fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכסוך עבודה בגני ילדים בביאליק ומוצקין

הסתדרות המורים מאיימת להשבית ב-2 בדצמבר את גני הילדים בשתי הרשויות, בהם עובדות גננות של משרד החינוך, במחאה על תנאי העסקתן של הגננות והסייעות. הרשויות מכחישות בתוקף את הטענות
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
יותר מ-16 מיליון שקלים תשקיע העירייה בפיתוח. עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

הסתדרות המורים הכריזה היום, שני, על סכסוך עבודה בעיריית קרית ביאליק ובעיריית קרית מוצקין בנושא ניוד הסייעות בעיר. בעוד שבועיים, ביום שני, 2 בדצמבר, ישבתו כל גני העירייה שבהם עובדות גננות משרד החינוך.

בהודעה של הסתדרות המורים נמסר, כי עיריית קרית ביאליק ועיריית קרית מוצקין ממשיכות לפגוע קשות בתנאי העבודה של הגננות וביכולתן לספק חינוך איכותי לילדי העיר, בכך שהן אינן דואגות לשיבוץ סייעת שנייה בגנים לילדים בגילאי 4-3. עוד נאמר, כי למרות הפניות הרבות שהעיריות קיבלו בנושא, בכתב ובעל פה, ולמרות שהתקן מחייב הפעלת גן בהרכב של גננת ושתי סייעות, שעבורו העירייה מקבלת תקציב ממשרד הפנים – למרות כל זאת, העיריות ממשיכות להתעלם מההנחיות ופועלות בניגוד לנהלים.

עיריית קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן

בהסתדרות המורים טוענים, כי כל אחת מהעיריות לא שולחת סייעת מחליפה לסייעת שנעדרת, מוציאה סייעת מגן אחד ומעבירה אותה לגן אחר ולעיתים אף נמנעת מהצבת סייעת שנייה מלכתחילה, כך שהגן נותר לפעול בתקן חסר. מדובר בגני ילדים שבהם מתחנכים ילדים צעירים, חלקם לא גמולים, הזקוקים לסיוע רב ולנוכחות אדם מבוגר ולסיוע במילוי צרכים בסיסיים.

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון: "לא ייתכן שרק שני מבוגרים ישגיחו על גן שבו יש יותר מ-30 ילדים. מספיק שילד אחד יהיה זקוק להחלפה, והמבוגר השני בגן נותר לבד לטפל בעשרות ילדים. משרד החינוך לא פועל להגנת הזכויות של הגננות המועסקות אצלו. הוא אינו מתערב בנושא ומפקיר את הגננות והילדים לבד במערכה. אנחנו לא ניתן לכך יד. לא סתם נקבע בדוח טרכטנברג שהכנסת ילדים בני 3 למערכת החינוך הציבורית מחייבת תוספת של מבוגר אחראי בגן".

ממשרד החינוך נמסר: "אנו פועלים במחוז בשיתוף פעולה הדוק עם ארגוני המורים לטובת עובדי ההוראה".

מעיריית קרית ביאליק נשלח מכתב מטעם היועץ משפטי, על פיו העירייה עומדת בתקן באופן מלא ומעסיקה את הסייעות שישה ימים בשבוע ולא רק חמישה. עוד נטען במכתב שנשלח להסתדרות המורים, כי כל הטענות נגד העירייה אינן נכונות כלל ולא נעשתה לעירייה כל פנייה בנושא. היועץ המשפטי של העירייה אף מציין כי העירייה רואה בחומרה רבה את הפגיעה בזכויותיה ובשמה הטוב והסתדרות המורים נדרשת לחזור בה מדבריה.

גם בעיריית קרית מוצקין דוחים על הסף את טענות הסתדרות המורים. מנכ"ל העירייה, יריב גסר, מסר כי כל הטענות שהופנו כלפי העירייה אינן נכונות. "העירייה עושה מעל ומעבר למה שנדרש על פי חוק", מסר גסר, "בקרית מוצקין דאגנו לסייעות מעבר לתקן הנדרש ויש לנו גם סייעות מחליפות קבועות. תוכן המכתב, אינו נכון בלשון המעטה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות