fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבה יקרה: כמה כסף הוציא אוהד כדורגל בישראל על קבוצתו בשנה האחרונה

אחד מכל חמישה אוהדים בישראל השקיע במהלך השנה החולפת מעל 6,000 ש״ח באהדה לקבוצתו. כך עולה מסקר ששערכה חברת הספורט-טק 365scores, בקרב כ-7,000 אוהדים
קהל אוהדי מכבי חיפה צילום: עומר הכהן

עונת המשחקים בספורט הסתיימה ורגע לפני שמתחילה העונה הבאה, חברת הספורט-טק 365scores ערכה סקר מיוחד בקרב כ-7,000 אוהדי ספורט ישראלים. במסגרת הסקר נבדקו בין היתר, הרגלי הצריכה של האוהד הישראלי וההוצאות הכלכליות שלו בשנה האחרונה.

מהסקר עולה כי 18% מהאוהדים הוציאו בשנה החולפת מעל 6,000 ש״ח על פעילויות ומוצרים הקשורים לענף ולקבוצות שאותן הם אוהדים. 18% הוציאו 4,000 ש״ח, 27% הוציאו 2,000-4,000 ש״ח, והיתר, 37%, הוציאו עד 2,000 ש״ח. על השאלה עד כמה הוצאות האהדה לקבוצתך מהוות חלק משמעותי מהוצאותיך הכלליות השיבו 40% במידה רבה, 32% במידה בינונית ו-28% במידה מועטה.

הסקר בדק גם תפיסות ועמדות בנושאים נוספים: כ-30% מהאוהדים חושבים שהוזלת מחירי המנויים והכרטיסים הבודדים חשוב הרבה יותר ממחירי המזנונים באצטדיונים, אך יחד עם זאת לפחות 31% חושבים שזו ההוצאה הגדולה ביותר לאוהדי ספורט. עוד עולה כי יותר מ-40% מהאוהדים חושבים שבעקבות ענישה קולקטיבית, פיצוי אפשרי הוא מציאת מקום חלופי ביציע וללא תשלום נוסף.

עידן לוצקי, מנהל שיווק מוצר ב-365scores: ״בשנים האחרונות אנחנו רואים תהליך שעובר אוהד הספורט הישראלי מבחינת החיבור לקבוצתו. בניית המתקנים החדשים, או שיפוץ הישנים, משכה יותר אוהדים למגרשים, וככל שהאוהד מגיע ליותר משחקים של קבוצתו, הוא הופך להיות יותר מושקע רגשית ומשם המעבר ללהיות יותר מושקע כלכלית הוא מאוד מהיר. כולם רוצים לקחת חלק בחגיגה ולהיות חלק ממשהו גדול, גם הקבוצות זיהו את הרצון הזה (באיחור מהעולם) ואת פוטנציאל הרווח הגלום בו, שיכול להוביל לשדרוג מקצועי של הקבוצה או צמצום הפסדים, ושיפרו את מערכי המרצ'נדייז ומבחר המוצרים שהם מציעים לאוהדים. אוהד ממוצע יגיע למשחק של קבוצתו עם חולצה או צעיף, אבל ההוצאה הכלכלית לא תסתכם שם. אם אלה קבוצות חברים, בדרך כלל, הם יתכננו חוויה שלמה שתיסוב סביב האירוע ותכלול בדרך כלל ארוחה לפני או אחרי המשחק, או אפילו רק נקניקיה ושתייה במזנון אם אלה אב ובן. גם את הדברים האלה צריך לקחת בחשבון כשמסתכלים על חישוב ההוצאות הכלכליות של האוהד״.

״בתור אוהד אדוק שמלווה את הקבוצה שלו גם לחו"ל, אני יכול אישית להעיד שההוצאות האלה אפילו יכולות לתפוח עוד יותר״, מוסיף לוצקי, ״בעקבות כל הדברים האלה, וההוצאות המצטברות, אוהדים התחילו לעשות את החישוב ולהבין כמה יקר היום לאהוד קבוצת כדורגל בישראל, ולכן אנחנו רואים הרבה קבוצות אוהדים, ללא קשר לקבוצה בה תומכים, שמתאגדים לשם הוזלת עלות חווית הכדורגל – אם זה בעלויות הכרטיסים והמנוי, עלות המוצרים בחנויות או עלויות המזנונים״.

לחדשות ספורט לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות