fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: המהלך המפתיע של אלופת המדינה מכבי חיפה

מכבי חיפה מינתה את מאמן קבוצת הנוער של המועדון בעונה האחרונה, מסאי דגו (37), למאמנה בעונה הבאה. מה הוביל להחלטה? מי עומד מאחורי המינוי המפתיע? מה חושב על כך נשיא המועדון יעקב שחר? ומה הייתה תגובתו הראשונה של המאמן הנבחר?
מהפועל עכו למועדון מספר אחת בישראל. המאמן מסאי דגו צילום: באדיבות אבי צרפתי

מכבי חיפה הפתיעה כשמינתה את מאמן קבוצת הנוער שלה בעונה האחרונה מסאי דגו (37) למאמן הקבוצה הבוגרת של המועדון. דגו ייכנס לנעליים הגדולות של המאמן ברק בכר שהוביל את החיפאים מעיר הכרמל לשלוש אליפויות רצופות.

דגו, אגב, הוביל בעונה האחרונה את קבוצת הנוער של מכבי חיפה לאליפות. הקבוצה שלו גם הגיעה עד לגמר גביע המדינה ומי שמנע ממנה להשלים דאבל הייתה עירוני קריית שמונה שניצחה אותה בגמר, 1:3.

המינוי של דגו, שלא כל כך הצליח בקבוצות בוגרים בהן אימן בעבר (הפועל כפר סבא, הפועל אשקלון, הפועל פתח תקווה, עירוני קריית שמונה והפועל עכו) ומהן פוטר, נחשב למפתיע במיוחד בעיקר על רקע הלחץ שיש על המועדון החיפאי, שנחשב לאחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בארץ.

המנהל המקצועי גל אלברמן, שדחף למינוי של דגו לאימון הקבוצה הבוגרת, התייחס להחלטה שהתקבלה ואמר: "קיבלנו הצעות מכל העולם ועם חלק מהמועמדים אפילו נפגשתי, אבל אחרי תהליך חשיבה של מספר שבועות ההנהלה החליטה ללכת עם המלצתי. כשמסאי דגו הגיע למחלקת הנוער, ראינו בזה גם מחשבה עתידית. לא חשבנו שזה יקרה תוך שנה אחת בלבד במועדון, אבל לקחנו בחשבון שלברק בכר תהיינה הצעות אחרות ואולי הוא יעזוב ורצינו שתהיה לנו אופציה מבית, של מאמן שכבר מכיר את המועדון ואת סגנון המשחק שמתאים לנו. אני מבין את כל סימני השאלה שיש סביב המינוי הזה, אבל אני יכול להבטיח שכל התהליך היה מושכל ומתוך חשיבה יסודית".

המאמן עצמו סיפר למקורביו כי הוא חי את החלום. "אני מאמין בעצמי. יש לי פה הזדמנות נדירה ואוכיח שאפשר לסמוך עליי".

בהודעה רשמית מסר דגו: "אני מתרגש וגאה ומודה על האמון בי. מדובר באתגר גדול להתמודד על כל התארים ולהוביל את מכבי חיפה להישגים. אעשה את הכל כדי שהקהל האדיר שיש למועדון ימשיך להיות שמח".

נשיא המועדון יעקב שחר סיכם: "החלטתי לקבל את המלצתו של המנהל המקצועי גל אלברמן, שלאחר בדיקה שערך, החליט על מועמדותו של מסאי דגו לאימון הקבוצה בעונה הבאה. כמועדון, נכשלנו עם כל המאמנים הזרים שהיו פה בעבר. מסאי יקבל את כל התנאים ואת כל המעטפת שהוא צריך כדי להצליח. ניסיון? אני לא זוכר ששאלו את רוני לוי איזה ניסיון היה לו כשהוא אימן פה, ואז הוא לקח שלוש אליפויות. גם לי לא היה ניסיון כשלקחתי את מכבי חיפה לפני 30 שנה. אני מאמין בשחקנים שיש לנו ובבסיס של הקבוצה. אני מבין את הדאגות של חלק מהאנשים שחושבים שמדובר במהלך נמהר מדי, אבל מצד שני קיבלתי גם לא מעט תמיכה על המינוי. תהיה סמוכים ובטוחים שמסאי דגו יקבל את כל תמיכת המערכת כדי שיצליח".

דגו צפוי להשתדרג גם מבחינה כלכלית: לאחר שהרוויח שכר של 16 אלף ש"ח בחודש בקבוצת הנוער, בקבוצה הבוגרת הוא אמור להשתכר כ-43 אלף ש"ח בחודש.

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות