fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: נא להתנהג בהתאם

שועה הוא כישרון עצום, אבל אם ימשיך ככה, יש סיכוי שימצא את עצמו בחוץ * הניצחון על נתניה נותן דחיפה רצינית לירוקים שירצו לשמור על רצף ולחבר שני ניצחונות ברציפות
הפר בידוד. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין
הפר בידוד. ירדן שועה | צילום: אדריאן הרבשטיין

חתיכת אתגר

אין שום ויכוח שהפוטנציאל של ירדן שועה בשמיים. הוא מסוגל לעבור שחקנים על מטר, הוא לא אנוכי במגרש, והמסירות שלו נפלאות. אבל יש גם צד נוסף בשועה. הצד שכמעט ולא משתתף במשחק כשהכדור לא אצלו, הצד שכמעט לא עוזר בהגנה. אם זו הייתה הבעיה היחידה, אני מעריך שבמכבי היו מצליחים בסופו של דבר להוציא משועה את כל הפוטנציאל שלו, אבל לשועה יש יותר מדי פרשיות מחוץ למגרש.

שחקן בן 20 לא יכול להגיע למצב שהוא נזרק מהסגל. לא רק כי זה לא רציני, ובקבוצת כדורגל יש תקנון ואין שום סיכוי ששועה לא יודע מה מותר ומה אסור, אלא בעיקר בשבילו. ממכבי תל אביב הוא כבר נזרק, ואם הוא לא יצליח להראות במכבי חיפה שהוא מסוגל להתנהל כמו כדורגלן מקצוען, הוא יתקשה מאוד להרים את הקריירה שלו. גם אם איכשהו הוא ימצא קבוצה באירופה, עם התנהגות שכזו הוא ימצא את עצמו מהר מאוד ביציע. שלא לדבר על הבעיה המקצועית. שועה עלול לגלות שמכבי מצליחה להסתדר לא רע בלעדיו על הדשא.

4-2-3-1

בהעדרו של שועה, נכנס להרכב יאניק וילדסחוט. המצב של הזר ההולנדי של מכבי הוא הפוך לחלוטין מזה של שועה, והוא לא יכול להשתלב במערך של שלושה בלמים, אבל כן כקשר קדמי באגף. כתוצאה מזה שרי עובר לשחק כקשר קדמי במרכז, חזיזה משחק בימין, וראינו את מכבי משחקת שוטף ומהר מול נתניה כשכל הקישור משתתף בעבודה ההגנתית, משהו שאצל שועה כמעט לא קיים.

בשיטת משחק כזו שועה יכול לשחק רק כחלוץ 9, ומבחינת כישרון הוא מתאים, אבל התכונה שנדרשת מחלוץ כשיש מאחוריו כזה קישור הוא בעיקר תנועה ללא כדור, ושועה מצטיין בזה פחות.

שחקני האגף של מכבי הם לא מבקיעים מצטיינים ואין למכבי צורך בחלוץ שיורד אחורה לנהל את המשחק, כי את זה שרי וחזיזה עושים. בצורת המשחק הזו שועה עלול להיות בבעיה בעיקר כשרוקאביצה בכושר הבקעה שכזה.

מכבי במומנטום חיובי. מרקו בלבול | צילומים: אדריאן הרבשטיין
מכבי במומנטום חיובי. מרקו בלבול | צילום: אדריאן הרבשטיין

לא להספיד

אבל אחרי הכל, לשועה יש עדיין מקום והוא עוד יתרום לא מעט העונה. בתנאי כמובן שהוא יתחיל לאסוף את עצמו בידיים. נכון, יעקב שחר שילם עליו סכום כסף גדול מאוד ובכך שועה הפך להיות בעיה של מכבי שלא תרצה לראות את ההשקעה יורדת לטמיון, אבל בסופו של דבר המחויבות של בלבול ושל המועדון כולו היא לרוץ בצמרת ולהשיג תארים ולא לחכות בסבלנות ששחקן מוכשר ככל שיהיה – יתבגר.

שועה הוא עדיין שחקן מצוין ויש לו היכולות שמתאימות למשחקים מול קבוצות שיבואו לשחק סגור, ואני מאמין שעוד נראה אותו לא מעט גם בהרכב הפותח, אבל כרגע הוא בעיקר חייב להפנים שככה אי אפשר להמשיך, ואם הוא לא רוצה למצוא את עצמו חזרה בקבוצת מרכז טבלה במקום להיות עוד שנתיים או שלוש בליגה הרבה יותר איכותית, הוא חייב לעשות שינוי בראש.

מקסימום שינוי אחד

מחר תצא מכבי לאצטדיון המושבה למשחק מול נס ציונה. מכבי עדיין לא ניצחה העונה במשחק חוץ, וזאת לעומת שלושה ניצחונות במשחקי בית, והגיע הזמן להתחיל רצף שכזה. סיינסברי עדיין בספק למשחק, אבל גם אם הוא יהיה כשיר לחלוטין, בלבול צריך לתת להרכב שניצח את נתניה עוד הזדמנות להפגין משחק איכותי. מקסימום סיינסברי במקום חבשי.

אם שועה לא יצליח להראות שהוא מסוגל להתנהל כמו כדורגלן מקצוען, הוא יתקשה מאוד להרים את הקריירה שלו. גם אם איכשהו הוא ימצא קבוצה באירופה, עם התנהגות שכזו הוא ימצא את עצמו מהר מאוד ביציע. שלא לדבר על הבעיה המקצועית

מי שכן צריך להתחיל על הספסל ולהשתלב בהמשך הוא שועה, שיכול לעזור למכבי במקרה שהיא תצטרך להבקיע שער לקראת הסיום, אם כי אני משוכנע שבלבול יעדיף לשלב אותו במצב של יתרון של שני שערים לפחות. מכבי במומנטום חיובי, יותר מוכשרת ונהנית מכושר מצוין של שרי וחזיזה וצריכה לחזור הביתה עם שלוש נקודות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות