fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפעל הקומפוסט רוצה כסף מהרשויות

המפעל מבקש שכל רשות שחברה בקומפוסט תשלם עשרות אלפי שקלים עבור פרוייקטור חיצוני. המסמך נחשף על ידי חבר מועצת עיריית קרית מוצקין, יוסי מרקוביץ'

מפעל הקומפוסט מפרץ והגליל המערבי מבקש מהרשויות המקומיות החברות בו תשלום של 50 אלף שקלים עבור פרוייקטור מטעם המפעל. בין החברות בקומפוסט נמצאות גם קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין.

הנושא נחשף על ידי חבר מועצת העיר בקרית מוצקין, יוסי מרקוביץ', במהלך ישיבת מועצת העיר שנערכה ביום רביעי האחרון. בישיבה הוציא מרקוביץ' את המסמך של מפעל הקומפוסט והקריא את תוכנו בפני חברי המועצה. מרקוביץ' אמר כי מבקש להעלות את הנושא לידיעת המועצה ולפתוח עבורו תקציב בלתי רגיל על מנת שניתן יהיה לדון בו.

על פי המסמך מבקש הקומפוסט להשתמש בשירותיו של פרוייקטור שיטפל מול כל הגורמים החיצוניים הרלוונטיים הנחוצים למפעל כגון משרדי ממשלה, המשרד להגנת הסביבה ורשויות מקומיות. חברי הדירקטוריון הסכימו כי תיעשה פנייה לכל הרשויות החברות בקומפוסט כדי שכל רשות תשלם 50 אלף שקלים עבור הפרוייקטור.

כשנודע על המסמך של הקומפוסט הפנה צורי את זעמו אל יו"ר האופוזיציה העירונית, ציקי אבישר, המכהן בדירקטוריון של הקומפוסט מטעם העירייה. לדברי צורי, העירייה מינתה את אבישר על מנת שיביא לסגירתו של הקומופוסט שגורם למפגעי ריח עזים. אולם ציקי, שנכח באותה ישיבה בה עלה הנושא לדיון, מאשר את פניית הקומפוסט לקבלת כספים מהרשויות. מנגד טען ציקי כי המסמך שהוצג על ידי מרקוביץ' מעולם לא נמסר לו וכי הוא הצביע נגד אישור תקציב הקומפוסט.

בנוגע לבקשת הקומפוסט לקבלת כספים מהרשויות, הודיע צורי "אני לא מתכוון לשלם לקומפוסט שקל". עיריית קרית ים מסרה "שייפנו, נבין במה מדובר ונחליט". עיריית קרית ביאליק מסרה "הנושא אינו מוכר לעירייה וייבדק".

מפעל הקומפוסט אמור לטפל באשפה אורגנית כגון ירקות, פירות, גזם ושיירי מזון וליצור מהם דשן להעשרת הקרקע במינרלים. הוא ממוקם באזור התעשייה קרית ביאליק. הבעלות עליו נחלקת בין הרשויות עכו, נהריה, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים, נשר, טירת הכרמל, מועצה מקומית רכסים ומועצה אזורית מטה אשר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות