fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ענקית השעונים רולקס נגד תושב קרית ים

תושב קרית ים, שמכר שעוני רולקס מזויפים, נתבע על ידי התאגיד השווייצרי בחצי מיליון שקלים לצורכי אגרה בלבד. בסופו של משפט הוא ישלם 10,000 שקלים בלבד
חלק מהשעונים המזויפים שנתפסו אצל הנתבע

תאגיד ייצור השעונים השווייצרי רולקס (ROLEX) הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך חצי מיליון שקל לצורכי אגרה נגד תושב קרית ים, 22, שעסק במכירת שעוני רולקס מזויפים. התאגיד הגיש את התביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שיכול לדון בתביעות של 2.5 מיליון שקל ויותר וטען כי סכום התביעה, חצי מיליון שקל, הוגש לצורכי אגרה בלבד.
קודם להגשת התביעה, הגיש התאגיד השווייצרי תלונה נגד הצעיר במשטרת ישראל. בעקבות התלונה נתפסו ברשותו 14 שעוני רולקס מזויפים, שמונה קופסאות רולקס מזויפות ושקיות נייר של רולקס, גם הן מזויפות. המוצרים המזויפים הוצעו למכירה באתר אינטרנט ייעודי.
בכתב התביעה טען תאגיד רולקס, כי שימוש מפר בסימן מסחר הוא גניבה לכל דבר והנזק שנגרם לו מתבטא בכך שהציבור לא יכול לסמוך על האינפורמציה הגלומה בסימן המסחר.

"אין להירתע מגופי ענק". עוה"ד רז וצבי | צילום: יח"צ
"אין להירתע מגופי ענק". עוה"ד רז וצבי | צילום: יח"צ

בכתב ההגנה טען הצעיר, באמצעות עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי, המתמחים בדיני פטנטים וסימנים מסחריים, כי מדובר בסך הכל ב"נער תמים שפעל בלי כל רצון או כוונה לפגוע בקניין רוחני של גוף כלשהו". עוד טענו עורכי הדין כי מדובר בצעיר שמגיע ממשפחה קשת יום, שכל מה שניסה הצעיר לעשות זה לעזור כלכלית לאמו בפרנסת הבית. לטענת הנתבע, הוא נפל קורבן לתרמית של בחור סיני, שהבטיח לו הרים וגבעות, תוך כדי שהוא מנצל אותו ואת מצבה הכלכלי הקשה של משפחתו. לטענת עורכי הדין רז וצבי, תאגיד רולקס הגיש תביעה בסך 500 אלף שקלים, אך לא הוכיח כי נגרם לו נזק בסכום זה. לדבריהם, הנתבע הינו רק צד שלישי ואינו המפר הראשי, אלא הסיני שייצר ומכר את השעונים בפועל. בכל מקרה, לטענת עורכי הדין, מדובר בסכום תביעה מוגזם ומופרך לכל הדעות במיוחד בהתחשב בעובדה כי הצעיר מכר מספר שעונים בודדים בלבד במשך כחודשיים.
שני הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק פיצויים, והשופטת מיכל עמית-אניסמן, פסקה כי הצעיר יפצה את התאגיד ב-10,000 שקלים בלבד ב-10 תשלומים שווים.
עורכי הדין רז וצבי מסרו בתגובה לפסק הדין: "משרדנו ימשיך לעמוד לצידו של כל אדם הזקוק לשירותנו המשפטי ולתת את ההגנה המשפטית המקצועית והטובה ביותר שניתן ללא קשר ו/או חשיבות מיהו הגוף העומד מולנו. גם גופי ענק, בעלי משאבים אדירים, צריכים לעמוד בפני אותו חוק ואותו המשפט החל על כל אחד אחר מתושבי המדינה. אנו נדאג תמיד שכל אדם יזכה לדין הטוב ביותר למענו. בית המשפט אמר את דברו והוכיח כי אין להירתע מגופי ענק הרוויים במשאבים וכל אדם שווה בפניו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות