fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הספורטאית הישראלית שזכתה ב-3 מדליות באליפות אירופה ולא תשתתף באולימפיאדה

מרימת המשקולות הישראלית ניקול רובנוביץ', שזכתה באליפות אירופה האחרונה בשתי מדליות כסף ובמדליית ארד, כבר חלמה על השתתפות היסטורית באולימפיאדה, אבל עקב מחלה היא תיאלץ לוותר. רובנוביץ': "אני מאוכזבת מאוד, אבל לא אוותר על החלום האולימפי. אעשה הכל כדי להגשים אותו בעתיד"
הצלחה לצד אכזבה. רובנוביץ' צילום: איגוד המשקולות הישראלי

מרימת המשקולות הישראלית, ניקול רובנוביץ' (25) מאגודת מכבי תל אביב, זכתה להישג מצוין באליפות אירופה שנערכה בבולגריה, לאחר שקטפה 3 מדליות: 2 מכסף ואחת מארד, בקטגוריה בה השתתפה: משקל אולימפי 76 ק"ג.

רובנוביץ' פתחה את האליפות עם זכייה במדליית ארד לאחר שהניפה 99 ק"ג, והמשיכה עם זכייה במדליות כסף בדחיקה של 117 ק"ג ובקרב רב עם 216 ק"ג. רובנוביץ' כבר רשמה ציון דרך בענף כשהפכה למרימת המשקולות הישראלית הבוגרת הראשונה שעומדת על הפודיום באליפות אירופה. כעת, היא תיאבק על השגת הקריטריון האולימפי כדי להפוך גם למרימת המשקולות הישראלית הראשונה בענף שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.

רובנוביץ': "אני עדיין בהלם. כל כך נהניתי באליפות שקשה לי לתאר את התחושה. מבחינתי, זה חלום. הגעתי מוכנה מבחינה פיזית ומנטלית ונתתי את הכי טוב שאני יכולה. הגעתי בלי ציפיות מיוחדות, אבל עם אנרגיות ומחשבות חיוביות. הייתי מרוכזת מאוד ולאט לאט התחלתי להאמין שאני יכולה להתקדם עד לשלבים הגבוהים ואפילו לזכות במדליה. אני שמחה שהצגתי את המדינה בכבוד ובטקס חלוקת המדליות הרמנו את הדגל הכי גבוה שאפשר, גם מול נציגים ממדינות ערב שלא ממש שמחו לראות אותנו שם".

מיד לאחר אליפות אירופה פתחה רובנוביץ' בהכנות לתחרות גביע העולם שתיערך החודש (אפריל). מדובר על התחרות האחרונה להשגת הקריטריון האולימפי.

אלא שכעת מתברר, שמרימת המשקולות הישראלית לא תשתתף בתחרות לאחר שלא הצליחה להתאושש משפעת קשה בה חלתה.

איגוד הרמת המשקולות בישראל ביחד עם הצוות המקצועי של רובנוביץ' החליטו לוותר על השתתפותה בתחרות ובכך נמוג החלום האולימפי של ניקול רובנוביץ' לפריז 2024.

רובנוביץ': "אני מאוכזבת מאד מהמצב. השפעת הקשה בה חליתי, פגעה בי מאד ואני לא מצליחה לחזור לכושר הטוב שהייתי בו באליפות אירופה. הדבר ראשון שאני רוצה לפני הכל הוא לחזור לקו הבריאות המלא שלי ולחזור ליכולת המקצועית הטובה שלי. בסופו של דבר, בראייה עתידית, אינני מוותרת על החלום האולימפי שלי וכולי תקווה שאצליח לממש אותו בקמפיין הבא בדרך ללוס אנג'לס 2028".

מי שכן תתחרה בתחרות היא העולה החדשה סיליה גולד גם היא ממכבי תל אביב. אם היא תצליח להשיג תוצאות טובות, סביר להניח שזה יבטיח לה את הכרטיס להשתתפותה במשחקים האולימפיים פאריז 2024, בהם יתחרו 12 מרימות משקולות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות