fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעבר הרכבת במוצקין ממשיך לעורר סערה

לאחר שהרכבת סגרה את המעבר על פסי הרכבת להולכי רגל, פנה ראש עיריית קרית מוצקין למשרד התחבורה למציאת פתרון שיקל על הולכי רגל. המעבר נסגר בשל סכנת חיים
מעבר הרכבת בקרית מוצקין | צילום רכבת ישראל
מעבר הרכבת בקרית מוצקין | צילום רכבת ישראל

סגירת המעבר להולכי רגל בתחנת הרכבת של קרית מוצקין ממשיך לעורר סערה. השבוע גם ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, נדרש לסוגיה. בפנייה לשר התחבורה הוא מבקש למצוא פתרון הולם שלא יצריך את הולכי הרגל לעבור בידוק ביטחוני.

לפני כשבועיים הודיעה רכבת ישראל, כי היא סוגרת את המעבר להולכי הרגל במסילת הרכבת. ההחלטה התקבלה לאחר שורה ארוכה של אירועים שבהם הולכי רגל עברו את המסילה בזמן שרכבות התקרבו לתחנה תוך סיכון חיים. עתה, כדי לעבור מקרית מוצקין לקרית שמואל חייבים הולכי הרגל לעבור בידוק ביטחוני בכניסה לתחנת הרכבת ולעבור מצד לצד דרך המעבר התת קרקעי.

הדבר מעורר אי נוחות רבה, ובשבוע שעבר אף התקיים סיור במקום בהשתתפות נציגים ממשרד התחבורה, חברת יפה נוף, עיריית חיפה ומי שהחזיק בתיק התחבורה, בהיותו חבר מועצת עיר בקרית מוצקין, נחום מזוז. מזוז פועל במשך שנים להקמת גשר להולכי רגל מעל מסילת הרכבת, ולפני כחמש שנים אף החליטה מועצת העיר לקבל את הצעתו לבניית הגשר. אולם ההצעה לא יצאה אל פועל, מאחר שיש צורך שגורמים נוספים, כמו עיריית חיפה ורכבת ישראל, יקבלו את ההצעה.

פתרון קבע הולם. צורי | צילום: דורון גולן
פתרון קבע הולם. צורי | צילום: דורון גולן

במכתבו לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מביע צורי את זעמו על כך שאי לא טרח ליידע את עיריית קרית מוצקין על הסיור שנערך במקום. צורי דורש מסמוטריץ' למצוא פתרון קבע הולם למעבר הולכי רגל כגון מעבר עילי או מנהרה על מנת למנוע מהם עיכובים מיותרים ובידוק בטחוני.

"במפגש הדרך והמסילה הסמוך לתחנת קרית מוצקין נרשמו בשנים האחרונות כמה אירועי בטיחות חמורים, שנבעו מפריצות לשטח המפגש שלא כחוק וביצוע ונדליזם, תוך סיכון רב של הולכי הרגל ונוסעי הרכבות שעברו באזור", מסרה רכבת ישראל, "רכבת ישראל תאפשר להולכי הרגל, שעשו עד כה שימוש במפגש, חצייה בטוחה באמצעות מעבר בשטח תחנת הרכבת בקרית מוצקין שנגישה לנוסעים עם מוגבלויות, זאת באמצעות כרטיס מעבר שיונפק בחינם. בשעות שבהן תחנת הרכבת בקרית מוצקין תהיה סגורה יתאפשר מעבר להולכי רגל באופן מבוקר, ומערכות הבטיחות המתקדמות של הרכבת המותקנות במקום ימשיכו לפעול כסדרן".

נודע, כי משרד התחבורה בוחן כעת כמה חלופות שיאפשרו מעבר בטוח גם לילדים ובעלי מוגבלויות והפתרון שייחשב לטוב ביותר יוצג לציבור לקבלת הערות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות