fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המיזם שיקרב את ילדי פריפריה הנמצאים בסיכון לענף הכדורגל

שיתוף פעולה ייחודי בין עמותת פותחים עתיד הפועלת למען ילדים צעירים הנמצאים במצבי סיכון, קרן היסוד ועמותת שער שיווין שמקדמת שוויון חברתי ומגדרי דרך הספורט, יוציא לדרך מיזם שיתקיים ב-9 מקומות בארץ, בערי הפריפריה. מנהלת הפרויקט בעמקים ובגליל המערבי: "החיבור למיזם יוביל לחתירה לשוויון בין המגזרים השונים"
שוויון על המגרש. צילום: יח"צ

שיתוף פעולה ייחודי בין עמותת פותחים עתיד למען ילדים צעירים הנמצאים במצבי סיכון, קרן היסוד ועמותת שער שוויון שמקדמת שוויון חברתי ומגדרי דרך הספורט, יצא לדרך, לראשונה בישראל, ויתקיים ב-9 מקומות שונים בישראל, הממוקמים בפריפריה חברתית-גאוגרפית.

מיזם הכדורגל של עמותת פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות היהודית, פועלת למען ילדים בכיתות ג' עד ו' הנמצאים במצבי סיכון, ונתמכת על ידי קרן היסוד. לצורך הפעלת חוגי הכדורגל המחברים בין ילדים ממגזרים שונים: חרדים וחילונים, ערבים ויהודים, בכל רחבי הארץ, עשתה העמותה חיבור עם עמותת שער שוויון.

"היה לנו חלום", מגלה רותי עבדייב, מנהלת פותחים עתיד באזור העמקים והגליל המערבי, "והוא להוציא לפועל קבוצת כדורגל של ילדי פותחים עתיד, מתוך המקום של לקחת קבוצות ילדים צעירים ולחזק אותם באמצעות הכדורגל – לחזק אותם חברתית, לאפשר להם לגלות את עצמם ממקום של העצמה ולגלות את החוזקות שלהם ולהאמין בעצמם. באמצעות קרן היסוד הפרויקט התאפשר וביחד היה לנו חשוב דרך משחק הכדורגל, שזה בעצם משחק חברתי, לשלב גם ערכים חינוכיים וחברתיים".

שוויון על המגרש | צילום: יח"צ

במסגרת המיזם, פנתה פותחים עתיד לעמותת "שער שוויון" שיכולה לתת את המענה של הפעלת 9 חוגי כדורגל בו זמנית בלוקיישנים שונים בארץ: לוד, מטה אשר, עכו, נהריה, יוקנעם ומגידו, מגדל העמק, נוף הגליל ובית שאן. עמותת שער שוויון מסייעת ביצירת תוכן חינוכי המועבר לילדים באמצעות המאמן: איך משחקים בקבוצה, איך לומדים להתמודד עם הפסד, על עמידה בזמנים, מה זה אומר להיות שייך לקבוצה, להיות שחקן קבוצתי, ערך של סובלנות, להיות שווה בין שווים, קבלת האחר – שפה שמאוד דומה לשפה של תכנית פותחים עתיד.

"החיבור עם שער שיווין הגיע בקלות", אומרת עבדייב, "אחד הדברים שמצאו חן בעינינו בעמותה היא שהם חותרים לשוויון בין מגזרים. הם פועלים בדיוק כמו פותחים עתיד ועובדים עם ילדים בחברה היהודית וגם בחברה הערבית על ידי קיום טורנירים שמפגישים קבוצות ילדים מכל המגזרים. זה מסר שגם לנו חשוב בעבודה היום יומית שלנו בעמותה".

מטרתה של עמותת פותחים עתיד הינה להרחיב את תכנית העצמת הילדים באמצעות קבוצות הכדורגל, לכל המוקדים של פותחים עתיד בארץ, ב-37 רשויות שונות. הקבוצות יפעלו במשך כל השנה הלימודית וכן גם בחודשי הקיץ, כדי לתת מענה לילדים, במיוחד בחופשים.

תמיכתה של קרן היסוד, המגבית המאוחדת לישראל אשר פועלת למען גיוס תרומות וחיזוקה של החברה הישראלית, מאפשרת שיתוף פעולה בין פותחים עתיד ושער שוויון ובכך, שוויון הזדמנויות לכלל ילדי ישראל ללא הבדל דת גזע ומין. המיזם המשותף שואף להנגיש פעילות ספורטיבית, חינוכית וחברתית לילדים שלא בהכרח היו יכולים לקבל את הפעילות הזאת באופן פרטי. כבר בקבוצות שנפתחו מעידים המאמנים הסובבים את הילדים שיש שיפור לטובה, ניכר שינוי התנהגותי בקרב הילדים שלוקחים חלק במועדון הכדורגל, יש הפחתה של מקרי אלימות והתפרצויות. כך לומדים הילדים כישוריי חיים שאיתם ייקחו לחיים עצמם, לחייהם הבוגרים.

פותחים עתיד הינה חברת בת של הסוכנות ופועלת משנת 2006 למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.

עדנה וינשטוק גבאי, מנכ"לית בפועל, קרן היסוד, ציינה: "קרן היסוד נרגשת לתמוך בפרויקט ייחודי זה של עמותת פותחים עתיד ולהוציא לדרך שיתוף פעולה ארוך טווח שיפעל למען חיזוקם של ילדים רבים בישראל, באמצעות ספורט. הפרויקט משקף את מטרתה המרכזית של קרן היסוד באמצעות שותפתה האסטרטגית – הסוכנות היהודית, להמשיך ולחזק את החברה הישראלית ולעודד שוויון הזדמנויות לכלל ילדי ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו נמשיך לפעול למען העצמתה של החברה בישראל".

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות