תל אביב כאמור עשתה את שלה בניצחון על מכבי נתניה, 1:2. התל אביבים עלו ליתרון ראשון בדקה ה-19 כשדן ביטון בישל לפליסיו מילסון שמול השוער בעט פנימה, 0:1 לתל אביב. היתרון לא החזיק מעמד הרבה זמן והתגובה הנתנייתית הגיעה כעבור 2 דקות בלבד. לירן רוטמן הכניס כדור רוחב ואיתמר שבירו המשיך בבעיטה לרשת, 1:1. בדקה ה-50 יכלה נתניה להשלים מהפך לאחר שאחמד סלמן מנתניה הופל ברחבה על ידי רוי רביבו. איתן אזולאי בעט את הפנדל, אבל שוער מכבי תל אביב אורלנדו מוסקרה הדף. וכמאמר הקלישאה, מי שלא כובש, סופג, זה בדיוק מה שקרה. דקה 56: מכבי תל אביב זכתה בפנדל וערן זהבי, מי אם לא הוא, דייק מהנקודה הלבנה, 1:2.

מאמן מכבי תל אביב, רובי קין: "ציפיתי שיהיה משחק קשה, ואני שמח שהצלחנו לנצח בסופו של דבר".

מאמן מכבי נתניה, רן קוז'וק: "יש אצלנו לצערי לא מעט נאיביות במשחק. היו לנו רגעים ממש טובים ואני לא חושב שנפלנו ממכבי תל אביב. החמצנו פנדל שהיה יכול לשנות את הדברים, אבל החמצנו והכל השתנה".

במכבי תל אביב הקדישו את המשחק לזכר אוהדי הקבוצה שנרצחו ונפלו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ולמען החזרתם המהירה הביתה של החטופים הנמצאים בשבי החמאס בעזה. המועדון כלל מספר מחוות כמו הופעה עם חולצת משחק שעוצבה במיוחד עם סמל מגן דוד עם שמות האוהדים שנפלו ונרצחו במלחמה, הצבת 74 חולצות שחורות ביציע לזכר אותם אוהדים, תליית באנר זיכרון בשערים 10-11 לזכר אירועי ה-7/10 ופיגועי טרור נפשעים שבוצעו נגד מדינת ישראל ואזרחיה, הצבת 7 חולצות משחק עם שמות אוהדי הקבוצה החטופים בעזה והחלפת דגלי הקרן לדגלים צהובים עם הכיתוב BRING  THEM  HOME.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות