fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעצרם של פרץ וסיסו הוארך עד יום שני

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של ראש עיריית קרית אתא, ראש עיריית קרית ים לשעבר וחשודים נוספים בפרשת החשד לשחיתות בשלטון המקומי
יעקב פרץ, שמואל סיסו | צילומים: דוברות עיריית קרית אתא, דורון גולן
יעקב פרץ, שמואל סיסו | צילומים: דוברות עיריית קרית אתא, דורון גולן

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום, חמישי, את מעצרם של כל החשודים במעורבות בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת השוחד בשלטון המקומי". מעצרם של כל החשודים הוארך עד יום שני הקרוב בשעה 16:00. בין החשודים בפרשה גם ראש עיריית קרית ים לשעבר שמואל סיסו.

המעצרים של פרץ, סיסו ואחרים באו לאחר חקירה סמויה ארוכה, כשביום שני בבוקר הגיעו החוקרים אל החשודים ועצרו את כולם במקביל. החקירה מנוהלת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף עם יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז. על פי חומר החקירה מיוחס למעורבים חשד לעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות.

במסגרת החקירה עלה חשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

ממצאי החקירה מעלים חשדות כי בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות  וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

נוכחים בדיון מסרו, כי הדיון התנהל במהירות. לדבריהם, בית המשפט מכיר היטב את כל החומר הנוגע לחקירה. עו"ד עופר רחמני, המייצג את יעקב פרץ עם עו"ד יצחק יונגר, מסר לאחר הדיון: "תחושת הצדק שלי, באופן אישי, די נפגעה בדיון הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות