fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבתא מלכה

ענבל מאור מקרית מוצקין, רק בת 45 וכבר סבתא לשניים. בחודש מרס הקרוב תתמודד על התואר "הסבתא היפה בישראל"
"אף פעם לא מאוחר ואסור לאבד תקווה". ענבל מאור | צילום: פוטו רפי, קרית ים
"אף פעם לא מאוחר ואסור לאבד תקווה". ענבל מאור | צילום: פוטו רפי, קרית ים

ענבל מאור מקרית מוצקין, רק בת 45 וכבר סבתא לשניים. היא נישאה בגיל 17, התגרשה, פיספסה לימודים וצבא, אבל השלימה את החסר וגם השילה לא מעט קילוגרמים עודפים. לפני כחודש נישאה בשנית, ובחודש מרס הקרוב תתמודד על התואר "הסבתא היפה בישראל".

קשה להאמין שענבל מאור מקרית מוצקין היא סבתא, אך עם המציאות אי אפשר להתווכח. האישה הצעירה, 45, שמתמודדת בתחרות "סבתוש – הסבתא היפה בישראל" היא סבתא לשניים: נכדה בת שנה וחצי ונכד בן שנה.

מאור, ילידת קרית ים, היא דוגמה לאישה עם כוח רצון. היא התחתנה בגיל 17, ובשעה שחברותיה המשיכו במסלול של שירות צבאי ולימודים, היא כבר הייתה אמא צעירה. "בגיל 17 לא חשבתי כמו שאני חושבת היום", היא צוחקת, "בגיל כל כך צעיר יש בעיקר התלהבות". כשחלפה ההתלהבות ונשארה המציאות, מאור כבר הייתה אמא לשלושה ילדים, כיום בני 28, 27 ו-23, עם משקל עודף של 47 ק"ג.

"הייתי עסוקה בלטפל בילדים ולדאוג להם", היא מספרת, "לא היה לי זמן בשביל להגשים את מה שחלמתי לעשות". היא התנדבה במשך חמש שנים במשטרה, ולאחר שהתגרשה, החליטה שהגיע זמנה להגשים כמה חלומות.

בגיל 30 השלימה מאור את הלימודים והוציאה תעודת בגרות, ובמקביל, החליטה לעשות גם שינוי חיצוני. "ברגע שהילדים גדלו החלטתי שהגיע הזמן שלי להקדיש לעצמי", אומרת מאור, "החלטתי להיפרד מקילוגרמים עודפים. חרשתי את האינטרנט, כדי למצוא את הדרך הנכונה. הלכתי כל יום 10 קילומטרים. קמתי בחמש בבוקר, הולכת לאורך הים ומשם היישר לעבודה. שיניתי את התזונה שלי לבריאה ונכונה, והמשקל ירד. גם היום אני ממשיכה לאכול בריא ולשמור על עצמי".

את הלימודים שפספסה בתיכון, השלימה במשך שנה של לימודי ערב אינטנסיביים במתנ"ס. "חזרתי למערכת החינוך כתלמידה חדשה-ישנה", היא אומרת, "זה היה מאוד קשה לחזור ללימודים, בעיקר כשיש ילדים. אבל היה לי הרצון ללמוד ולא רציתי להחסיר כלום. השקעתי את כל-כולי בלימודים, כדי לקבל ציונים טובים. הילדים שמחו שחזרתי ללמוד, זה היה כמו להשלים סוג של חסך מהילדות שלא הספקתי לעשות".

לאחר שעשתה את מבחני הבגרות, למדה מאור ארבע שנים נוספות של במסלול גננות וניהול גני ילדים, וזה שמונה שנים שהיא מנהלת גן ילדים של רשת "חלב ודבש" בסניף נרקיסים בקרית ביאליק. ואם זה לא מספיק, אז היום היא גם לומדת הדרכה הורית במכון אדלר.

מאור: "כשהתחתנתי בגיל צעיר פספסתי פרק בחיים שלי, ואחר כך טיפסתי מלמטה למעלה. הלימודים שלי עכשיו זה גם כדי לתת מעצמי לקהילה, להורים של הילדים בגן, לתת להם ידע וכלים. הלימודים נותנים לי כוח".

ענבל מאור | צילום: פוטו רפי, קרית ים
ענבל מאור | צילום: פוטו רפי, קרית ים

בשנה שעברה הבחינה אחותה בפרסום על תחרות הסבתא היפה בישראל, אולם מאור לא הספיקה להירשם. השנה, פנו אליה מהפקת התחרות והזמינו אותה לעשות אודישנים, והיא התקבלה. את התחרות שנערכת זו השנה החמישית ברציפות, מפיק אורי קריספין והמאפרת הראשית היא רוית אסף. הצעירה מבין המתמודדות השנה היא בת 37, והמבוגרת בת 60. התחרות תתקיים באשדוד בתחילת חודש מרס הקרוב. מי שיהיה צמוד למאור הוא בעלה, יצחק, לו נישאה רק לפני חודשיים.

"לא משנה מה יהיה בתחרות ובאיזה מקום היא תזכה", הוא אומר, "היא המלכה שלי".

"מה שאני עוברת מוכיח שאף פעם לא מאוחר ואסור לאבד תקווה", אומרת מאור, "תמיד אפשר להשיג את המטרות. זה מצריך המון כוח רצון, אבל היום אני מגשימה חלומות שהיו לי בילדות. כל מה שרציתי בעבר, אני עושה היום".

מאור זוכה לפרגון ודחיפה מכל המשפחה, ועל ההשתתפות בתחרות היא אומרת: "בא לי לעשות משהו קצת שונה, משהו שלא עשיתי בעבר. אין לי ציפיות מיוחדות. ברמה האישית זו חוויה שאני רוצה ליהנות ממנה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות