fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מכונת זמן" לוועדה הרפואית

תושב הקריות שביקש לקבל פיצויים מחברת ביטוח בגין אובדן כושר עבודה, קיבל פיצוי חלקי. רק לאחר דיון משפטי נקבע, כי עניינו יידון שוב והפעם בהתייחסות למצבו הרפואי האמיתי
בית משפט | צילום: פוטוליה

משפט שהתנהל בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה הביא ליצירת "מכונת זמן", על פיה תדון חברת ביטוח בעניינו של תושב הקריות לאחר שוועדה רפואית של חברת הביטוח כבר דנה וקבעה את אחוזי הנכות שלו. מדובר בתושב קרית חיים, 71, שבמשך שנים רבות עבד ברשת המתנס"ים של אחת הרשויות המקומיות כאב בית וכמאמן כדורגל לילדים. לאחר שחלה התדרדרות במצבו הרפואי, בנובמבר 2014, הופסקה עבודתו. הביטוח הלאומי הכיר בנכות של 77 אחוזים וקבע כי אינו כשיר לעבוד.

הוא פנה לחברת הביטוח שביטחה אותו על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לו בגין אובדן כושר עבודה, אולם ועדה רפואית של חברת הביטוח, שלא ניתן לערער עליה, שהסתמכה על חוות דעת רופא תעסוקתי, קבעה, כי הוא כשיר לעבודה חלקית. באמצעות עו"ד אמיתי בן נון, הוא הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. עו"ד בן נון הצליח להוכיח, כי הוועדה מטעם חברת הביטוח התעלמה ממצבו הרפואי של האיש בעת שדנה בעניינו תוך התעלמות ממסמכים רפואיים, קביעת הביטוח הלאומי ומצבו הרפואי האמיתי.

עו"ד אמיתי בן נון | צילום: עצמי

השופטת מיכל פריימן קיבלה את הטענות בדבר הפגמים שנפלו בקביעתה של הוועדה הרפואית של חברת הביטוח ופסקה כי הדיון במצבו של התובע יוחזר לדיון בפני הוועדה הרפואית, אלא שהפעם עליה להתייחס לממצאים העדכניים של התובע, כדי לקבוע את הפיצויים המגיעים לו. ואכן, בדיון שהתקיים לפני כמה שבועות נקבע כי התובע אינו כשיר כלל לעבודה ולפיכך מגיעים לו הפיצויים בגין אובדן כושר עבודה מלא.

עו"ד בן נון: "מדובר במקרה קשה וסבוך, צריך להבין שמדובר באדם מבוגר שסיפורו האישי נגע לליבי. הוא הגיע אליי לאחר שמספר עורכי דין סירבו לטפל במקרה. תקנון קופת הפנסיה, הכולל יותר מ-400 עמודים, הוא תקנון נוקשה, שאינו מאפשר לבית הדין לעבודה להתערב בהחלטות ושיקולים של ועדה רפואית מטעם הקופה. בעזרת טיפול משפטי יצירתי מעמיק ויסודי, הצלחתי למצוא ליקוי משפטי שאפשר לשכנע את בית הדין שמחובתו להתערב ולחייב את קופת הפנסיה לשוב ולדון במצבו הרפואי של התובע, והכל כפי שהיה בשנת 2014. וכמאמרו של בית הדין, "בנית ללקוח מכונת זמן" שאפשרה כעת בשנת 2019 לדון בעניין רפואי רטרואקטיבית לשנת 2014. הטיפול המשפטי לא היה פשוט, אך האמונה בצדקת הדרך הייתה לכל אורך הדרך ואני שמח מאוד על התוצאה המצוינת ועל כך שהצדק נעשה ומרשי יוכל לקבל את המגיע לו בזכות ולא בחסד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות