fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל: ההסתבכות של מחזיקת גביע המדינה הישראלי

בית"ר ירושלים נענשה על ידי בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בהרחקה מהשתתפות במפעלים האירופיים בעונה הבאה. זאת, בעקבות אירועי משחק הגמר בו הקהל הירושלמי פרץ למגרש וגרם לביטול טקס הענקת הגביע. אלא שכעת אופ"א טוענת שהעונש אינו קביל
אירופה מחכה להם? בית"ר ירושלים חוגגת את זכייתה בגביע המדינה צילום: מסך, ערוץ 5

העונש שהושת על בית"ר ירושלים – הרחקה מהמפעלים האירופיים, בעקבות האירועים בגמר גביע המדינה, אינה תקפה מבחינת התאחדות הכדורגל אופ"א.

כזכור, בית"ר ירושלים הוזמנה לעמוד בפני בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, לאחר שאוהדים הקבוצה פרצו למגרש בסיום משחק גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה, ובכך גרמו לביטול טקס ההנפה המסורתי ולהברחתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. למרות שלפי התקנון, עבירה כזאת יכולה הייתה לעלות לקבוצה בשלילת הגביע, החליט בית הדין המשמעתי להסתפק בהשעיה מהשתתפות במסגרת המשחקים האירופיים, הטלת עונש על תנאי למשך שנתיים של שלילת הגביע במקרה שבו תורשע הקבוצה בעבירה דומה במשחק גמר, עונש על תנאי של הפחתת 3 נקודות למשך שנה בכל הרשעה חוזרת בעבירה של התפרעות אוהדים וכן קנס בגובה 70 אלף ₪.

בנימוקי ההתאחדות לפסיקה נכתב: "משחק גמר גביע המדינה אמור להיות משחק בעל מעמד מכובד ולשמש חגיגה לסיום העונה במעמד קהל רב ומכובדים רבים בראשם נשיא המדינה. בפועל, יום זה הפך למביש ומבזה אשר כמוהו לא ידע הכדורגל הישראלי. האירועים המתוארים שקרו במהלך הערב כללו הפסקות חוזרות ונשנות של המשחק לדקות ארוכות עקב השלכת אביזרים פירוטכניים וחפצים אחרים אשר סיכנו את שלום הציבור וגם פגעו בשחקנים, התפרצויות חוזרות ונשנות של הקהל לכר הדשא והוונדליזם במתקני המגרש. די לראות את נשיא המדינה מוברח מכר הדשא בחסות כוחות אבטחה, כדי להבין שמדובר באירוע לא שגרתי".

בבית"ר אומנם זעמו על העונש ואף הגישו ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, אבל אופ"א קבעה שוועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל בישראל, חרגה מסמכויותיה כשהדיחה את בית"ר ירושלים מהמפעלים האירופיים. אופ"א, כך לפי התקנון שלה, היא הגוף הקובע והבלעדי בהרחקת קבוצות מהשתתפות במשחקים במסגרת המפעלים האירופיים. אופ"א גם הבהירה להתאחדות הכדורגל בישראל, כי ישראל לא תוכל לרשום קבוצה אחרת מלבד בית"ר ירושלים.

כעת, ההחלטה למעשה נופלת על אופ"א, שאמורה להודיע עד ה-14 ביוני, האם בית"ר ירושלים תוכל לשחק במפעל האירופי או לא.

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות