fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכז יום לבעלי מוגבלות שכלית יוקם בכפר ביאליק

המרכז הנוכחי, הפועל זה כ-40 שנה בקרית אתא, הוא מיושן ואינו מותאם עוד לצורכי המטופלים. עלות הקמת המרכז החדש – כ-40 מיליון שקלים. קרן שלם תשתתף במימון העלויות
אלי דוקורסקי מארח את הנהלת קרן שלם | צילום: יח"צ
אלי דוקורסקי מארח את הנהלת קרן שלם | צילום: יח"צ

קרן שלם אישרה בישיבתה האחרונה, שהתקיימה בקרית ביאליק, את השתתפותה במימון הקמתו של מרכז יום לבעלי מוגבלות שכלית קשה. המעון הנוכחי פועל זה כ-40 שנה באזור התעשייה קרית אתא ומשרת בעלי צרכים מיוחדים מ-20 רשויות שונות בצפון. במבנה המעון פועל בית ספר לחינוך מיוחד לילדים עם מוגבלות שכלית קשה ולצידו מרכז יום לבוגרים. המבנה הנוכחי אינו מותאם לאופי האוכלוסייה, צפוף במיוחד, תשתיותיו ישנות ולקויות, וגם מיקומו, בלב אזור תעשייה, אינו מיטיב עם באי המרכז. כיום מגיעים למרכז 39 איש, ועקב הצפיפות הגדולה לא מתאפשרת בו קליטת חדשים למרות הביקוש הרב שקיים. המרכז קולט הן את האוכלוסייה היהודית והן הלא יהודית, כאשר צוות מסור של כ-60 עובדים מטפל בהם לצד מתנדבים רבים מחו"ל ובנות שירות לאומי.

המועצה האזורית זבולון הקצתה לאקי"ם חיפה כ-10 דונם בתחומי כפר ביאליק לטובת הקמת המרכז החדש. המתחם המיועד לבנייה נמצא בסמיכות לשכונת מגורים, בצמוד לנחל הגדורה, שלאחרונה נבנתה טיילת מפוארת לאורכו ומול מעון אהבה. במתחם ייבנו בית ספר לחינוך מיוחד, בריכת שחייה טיפולית, מטבח, מחסנים, חממה טיפולית, גינה טיפולית ומגרש חנייה המסוגל לקלוט הסעות רבות. בקומה השנייה יוקמו משרדי העמותה. עלות ההקמה נאמדת ב–40 מיליון שקלים, כאשר 2 מיליון שקלים ימומנו על ידי קרן שלם.

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק ויו"ר קרן שלם: "אני מודה להנהלת הקרן שאישרה את תמיכתה בהקמת מרכז יום לבעלי מוגבלות שכלית קשה בהשקעה של כ-30 אחוז מעלות ההקמה. המרכז החדש ישרת את כל הקריות, חיפה והרשויות השכנות בצפון ויאפשר טיפול ראוי והולם בתושבינו".

קרן שלם היא עמותה ציבורית לפיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, שהוקמה על ידי מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם משרד הרווחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות