fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיכום עשור: מוצקין מחזיקה בשיא הבנייה בקריות

ביאליק מובילה עם בנייה לגובה של כ-700 דירות במגדלים של 16 קומות ומעלה. קרית אתא מרכזת את ההיקף הגבוה ביותר של צמודי קרקע
בשורת המגדלים הגיעה זה מכבר לקרית ים | פרויקט נתיב ים של נתיב פיתוח | צילום: ליאור חורש
בשורת המגדלים הגיעה זה מכבר לקרית ים | פרויקט נתיב ים של נתיב פיתוח | צילום: ליאור חורש

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות – 30 אחוז יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.
מניתוח שערך ארגון קבלני חיפה והקריות לאזור הקריות עולה, כי קרית מוצקין הייתה שיאנית הבנייה עם 4750 דירות שנבנו בעשור האחרון; אחריה קרית אתא עם 2903; קרית ביאליק עם 1993 יחידות דיור וקרית ים אחרונה עם 1118 יחידות דיור שנבנו בעשור.
העלייה בהתחלות הבנייה ברחבי הארץ מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים, שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. עיקר הבנייה לגובה בקריות הייתה בקרית ביאליק עם כ-700 דירות שנבנו בעשור הנוכחי במגדלים של 16 קומות ומעלה, ואחריה קרית מוצקין עם כ-500 דירות שנבנו במגדלים. באשר לצמודי הקרקע, העיר המובילה היא קרית אתא, עם בנייתם של כ-630 צמודי קרקע בעשור האחרון.

פרויקט אורבן טאואר של חברת שרביב בקרית מוצקין צילום: סקייווקר צילומי רחפן
פרויקט אורבן טאואר של חברת שרביב בקרית מוצקין צילום: סקייווקר צילומי רחפן

שרה אילין, סמנכ"לית השיווק בחברת שרביב, הבונה את פרויקט URBAN TOWER בקרית מוצקין ואת פרויקט גבעת אלונים בקרית אתא: "קרית מוצקין מובילה את הבנייה לגובה בקריות בזכות הקמתה של שכונת משכנות אמנים בעיר, שהיא אחת השכונות הגדולות הנבנות כיום בארץ עם אלפי דירות בבניה רוויה. בקצה השני של סוג הבנייה נמצאת קרית אתא המרכזת את ההיקף הגבוה ביותר של צמודי קרקע שהפכו למוצר נדיר".
שמחה גרידנגר, מנכ"ל ובעלים של חברת נתיב פיתוח הבונה את פרויקט "נתיב ים" בקרית ים: "אזור הקריות נהנה מתנופת בנייה בשנים האחרונות. אנחנו מאמינים שהאזור ימשיך להתפתח הן בפרויקטים שמשווקים על ידי רשות מקרקעי ישראל והן בעסקאות של פינוי-בינוי. בקרית ים הייתה בעשור האחרון בנייה חדשה מועטה, מה שיכול להסביר את מיקומה האחרון מבין הקריות. אמנם יש תוכניות לבניה מאסיבית בעיר שנמצאות היום על הפרק, אך ייקח עוד זמן עד שהן יהפכו למציאות. עד אז היצע הדירות החדשות בעיר יישאר מוגבל ביותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות