fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסייף הישראלי שבזכותו נוגנה "התקווה" במדינה ערבית שאין לה קשרים דיפלומטיים עם ישראל

הסיף הישראלי יובל פרייליך, זכה במדליית זהב בתחרות הגרנד פרי שנערכה בדוחא, קטאר, ועשה צעד משמעותי בדרך להשגת קריטריון הכניסה למשחקים האולימפיים בפריז. פרייליך: "העובדה שההמנון הלאומי נוגן בבירה ערבית עשה נחת להרבה אנשים, אבל אני מתמקד בספורט"
התקווה בקטאר. יובל פרייליך עם מדליית הזהב צילום: איגוד הסיף בישראל

הסיף יובל פרייליך (29) מהפועל כפר סבא, שמתחרה בדגם דקר, זכה במדליית זהב בתחרות הגרנד פרי שהתקיימה בדוחא, בירת קטאר. ההישג הזה מעלה את סיכויו של פרייליך לזכות בכרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים שיערכו השנה בפריז, צרפת.

הפעם האחרונה שישראל יוצגה בענף הסיף היה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008.

פרייליך, אלוף אירופה לשעבר, עבר בהצלחה רבה את שלב המוקדמות עם ניצחונות על אדריאן פאברה משוויץ, 12:15, ועל ג'ונגהאם לי מדרום קוריאה, 9:15 והעפיל לשמינית הגמר.

בשלב הזה היה לפרייליך אתגר קשה בדמות רומיין קאנון מצרפת, אלוף אולימפי מטוקיו 2020. פרייליך עמד במשימה, ניצח, 10:15, והתקדם לשלב הבא. גם בשלב רבע הגמר חכה לפרייליך יריב קשה, יאניק בורל, האלוף האולימפי מריו 2016. גם הפעם עמד פרייליך במשימה וניצח, 9:15. בחצי הגמר גבר פרייליך על אייסר רמירז מארצות הברית, בתום קרב צמוד, 14:15. בגמר, פגש פרייליך את פרדריקו ויסמארה מאיטליה, אותו ניצח 12:15, בדרך לזכייה במדליית זהב ולהשמעת ההמנון הלאומי – התקווה, דווקא במדינה ערבית שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים גלויים עם ישראל.

ההישג מעניק לפרייליך ניקוד משמעותי וחשוב לקראת ההמשך, כשלמעשה נותרו עוד שלוש תחרויות לקביעת קריטריון הכניסה להשתתף במשחקים האולימפיים.

פרייליך: "מאז הזכייה, הטלפון שלי מלא בהודעות של מברכים. הגעתי לתחרות מאוד רגוע ואחרי הכנה טובה שכללה שעות רבות של אימונים, גם מבחינה פיזית וגם מנטלית, עם צוות מצוין. תמיד יש מוטיבציה לנצח ולזכות בתחרויות, ולא משנה איפה הן מתקיימות. העובדה שההמנון הלאומי שלנו – התקווה, התנגן דווקא פה בקטאר, עשתה נחת לאנשים, אבל אני מרכין ראש בצניעות ומתרכז במה שאני אוהב לעשות וזה ספורט. אני מצדיע לחיילים האמיצים והגיבורים שלנו שבזכותם מתאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו עושים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות