fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסכסוך שמאיים על פתיחת עונת הכדורגל בישראל

ועד איגוד שופטי הכדורגל בישראל, דורש מההתאחדות לכדורגל למצוא פתרון למחסור במספר השופטים, לשפר את תנאי העסקתם, להעלות את שכרם, לפעול לקידום מעמדם המקצועי ועוד. יו"ר הוועד: "מוכנים להתגמש, אבל לצערנו אין נכונות להידברות". ההתאחדות לכדורגל: "עושים מאמץ לפתור את הבעיות"
כרטיס אדום לכדורגל בישראל

האם עונת הכדורגל 2023/24, שאמורה להיפתח בסוף חודש אוגוסט, בסכנת ביטול? על פי הודעת ועד איגוד השופטים, המהלך הדרמטי הזה בהחלט עשוי לקרות. קצת רקע: במהלך החודשים האחרונים מנהל ועד איגוד שופטי הכדורגל בישראל משא ומתן מול ההתאחדות לכדורגל, על הסכם שכר חדש. במסגרת השיחות, דורשים השופטים למצוא פתרון למחסור במספר השופטים, לשפר את תנאי העסקתם ושכרם של השופטים, לפעול לקידום מעמדם המקצועי, להגדיל את תקציב פעילויות האיגוד ועוד. בתום מספר פגישות בין הצדדים, נוצרה תחושה בקרב חברי ועד איגוד השופטים כי ההתאחדות אינה מתכוונת להיענות לדרישותיהם ולכן הוחלט על פנייה למוסדות המשפטיים ולהכריז על סכסוך עבודה, שייכנס לתוקפו בעוד כשבועיים.

יו"ר ועד איגוד השופטים משה בוחבוט: "במשך חודשים רבים אנחנו פועלים באופן כן ושקוף למצוא פתרון לבעיות. הגשנו הצעה מפורטת להתאחדות לכדורגל ובה דרכים לשיפור תנאי העסקה של השופטים, שרובם משתכר בשכר זעום ומביש, שגורם לנטישה המונית של שופטים ופגיעה קשה ביכולתנו לגייס שופטים איכותיים חדשים למערכת. לצערנו הרב, ההתאחדות לכדורגל הגישה לנו הצעה מקבילה, שכלל לא קרובה לדרישותינו הצנועות והמתבקשות. מתוך כוונה אמיתית להביא לסיום המשבר ולמנוע פגיעה בפתיחת עונת הכדורגל, התייחסנו ברצינות להצעה של ההתאחדות, הסכמנו להתגמש וביצענו שינויים במטרה להביא בשורה לשופטי הכדורגל בישראל. כעת, לא נותרה בידינו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה. עד שהנהלת ההתאחדות לכדורגל לא תגיש לנו הצעה רצינית אשר תהווה פתרון אמיתי למצוקה הקשה של כוח האדם ושיפור תנאי העסקת השופטים, עונת הכדורגל בישראל תעמוד בצילה של סכנת השבתה עד להודעה חדשה".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "מתוך הכרה בחשיבות השופטים והשופטות למשחק הכדורגל ובמצוקת כוח האדם המשמעותית באיגוד השופטים, אנו עושים מאמץ גדול להגדלת התקציב השנתי ב-3 מיליון שקלים. השיחות מול נציגי ועד איגוד השופטים עוסקות במתן פתרונות מגוונים לשיפור מעמדם והתקדמותם המקצועית, ובכלל זה הפיכת חלק מהסגל הבכיר למקצוענים. חרף ההכרזה על סכסוך עבודה, נמשיך לקיים שיחות ולבחון יחד דרכים למציאת נוסחה הוגנת ותורמת למשחק ולצוותי השיפוט בכל הליגות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות