fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אליפות אירופה לנבחרות צעירות: הישג היסטורי לישראל – העפלה לרבע הגמר

נבחרת ישראל הצעירה עשתה את זה. ניצחון קטן-גדול על צ'כיה, 0:1 משער של עומרי גאנדלמן, העניק לה את הכרטיס לשלב רבע הגמר. המאמן גיא לוזון: "אין מאושר ממני". היריבה הבאה היא גאורגיה, שמארחת את הטורניר (שבת, שעה 19:00). כ-60 אלף צופים צפויים לתמוך בנבחרת המקומית
אינתא עומרי. עומרי גאנדלמן חוגג את שער הניצחון שהבקיע צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל הצעירה, עשתה היסטוריה כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לשלב רבע גמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות. ההישג הזה נרשם לאחר שהנבחרת הישראלית גברה במשחק השלישי והאחרון בשלב הבתים על נבחרת צ'כיה, 0:1.

ישראל הגיעה להתמודדות נגד צ'כיה אחרי תיקו נגד גרמניה במחזור הפתיחה (1:1) והפסד לאנגליה (2:0) והייתה חייבת ניצחון. הצ'כים לעומת זאת, שהפסידו לאנגליה (2:0) אבל ניצחו את גרמניה (1:2) היו צריכים נקודה אחת בלבד כדי להעפיל לשלב הבא.

המשחק היה ברובו שקול כשעם הזמן נבחרת ישראל העיזה יותר, שכן לא היה לה מה להפסיד. השער המיוחל הגיע בדקה ה-82, אחרי שאוסקר גלוך הקפיץ כדור לעומק הרחבה ועומרי גאנדלמן, התגבר על ההגנה הצ'כית ומקרוב נגח לרשת, 0:1 לישראל. עד לסיום, למרות לחץ צ'כי בלתי פוסק, הצליחה ישראל לשמור על השער היקר ושריקת הסיום שלחה את שחקניה לחגוג בטירוף.

המאמן גיא לוזון: "אני חנוק מאושר, אין לי מילים כדי לתאר את ההרגשה. אמרתי לשחקנים שבמשחקים מהסוג הזה צריך הרבה סבלנות ושלא ינסו להציל את המולדת בכל מחיר. אני שמח שניצחנו ובצדק. כל המחמאות מגיעות לשחקנים ואני שמח גם בשביל העם שלנו על ההישג. לפני הטורניר, כל אדם מציאותי שהיה רואה מי הנבחרות שמשחקות איתנו בבית, לא היה נותן לנו סיכוי גבוה לעלות. אבל הנה, בחוכמה ובצניעות עשינו את זה ואין מאושר ממני. אני מקדיש את הניצחון גם למשפחה שלי".

האתגר הבא של ישראל יהיה מול הנבחרת המפתיעה של הטורניר עד כה וגם המארחת – גאורגיה. המפגש המסקרן יערך בשבת הקרובה (1/7) בשעה 19:00 מול כ-60 אלף צופים.

למשחק הזה יש חשיבות נוספת, שכן אם ישראל תנצח את גאורגיה ותעפיל לחצי הגמר, היא תזכה בכרטיס השתתפות למשחקים האולימפיים שיתקיימו בפאריס (צרפת) 2024. הפעם האחרונה שנבחרת ישראל השתתפה במשחקים האולימפיים קרה לפני 48 שנים, באולימפיאדת מונטריאול 1976.

אחרי שנבחרת הנוער של ישראל סיימה במקום השלישי במונדיאליטו, האם המסע המדהים של הנבחרת הצעירה של ישראל ימשיך גם הוא?

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות