fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכז גישור קהילתי ראשון בקרית אתא

המרכז יפעל למען תושבי העיר ליישוב סכסוכים ולפתרון קונפליקטים בקהילה. הוא יופעל על ידי מתנדבות שעברו הכשרה כמגשרות
עיריית קרית אתא. צילום: דורון גולן

המחלקה לשירותים חברתיים והרשות לביטחון קהילתי מקימים בימים אלה בקרית אתא מרכז גישור קהילתי ראשון מסוגו בעיר. מחלוקות וסכסוכים בין אנשים כפרטים או כקבוצות הם חלק משגרת החיים של כל קהילה אנושית. השימוש בגישור תורם לקידום ערכי סובלנות, פתיחות וכבוד הדדי בקהילה.

מרכז גישור קהילתי הינו שירות ציבורי עירוני מקצועי הנותן מענה בתחום הגישור, הדיאלוג הקהילתי ויישוב סכסוכים בהסכמה. התהליך הינו חסוי ומתבסס על כבוד הדדי ושיתוף פעולה בין הצדדים תוך שהוא מאפשר לשני הצדדים המצויים בקונפליקט להגיע להסכמות באמצעות צד שלישי, אובייקטיבי המופקד על התהליך. מטרת המרכז החדש בעיר היא לפתח תכניות התערבות ומניעה שמטרתן קידום סובלנות והגברת השימוש בגישור ודיאלוג כדרך מועדפת לפתרון סכסוכים ומחלוקות ולחיים בדרכי שלום בקהילה.

בשלב הראשון  המרכז ייתן מענה פרטני בניהול ומניעת סכסוכים וקונפליקטים בין אנשים מהקהילה לאנשים אחרים או לגופים ומערכות ממסדיות במגוון נושאים  שיש להם השלכות והשפעות על הקהילה או חלקיה כגון: סכסוכי שכנים, צרכנות ויחסי עבודה. בהמשך ירחיב המרכז את המענה בתחום הקהילתי וישאף לפיתוח פרויקטים בקהילה בנושאים כגון: סכסוכים בתוך קבוצות ובין קהילות, עבודה עם ועדים שונים, פעילים קהילתיים וכו'. המרכז יחל לפעול בינואר במרכז הנוער והצעירים בימי ראשון בשעות אחר הצהריים וינוהל על ידי מתנדבות אשר עברו הכשרה של גישור.

מהמחלקה לשירותים חברתיים בעיריית קרית אתא  נמסר כי המרכז פועל על מנת להקטין תופעות של אלימות, דרך חיזוק מיומנויות תקשורת, ויצירת אלטרנטיבה מהגיל הרך ועד גיל הזהב, שמתבססת על סובלנות, כבוד הדדי ודיאלוג.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות